2022-05-17, 13:12
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sann-Fakta
Haha, skämtar du?
Så du skickar en länk och påstår att det är sant bara för att just DU skickar det?
Tror du på att praktisk demokrati också existerar?
Demokrati låter fint i teorin men ingen nation har ens kommit nära på att påvisa den i form av fungerande i praktiken.
På vilket sätt är sidan du googlade fram (som är en kanadensisk sida som är grundat av en"vanlig" kille legitim?)
De saknar till och med en Wikipedia.org-sida - Inte för att det legitimerar på något sätt, men kanske lite fakta....

Herregud, det är omöjligt att diskutera med en anarkist så jag lämnar dig åt ditt öde din ensamma stackare.

Ha det bra i Ankara 👍
Citera
2022-05-17, 13:13
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
NATO är först och främst en försvarsallians där fokus ligger på om landet är med eller emot.
Turkiet äger prio ETT av sitt läge och stora förmåga.

Det börjar bra med den svenska drömmen om att knuffa ned nyckelspelaren Turkiet.

Det är ENDAST Turkiets läge som är intressant så länge världen går på bensin.

Deras förmåga är oväsentlig för USA.
Citera
2022-05-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
V och Mp kan ju försöka, men de kommer troligen inte att få mycket stöd för det hos etablerad media och inte heller hos statens eget propagandaorgan Public Service.
Det finns många som inte alls är för NATO. Förvisso så är det svårt att tänka sig att MP skulle kunna locka över Sverigedemokrater som är emot NATO. Men från S och C kan det bli relevanta strömningar. För MP handlar det om någon procentenhet för att lyckas hänga sig kvar i riksdagen.
Citera
2022-05-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Alla partier får inte ställa upp i val och meningsmotståndare fängslas.

Har det undgått dig? I så fall är det en gåta.

Skämtar du eller?
Vad är då HDP för parti? Och varför sitter de i riksdagen?

Inte ens i Swedistan får vilken terrorist som helst vara med i spelet...

Skicka mig en lista på fängslade partier och personer...
Citera
2022-05-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Nej det var intressanta länkar från den postaren. Största tidningarna i Turkiet på engelska. Vi är huvudnyheter i Turkiet. De gillar oss inte. Framför allt inte Sverige. Vi sponsrar massor av terrorister. Idag igen.

jag må vara gammal och misstänksam men jag är inte korkad. att förlita sig på de största turkiska tidningarna är ungefär lika mkt värt som att förlita sig på dagens nyheters repotage om svensk massinvandring, eller nordkoreanska tidningars reportage om den store ledarens skicklighet i golf.

Jag kollade upp att sverige skänker 100 mnkr för 2021 till Turkiet vilket är ett jävla skämt, varför får det landet en krona i bistånd. Jag hoppas att Turkiet vägrar sverige medlemskap så vi får en stark opion emot det landet och sparar in dessa pengar. Därefter bör sverige bilda en allians med övriga skandinaviska länder och genom bakvägen komma in i Nato.
Citera
2022-05-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Jag vet inte vad Goy betyder.

Men misstro mig inte, jag vill inget annat än att Sverige och Finland speciellt ska gå med i NATO. Men jag litar inte på Turkiet när dem försörjer Azerbaijan med sitt krig mot våra Kristna bröder i Armenien

Menar du armenierna som är ultrastödda av Ryssland?
Nu stödjer du även Ryssland i samband med ditt uttalande.
Känner du ens till konflikten där?
Kolla upp vad du är, sökord goyim.
Citera
2022-05-17, 13:21
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Menar du armenierna som är ultrastödda av Ryssland?
Nu stödjer du även Ryssland i samband med ditt uttalande.
Kolla upp vad du är, sökord goyim.

Ja. Men hellre stödd av våra bröder Ryssar än låta våra historiska fiender Turkiet försöka invadera Europa.

Ryssar är onda ja, men det är ett vilset folk. Vi måste återinföra Tsardomen i Ryssland omedelbart och få bort äcklig kommunism och fascism.
Ja, jag har flera kompisar som förlorat släktingar i de senaste krigen.

Sökte och hittade bara att Goy betyder folk som inte är Judar
Citera
2022-05-17, 13:22
Medlem
halaltarzans avatar
Men om Sverige och Finland går med på att ta många av de flyktingarna som finns i Turkiet så kanske Erdogan går med på att släppa in oss i värmen?
Citera
2022-05-17, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeddoPaludan
Tycker det är as bra att Erdogan säger nej..In your Face Sweden

Känner samma sak.. 1-0 till Ryssland.
Men sen tror jag också att det är betydligt högre risk att det blir konflikter nu än innan. Ryssland hade aldrig invaderat något Sverige det är bara svenskar med ryssfobi som är paranoida över det.
Ryssland har alltid sett Sverige som ett bra land , neutralt och utan någon hotbild mot dom.

Självklart ska Sverige få bestämma själva vad dom vill utan att Ryssland ska lägga sig i men jag förstår absolut Rysslands tankar nu. Hur ska dom nu kunna lita på oss när vi helt plötsligt blir natomedlemmar när vi tidigare alltid sagt aldrig?.

Nato slickar oss röv också eftersom vi sitter på resurser som dom vill ha tillgång till detta vet även Ryssland om.

Usch det här känns verkligen inte bra alltså! jag är mer oroad nu än innan...
Citera
2022-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
LOL, Turkiet behöver inte svenska vapen eller vapen från något land för den delen.
Landet är i princip självförsörjande sedan länge.
De tillverkar bland de mest avancerarade och sofistikerade vapen som finns att tillgå.

men detta måste väl ändå vara skitsnack av rang? jag vill minnas att Turkiet använder tysktillverkade stridsvagnar och fick problem när tyskland vägrade uppgradera dessa (då inte turkiet själva kunde det). Detta är inte längesedan, kanske 2-3 år sedan o jag tror inte problemet är löst.

Turkiet köper, eller iaf köpte, rätt mkt vapen av bla Sverige för den delen med

De enda vapen jag känner till som tillverkas i Turkiet är billiga vapen som weaterby som gör hagelgevär o jaktgevär mm. Företagen ägs av USA o vinsterna hamnar där, men de tillverkas av lågbetalda turkar... Därtill sker väl tillverkning av drönare, men är inte det ganska mkt licenstillverkade historier, ungefär som allt annat som görs där? Textilindustrin var stor i turkiet men börjar nu nötas ned av konkurrens, fastän lönerna är skit för de anställda o arbetsmiljön piss.

ärligt talat, vad tillverkar turkiet på egen hand för något som är lite mer avancerat? Finns det turkiska bilmärken tex?
Citera
2022-05-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det finns många som inte alls är för NATO. Förvisso så är det svårt att tänka sig att MP skulle kunna locka över Sverigedemokrater som är emot NATO. Men från S och C kan det bli relevanta strömningar. För MP handlar det om någon procentenhet för att lyckas hänga sig kvar i riksdagen.

Vissa från S lär nog gå till MP det är inte så stort steg men de är opålitliga. Vips står de och gråter och ändrar sig. Så det har man inte mycket för.

Hur ser det ut på högerflanken? Varför i herrans namn ändrade sig SD? Kommer de inte losa på det i slutändan trots allt?
Citera
2022-05-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det geografiska läget för Turkiet är en femma för Nato. Sverige och Finland är kanske en stark 4. Om vi bortser helt från militär och bara ser till ytan. Så Turkiet vill Nato verkligen ha kvar som medlemmar.

Sett till militär är alltså Turkiet näst stört inom Nato. Men det gäller bara aktiv personal. I rakning om militär styrka kommer de på plats 13 efter länder som Italien, UK och Frankrike (snart förmodligen efter Tyskland också när de börjat rusta ordentligt). Sverige kommer på plats 24 och Finland plats 52.

Dra av för alla HBTQ-flaggviftande-fjollor och vi har sådär 10k pers som faktiskt vet vilken ände som är farligt på geväret m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in