Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Nja tänkte mer på att dina kompisar väljer MCdonalds. Men ok, jag gillar demokrati och tycker du och dina kompisar visar sig vara ett föredöme om 3 av 4 kompisar räcker upp handen för McDonalds så blir det så. Fina Ungdomar. Att det inte är så i Nato sa jag är för att Nato inte är en demokrati så kör de inte med uppräckning av handen och sedan räknar utfallet. Allt styrs i slutändan av vad USA vill.
Om du inte förstod så är jag EMOT Nato.
Jag är nog nästan i din ålder gammelhagga, du verkar vara född 74 med tanke på ditt nick? Nåväl, 10-15 år kanske det skiljer men det var längesedan jag blev kallad ungdom.
Japp, jag vet också emot nato tills godhetsrunkaren (((Sverige))) skulle visa sig på styva linan. Nu har vi nog inte mycket val tyvärr.
Har man knappt ett försvar och är grannland med 144 miljoner oberäkneliga psykopater, som man dessutom mätt kuken emot så kan man inte inte stå alliansfri, nato eller ej. Den lilla allians vi bildat tillsammans med uk, norge, Danmark, tyskland, USA ger oss inga riktiga löften om ryss-slakt och det är ett sånt löfte vi behöver.
Nog för att artikel 5 inte är så mycket bättre, men då är vi 32 länder iallafall, vilket iallafall är avskräckande nog.