2022-05-17, 11:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror USA hellre behåller Turkiet om de måste välja. Jag bodde i USA, i och för sig på 90-talet, och pratade med folk både amerikaner och en del turkar som jobbade i USA:s försvarsindustri och de hade flera gemensamma militära projekt med Turkiet och var ganska integrerade sedan länge. Dessutom ligger ju Turkiet väldigt strategiskt placerat i den heta Mellanösterregionen, något som är viktigt för USA skulle jag tro.
Det tror jag med. Det är nog främst i många nordiska huvuden som Sverige och Finland är så oerhört viktiga länder för Nato. Det geografiska läget... Visserligen, men här i närheten finns ju redan Norge, Polen och Baltikum. Och så är Turkiet ganska avancerat militärt.
Citera
2022-05-17, 11:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sann-Fakta
Anser du att terrorism inte är ett brott?
jorå, och vi åtalar och fäller även terrorister när det finns bra bevis. Finns bra bevis?
Citat:
När ska mitt folk förstå att kurderna (överväldigande majoritet) är Marxistiska kommunister?
Vi har åsiktsfrihet i Sverige, samt yttrandefrihet vilket innebär att kommunister både får vara som de vill och även kommunicera som de vill utan att riskera inlåsning eller utvisning så länge de följer lagen. I personally would like to change that so we can expel Pedolan, but.. That's not gonna happen.
Citera
2022-05-17, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror USA hellre behåller Turkiet om de måste välja. Jag bodde i USA, i och för sig på 90-talet, och pratade med folk både amerikaner och en del turkar som jobbade i USA:s försvarsindustri och de hade flera gemensamma militära projekt med Turkiet och var ganska integrerade sedan länge. Dessutom ligger ju Turkiet väldigt strategiskt placerat i den heta Mellanösterregionen, något som är viktigt för USA skulle jag tro.

Ja! Turkiet ÄR en viktig del i Nato .. det sa stoltenberg igår. Turkiets ord ger tyngd och säger han nej och fortsätter säga det kommer det inte bli något.
Citera
2022-05-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det tror jag med. Det är nog främst i många nordiska huvuden som Sverige och Finland är så oerhört viktiga länder för Nato. Det geografiska läget... Visserligen, men här i närheten finns ju redan Norge, Polen och Baltikum. Och så är Turkiet ganska avancerat militärt.

Exakt, vi tror som vanligt att vi är störst, bäst och vackrast.
Förlorar vårt lag i någon sport så fylls alla löpsedlar med "ursäkter" och kommentatorerna pratar nonstop om att det beror på skador och sjukdom etc.
Senast redigerad av Sann-Fakta 2022-05-17 kl. 11:40.
Citera
2022-05-17, 11:37
Medlem
Turkarna passar ju bara på att knäppa den ”överlägsna svensken” på näsan nu när vi bönar och ber om att komma in i Natostugan. Man kan inte klandra dem.

Det kommer bli många moraliska kullerbyttor efter inträdet i Nato.
Citera
2022-05-17, 11:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Har någon annan märkt hur ansökningstiden för Sverige gått från 2 veckor, till ett år, helt utan några kommentarer eller reflektioner.

I början av Maj skrev media: Nato förbereder snabbspår – svenskt medlemskap på två veckor.

Idag skriver media: Vi gör beräkningen att det kommer att ta omkring upp till ett år.
Javisst. Det handlade uppenbarligen nästan bara om att snabbt skapa en opinion i Sverige för Nato-anslutning. Det viktiga var att få sossarna att byta fot i frågan, och de har de gjort. Uppdrag slutfört.
Citera
2022-05-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Turkarna passar ju bara på att knäppa den ”överlägsna svensken” på näsan nu när vi bönar och ber om att komma in i Natostugan. Man kan inte klandra dem.

Det kommer bli många moraliska kullerbyttor efter inträdet i Nato.

Varför ska vi hetsstressas in i NATO? Ingen tänker på agendorna bakom och vilka som drar i snörena.
Jag vet att vi är ett "smart" folk, men den hjärntvättade dumsvensken är den mest aktuella konsumenten i dag.
Hejar ovillkorslöst på MSM-hysterierna.
Citera
2022-05-17, 11:40
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Anser du att terrorism inte är ett brott?
Man känner verkligen att det är dött lopp bland oss svenskar.
När ska mitt folk förstå att kurderna (överväldigande majoritet) är Marxistiska kommunister som bara parasiterar sig på oss för att försöka "uppnå" deras terrorlistade organisationers mål?
Turkiet och Erdogan är av samma skrot och korn som Ryssland och Putin. Att de säger att någon är "terrorist" betyder således inte ett smack. Har ingen aning om vilka de vill ha utelämnade men jag skulle aldrig någonsin tro på att bara för att de klassar någon som terrorist så betyder det att de faktiskt är det. Kan lika gärna vara förkämpar för medborgerliga rättigheter som klassas som terrorister. Så det är att göra det väldigt enkelt för sig att bara gå på Erdogans ord om "terrorister".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Turkiet vill att vi kidnappar folk som blivit svenska medborgare och inte begått brott i Sverige, och sänder dem till Turkiet.

Så kan vi ju inte göra. Vi kan inte sälja svenska medborgare till andra länder för medlemskap i utländska klubbar.

Bästa klubben vi behöver bara skriva om grundlagen. Men han verkar fett omedgörlig Erdogan. Kan komma mer.
Citera
Medlem
Ödets ironi.

Vi har tagit hit så mycket babbar att inte ens babbarna själva vill samarbeta med oss.

Fy fan vilken skam att vara svensk. Var har vi låtit våra politiker ställa till med?
Citera
2022-05-17, 11:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Exakt, vi tror som vanligt att vi är störst, bäst och vackrast.
Förlorar vårt lag i någon sport så fylls alla löpsedlar med "ursäkter" och kommentatorerna pratar nonstop om att det beror på skador och sjukdom etc.
Visst är det så. Och Sverige har alltid chans att ta guld, är favorittippat i alla tävlingar, osv.

Det förvånar mig heller inte att många svenskar säger att Turkiet är ett skitland. Brukar låta så. Totalt inskränkt, svenskt perspektiv på världen.
Citera
2022-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Turkiet och Erdogan är av samma skrot och korn som Ryssland och Putin. Att de säger att någon är "terrorist" betyder således inte ett smack. Har ingen aning om vilka de vill ha utelämnade men jag skulle aldrig någonsin tro på att bara för att de klassar någon som terrorist så betyder det att de faktiskt är det. Kan lika gärna vara förkämpar för medborgerliga rättigheter som klassas som terrorister. Så det är att göra det väldigt enkelt för sig att bara gå på Erdogans ord om "terrorister".

Så om en person stödjer och sympatiserar med IS så är denne inte terrorist och har inte begått en kriminell handling? Vad är du för en filur, du stöttar terrorism.
De kurder (väldigt få av alla terrorister) i Sverige som Turkiet vill ha utlämnade stödjer och kämpar för terroristorganisationer.
Förstå att PKK är terrorlistade av självaste väst, hur kan det vara så månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in