2022-05-17, 07:03
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JorgeZoros
Befriandet av Mariupol och Azovregimentets underkastelse är en betydande seger. Man kan besegra sin fiende genom vapen, ekonomi eller svälta dom. Azov, grundat ur nazismen är ett av de ryska målen. Att stympa nazistbögarna i Azov, vid Azovsjön, är som taget ur en framtida rysk klassisk roman.

Det finns inga rapporter som tyder på att ryssarna behandlat sina POW's illa och det är tusentals ukrainska POW's vid detta laget.
Det finns ju flera rapporter som berättar om tortyr och avrättningar av Ukrainska POW!
Citera
2022-05-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det finns ju flera rapporter som berättar om tortyr och avrättningar av Ukrainska POW!

Fullständigt osannolikt att ryssarna skulle avstå från att avrätta, tortera och förnedra ukrainska POWS.
Varför skulle dessa behandlas bättre än civila (inklusive småbarn)?

Ryska säkerhetstjänsten finns fö i Ukraina. Minns inte förkortningen. Ryska säkerhetstjänsten jobbar garanterat på utvalda POWS, som inte lär överleva.

Jag gissar att de torterar ihjäl vem som helst mellan 15 och 70 år och att de skiter totalt i krigslagar. Skulle de backa pga offrets militära status?

Tillåt mig skratta.

Det är ju inte officiellt krig heller, enligt Putin.
Så Genevekommitionen gäller inte osv.

Ryssarna gillar bla att mata in taggtråd i ändtarmen på sina offer. Väldigt sofistikerat folk.....
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-05-17 kl. 07:16.
Citera
2022-05-17, 07:15
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Azovgrisarna har livstid i fängelse eller arbetsläger att vänta. Kanske har dom tur att under kraftig bevakning få vara med att bygga upp Mariupol och Ukraina, gratis.
Dom reguljära ukrainska soldaterna som ger upp i Azovstal kommer i sinom tid att återförenas med sina nära och kära, precis som dom förtjänar.
Källa på att det skulle vara falska uppgifter btw?

Hej, helt nya Flashbackanvändare. Välkommen.
Citera
2022-05-17, 07:29
Medlem
Han är direkt motbjudande, mentalsjuk förmodligen. Rysstrollen förnekar sig inte.
Citera
2022-05-17, 07:29
Medlem
Antal döda och skadade, speciellt ryska förluster debatteras kraftig.

Jag kan glädja er att även experterna inte heller vet.

Här är förlustsiffrorna för nästan alla större amerikanska krig fram till Vietnam

https://twitter.com/KofmanMichael/status/1526219839278395393/photo/1

Här är andra döds och skadade siffror för Amerikaner

http://www.dupuyinstitute.org/blog/2016/10/27/wounded-to-killed-ratios/

Ett problem är hur många personer satt i ett ryskt fordon när det förstördes. Många av fordonen verkar ha bara en del av truppen när det gäller BMP. Sen hur många av fordonen var övergivna innan de sprängdes? Det är inte ovanligt att en tankbesättning lämnar sitt fordon om de tror att den kommer att förstöras. Så ryska enheter had 100 procent styrka när de gick i strid. De hade genomsnitt 78 procent enligt vad jag har läst. Nu är det säkert ännu lägre.

Här är en amerikansk expert. Men han vet inte heller säkert

"This is all circling around a target. Given the gaps, my own confidence is quite low, but I think some of the figures out there don't reconcile well. Based on what I suspect, but ultimately don't know, I think 7k is low, 15k is high, and 10-12k KIA might be the middle."

https://twitter.com/KofmanMichael/status/1526219858026930178 (De har en lång diskussion där på hans twitter. Det är uppenbart de inte heller vet.

Så slutsatsen är att man inte vet. Jag själv gör som tyska militära underrättelsetjänsten gjorde under WWII. Jag halverar siffrorna (ryska förluster - Ukrainska källor). Varför? Det är inte ovanligt att den egna sidan överdriver fiendens förluster. Det är inte för att man vill ljuga utan man verkligen tror det. Japanerna är de mest kända under WWII. Ett ex De rapporterade till ex att ett am hangarsfartyg hade sjunkit tre gånger.

Jag tycker det är konstigt att ryssarna ljuger så extremt om sina egna förluster. Det kommer komma tillbaks och bita dem i arslet. Det är mindre så på den Ukrainska sidan då de har en större stridsvilja. Sen att ryssarna lämnar sina döda måste också sänka deras moral. Till ex Amerikanarna ljuger inte om sina egna - se ovan.

Hur som helst de ryska förlusterna har varit höga. Jag tror inte på att ration 1 död 3 skadade. Det är färre skadade. Se ovan på amerikanska krig.

PS Förluster är inte samma sak som antal döda. Utan Det är allt Döda, skadade och saknade.
Citera
2022-05-17, 07:31
Medlem
Jofs avatar
Det är krig i Europa igen. Inte ett kallt krig nu.
Ryssland har anfallit Europa.

Till skillnad från förra kriget har Sverige tagit ställning. Vi vill vara med.

Striderna i Ukraina är förpostfäktningar.
Senast redigerad av Jof 2022-05-17 kl. 07:42.
Citera
2022-05-17, 07:39
Medlem
Enligt vittnen varnar ryska soldater för ryska våldtäktsmän. "Göm flickorna" lyder uppmaningen.

Det är verkligen en extremt degenererad armé.
Vittnesmålen om kaos och fylla i de ryska leden, är så många att de kan fylla en bok.

Enligt ett ukrainskt vittne, blev ryss skjuten i benet och en annan blev överkörd. Detta skedde under ett fylleslag.

Som sagt var, ryssarna är parodier på sig själva.
Fulla, sadistiska, klantiga och helgalna är de.

https://kyivindependent.com/national/hide-the-girls-how-russian-soldiers-rape-and-torture-ukrainians/
Citera
2022-05-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fullständigt osannolikt att ryssarna skulle avstå från att avrätta, tortera och förnedra ukrainska POWS.
Varför skulle dessa behandlas bättre än civila (inklusive småbarn)?

Ryska säkerhetstjänsten finns fö i Ukraina. Minns inte förkortningen. Ryska säkerhetstjänsten jobbar garanterat på utvalda POWS, som inte lär överleva.

Jag gissar att de torterar ihjäl vem som helst mellan 15 och 70 år och att de skiter totalt i krigslagar. Skulle de backa pga offrets militära status?

Tillåt mig skratta.

Det är ju inte officiellt krig heller, enligt Putin.
Så Genevekommitionen gäller inte osv.

Ryssarna gillar bla att mata in taggtråd i ändtarmen på sina offer. Väldigt sofistikerat folk.....

Nej Ryssarna dödar och torterar inte alla som de tar tillfånga. Säkert en liten minoritet, som blir dödade eller torterade. Den största risken för fånge att bli dödad är just fronten när man blir tillfångatagen och transporterad.

Jo genevekonventionen gäller. Det spelar ingen roll vad du kallar det.

Här är en bra video om tyska fångar i Sov unionen under WWII

https://www.youtube.com/watch?v=rS_59PHhO4M
Citera
2022-05-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det finns VIDEOS där ukrainska styrkor skjuter ryska tillfångatagna i benen och en video där en ukrainsk stridande avrättar en skadad ryss. Det väger tyngre än några hittepårapporter ifrån bögarna i regeringshuset i Kiev.
Citera
2022-05-17, 07:49
Medlem
Citat:
Det finns VIDEOS där ukrainska styrkor skjuter ryska tillfångatagna i benen och en video där en ukrainsk stridande avrättar en skadad ryss. Det väger tyngre än några hittepårapporter ifrån bögarna i regeringshuset i Kiev.

Ryska videos väger tungt. Rapporter från Kiev är lögner.
Ukrainska videos är propaganda och rapporter från Moskva är alltid helt sanningsenliga.

Har jag fått det hela rätt nu?
Citera
2022-05-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Ryssarna dödar och torterar inte alla som de tar tillfånga.

https://www.youtube.com/watch?v=rS_59PHhO4M

Det har jag aldrig påstått heller.
Läs gärna inläggen innan du svarar
Jag påstod ATT de dödar och torterar fångar.
En jävla skillnad. Är du dålig på svenska?
Är det problemet?
Jag skrev UTVALDA POWS. Inte alla POWS.
Ärligt talat, det meningslöst att diskutera om du inte ens ser skillnaden mellan orden utvalda och alla ....
Eller så är du ett rysstroll som just tagit dagens första glas... Godmorgon.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-05-17 kl. 07:54.
Citera
2022-05-17, 07:52
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Angående vilka ryssar som skickas till Ukr. Verkar inte vara direkt högmotiverade yrkesmilitärer. Känns som att man skickar dit kanonmat, folk man vill bli av med. Är det en del i detta för att slippa kritik hemma, att man skickar diverse löst folk som ingen kommer sakna, kriminella, fattiga, hemlösa, allt man kan få tag i som man vill bli av med. På med uniform o bössa i hand, lycka till.

Visst finns det högmotiverade som utför vissa operationer i utvalda områden men pratar om de som bara åker in och strider på måfå och blir lätta mål och ingen verkar bry sig om deras öden. De offras av Putin, som distraktion, som avledning, som ett sätt att bli av med, medan andra gör det viktiga jobbet där strider är som viktigast i östra delarna.

Vad tror ni.

Inte för att jag bryr mig men det är märkligt hur mycket folk han offrat.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2022-05-17 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in