Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Nej, barn i blandäktenskap mellan européer (om du ens är en sådan) och asiater ser inte ut som blandäktenskap. De ser ut som asiater. Beklagar din frus bortgång, vi har nog alla genomlevt förluster i livet. Och varför skulle dina barn se ut som K-Pop-artister- K-Pop är ju koreaner? Är det din nya fru och dina nya barn kanske som ser ut så? Jag tror inte att koreaner är destinerade för att äga fastigheter i Kina.
Har du ens varit i sydostasien? Kineser, Japaner och Koreaner kan se mycket olika ut precis som européer. Dessutom är det ofta inte möjligt att säga var ifrån de kommer bara med hjälp av utseendet. Med K-Pop menar jag just det. Det är ett arketypiskt utseende. Bildgoogla.
I övrig är jag själv en helt vanlig svensk och bor i äran och hjältarnas land tre månader varje sommar. Annars bor jag i London sedan 10 år tillbaka. Min nuvarande fru är svenska liksom de från två tidigare äktenskap. De är båda i livet och i utmärkt hälsa.
Flickan från Shanghai var ett undantag. En passion om man så vill. Liksom min nuvarande engelskfödda flickvän med rötter i Hong-Kong och Osaka. Hon blir oftast tagen för koreanska här i London. Tills hon öppnar mun på sin breda cockney.
Så det är inte alltid så lätt det där.