2022-05-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Sverige är inte bäst längre. Det slutade vi vara när vi tog emot massa ekonomiska flyktingar från tredje världen.
Gällande Turkar så är det äckligt folk.
När Turkiet var mer sekulariserat var det okej. Nu är det skit och ett sämre alternativt resmål än Grekland.

Ok men varför tog ni emot massa folk? Det är ju bevis på att svenskarna är inget bra folk. Om ni var bra folk då skulle vi inte ha det här problemet. Uppenbarligen så tar ni dåliga beslut om det finns massa problem i landet.
Citera
Medlem
Ramsviks avatar
Det kanske redan är sagt, men jag tar det igen: Erdoğans hot mot Natomedlemsskap för Sverige handlar om att han ogillar det stöd han anser Sverige ger terrororganisationen PKK. Han demonstrerar sin makt och väntar sig kanske något byte men han kommer inte stoppa våra Natoansökningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Bra att Erdogan tar upp frågan om utlämningar tycker jag. Allt handlar ju om att ge och ta. Tycker gått vi kan lämna över lite terrorister som Turkiet vill lagföra i utbyte emot lite egna terrorister som gömmer sig i Turkiet:

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/de-jagas-i-sverige-skyddas-i-turkiet/

Alla kommer bli nöjda till slut.

Jag anser inte vi behöver kräva något i utbyte. Turkiet får gärna behålla packet.
Citera
2022-05-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Du menar ryggrad som att släppa atombomber på städer och döda ett par hundra tusen civila, som exempel?

Precis! Tack vare att man är öppen om ens misstag så kan vi se tillbaka på dessa och säga nej det ska inte hända igen! Det är en utveckling, men att se länder som gör idag hemskheter och nekar till det är något du verkar vilja ha
Citera
Medlem
Gruvafghanens avatar
En tyst minut för våran kärringledda regering.
Sen en minuts utstuderat hånskratt åt Ann Linde.

Till och med den lobotomerade "förhandlaren" till fd statsminister skulle inte låta detta ske.
Citera
Medlem
Sverige är mer viktigt för NATO än Finland. Vi har Gotland som behövs för att försvara Baltikum. Man kan ha baser där utan att provocera Ryssen för mycket. I Finland kan man i princip inte smälla upp någonting. En tänkbar lösning är att Sverige går med och Finland förbli neutralt men med NATO-stöd på andra sidan Östersjön.
Citera
2022-05-16, 23:07
Medlem
Sladdarens avatar
Turkiets styre är ju rättså kriminella, kanske de inte ska ha nåt att säga till om, när man skickar in kriminella via turkiet till andra länder. Kanske riva Turkiets NATO inflytandet ang Presidentens diktatorskap

Terrorism i Turkiet

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Turkey
Senast redigerad av Sladdaren 2022-05-16 kl. 23:11.
Citera
Medlem
Miffotmorgans avatar
Sverige är fyllt med terrorister, regeringen och deras hitflugna terroristkompisar i bruna kulörer.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
En tyst minut för våran kärringledda regering.
Sen en minuts utstuderat hånskratt åt Ann Linde.

Till och med den lobotomerade "förhandlaren" till fd statsminister skulle inte låta detta ske.

En tyst minut för alla lobotomerade idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Spelet väl ingen roll vad folk tycker om honom han kan endå sätta käppar i hjulet och han har makten nu.

Lät han göra det då.
Jag ser Nato som plus och minus. Och om Erdogan skall bestämma står jag gladeligen utanför.
Citera
2022-05-16, 23:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad menar du? Turkiet sätter ju käppar i hjulet för Sverige att komma in i Nato.
Förstår inte ditt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Varför är det lite kul?

OK, då är vi inte på samma sida. Jag vill slippa komma med i NATO, och jag tycker att det gick alldeles för fort och panikartat, och att processen inte alls var demokratisk. Inte nog med att vi inte fick folkomrösta - inte ens RIKSDAGEN fick rösta. Maggan bestämde själv.

Jag tycker att det skulle vara kul om allt skulle skita sig för Maggan, för att ERDOGAN av alla inte vill ha oss i NATO. Och då med förklaringen att vi har tagit emot för många terrorister. Om ni inte ser det ironiska, så är det ingen idé att jag försöker förklara mer.
Citera
2022-05-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Ok men varför tog ni emot massa folk? Det är ju bevis på att svenskarna är inget bra folk. Om ni var bra folk då skulle vi inte ha det här problemet. Uppenbarligen så tar ni dåliga beslut om det finns massa problem i landet.

Svenskar är naiva.
Vi tror gott om andra.
Inser inte att islam är oförenligt med civiliserad, västerländsk demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in