2022-05-17, 00:45
Medlem
Smart att gå med i NATO när man ser hur dåliga ryssarna är på att kriga. Det borde vara tvärtom. Man borde inse att NATO är ännu mer onödigt.
Citera
2022-05-17, 00:46
Medlem
Sverigebilden
Citera
Medlem
Härlig framtid.

Sverige tvingas snacka ihop sig om utrikes- och säkerhetspolitik med 20 andra länder...

Noll oberoende.

Och i slutändan USA:s lapdog i allt.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Turkiet har varit med sedan 1952. Man har kärnvapen på basen Incirlik för att avskräcka ryssen från att attackera Europa. Hade jag varit USA hade jag avvecklat Incirlik, skrotat NATO och startat NATO 2.0 med hårda krav på demokrati och respekt för mänskliga rättigheter som gangsterländer inte klarar av däribland Turkiet.
Skrotningsprocessen får ta 5 år. Det gör inget. Men Turkiet och Sverige hör inte ihop, inte nu och inte om 100 år.

Ja, USA ska skapa NATO 2 bara för Sverige som naturligtvis är världens centrum och viktigaste landet i världen för amerikanerna.

Vakna upp, det är lilla Sverige som vill skydda sig och söker medlemskap. Sverige är börda för Nato, ingen tillgång.
Citera
2022-05-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Smart att gå med i NATO när man ser hur dåliga ryssarna är på att kriga. Det borde vara tvärtom. Man borde inse att NATO är ännu mer onödigt.

Lite lustigt att man höll sig borta från Nato när Sovjetunionen existerade som nästan var mäktigare än USA.
Citera
2022-05-17, 00:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Så du vill inte se en allians med UK/USA? Du tycker att det vore hemskt att ha en allians med dem? Tur att du inte är en person med ansvar.
Flytta till Turkiet eller Ryssland så blir de nog bra!

Just for the jokes, vilka länder tycker du skulle vara bra att skapa allianser med?

Den dagen ryssen går in i Europa och EU (där den gamla sovjetstaten Ukraina inte ingår) har vi en helt ny världsordning att ta ställning till. Ett papper med Nato-emblem kommer inte avgöra var UK/USA sätter in sina trupper när världen står i brand.

I värsta fall tvingas väl Ann Linde kasta på sig slöja och åka till Ankara för att tigga och be Erdogan att skicka turkiska trupper till Gotland. Vi kanske skulle beväpna våra egna män istället? Men det är väl inte tillräckligt nytänkande.
Citera
2022-05-17, 00:51
Medlem
Ett land som inte fullt ut kontrollerar sitt försvar och sin säkerhetspolitik har förlorat de viktigaste hörnpelarna som oberoende stat.

Fascinerande att denna enkla aspekt inte överhuvudtaget tas upp i debatten.

Sverige har nu gett upp sin självständighet i kärnan av vad som utgör staten Sverige.

Och när vi väl är med så sitter den vithövdade havsörnens klor så djupt att vi aldrig kan gå ur.
Citera
2022-05-17, 00:52
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Lite lustigt att man höll sig borta från Nato när Sovjetunionen existerade som nästan var mäktigare än USA.

CCCP Pappers-Arme
Citera
2022-05-17, 00:52
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nej, barn i blandäktenskap mellan européer (om du ens är en sådan) och asiater ser inte ut som blandäktenskap. De ser ut som asiater. Beklagar din frus bortgång, vi har nog alla genomlevt förluster i livet. Och varför skulle dina barn se ut som K-Pop-artister- K-Pop är ju koreaner? Är det din nya fru och dina nya barn kanske som ser ut så? Jag tror inte att koreaner är destinerade för att äga fastigheter i Kina.

Har du ens varit i sydostasien? Kineser, Japaner och Koreaner kan se mycket olika ut precis som européer. Dessutom är det ofta inte möjligt att säga var ifrån de kommer bara med hjälp av utseendet. Med K-Pop menar jag just det. Det är ett arketypiskt utseende. Bildgoogla.

I övrig är jag själv en helt vanlig svensk och bor i äran och hjältarnas land tre månader varje sommar. Annars bor jag i London sedan 10 år tillbaka. Min nuvarande fru är svenska liksom de från två tidigare äktenskap. De är båda i livet och i utmärkt hälsa.

Flickan från Shanghai var ett undantag. En passion om man så vill. Liksom min nuvarande engelskfödda flickvän med rötter i Hong-Kong och Osaka. Hon blir oftast tagen för koreanska här i London. Tills hon öppnar mun på sin breda cockney.

Så det är inte alltid så lätt det där.
Citera
2022-05-17, 00:54
Medlem
Sverige begår ett stort misstag. Men vad hade man förväntat sig när en kvinna med klackar och kjol bestämmer. Feminism är hotet, inte Putin.
Citera
2022-05-17, 00:54
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Sverige begår ett stort misstag. Men vad hade man förväntat sig när en kvinna med klackar och kjol bestämmer. Feminism är hotet, inte Putin.

Jaha! Varför då?
Citera
2022-05-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Oh nej, vad hemskt det vore att ha så låga bensinpriser.

Vad hemskt det vore om Putin avislamiserade Sverige.

Snälla NATO/Erdogan kom och rädda oss med era turk-soldater och amerikanska dildo armé.

Ryssar tjänar inte så mycket i jämförelse med Väst.
Men å andra sidan är priserna extremt låga på hyror, energi (drivmedel och el) samt alla offentliga transporter.

Sedan vet vi ju väl hur ryssar under 100-tals år behandlat brottslingar och kriminella, givetvis även muslimer.
Förvisning till ödemarken för livstids eller tidsbegränsad bosättning har gällt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in