2022-05-16, 07:35
Medlem
KillPus avatar
Polen föreslår "demitalisering" av Kaliningrad när Sverige och Suomi går med i NATO och Östersjön blir alliansens "insjö". Bara att hålla med!
Citera
2022-05-16, 07:39
Medlem
Nu får inte de ukrainska soldaterna längre klaga på vapen från väst, i socialmedia, det har Zelenskyj regimen bestämt.
Visste inte att det förekom.
https://m.youtube.com/watch?v=zAgAWMOiK5Y

Det jag sett på. Internet, olika strider i städer. Är att den Ukrainska arme'n flyttar in i städerna, när man drar sig tillbaka ifrån, sina artilleribeskjutna grunda skyttegravar. Och beskjuter ryssarna därifrån.
Husen de använder som bas, blir då de offentliga byggnaderna, de byggnader som är stabila och har källare med skyddsrum, de ger bäst skydd.

När striderna kommer dit, kan man se deras efterlämnade saker, ammunition, vapen, persedlar etc. Det är skolor, sjukhus, kommunhus, industrier, varuhus deras garage, de blir då militära mål, för ryssarna. Msm "glömmer" att berätta det.

Det liknar Hamas och ISIS, doktrin i Mellanöstern.
Allt är inte svart och vitt.

Ex, varuhuset som gav en enorm explosion i Odessa hade lagrat ammunition där, när Missilerna träffade det. Det var ett militärt mål pgr av ammunitionen där. Hela varuhuset blev en stor ruin...
Citera
2022-05-16, 07:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Nu får inte de ukrainska soldaterna längre klaga på vapen från väst, i socialmedia, det har Zelenskyj regimen bestämt.
Visste inte att det förekom.
https://m.youtube.com/watch?v=zAgAWMOiK5Y

Det jag sett på. Internet, olika strider i städer. Är att den Ukrainska arme'n flyttar in i städerna, när man drar sig tillbaka ifrån, sina artilleribeskjutna grunda skyttegravar. Och beskjuter ryssarna därifrån.
Husen de använder som bas, blir då de offentliga byggnaderna, de byggnader som är stabila och har källare med skyddsrum, de ger bäst skydd.

När striderna kommer dit, kan man se deras efterlämnade saker, ammunition, vapen, persedlar etc. Det är skolor, sjukhus, kommunhus, industrier, varuhus deras garage, de blir då militära mål, för ryssarna. Msm "glömmer" att berätta det.

Det liknar Hamas och ISIS, doktrin i Mellanöstern.
Allt är inte svart och vitt.

Ex, varuhuset som gav en enorm explosion i Odessa hade lagrat ammunition där, när Missilerna träffade det. Det var ett militärt mål pgr av ammunitionen där. Hela varuhuset blev en stor ruin...
Vad är det för nonsens, varför skulle UA lagra ammo i en galleria?
Citera
2022-05-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Borgmästaren i Moskva beslagtar Renaults fabrik:

https://smotrim.ru/article/2743324?utm_source=sidebar, nyss
Detta kommer cementera företagsflykten för bolag från väst som verkar i Ryssland för evigt,,,
Citera
2022-05-16, 07:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Detta kommer cementera företagsflykten för bolag från väst som verkar i Ryssland för evigt,,,
Kanske inte för evigt. Men många år absolut.

Det är galet hur många broar Putin bränt. Hans mest häpnadsväckande bedrift är att han gjort så att Finland går med i Nato. Putin har dubblat landgränsen Ryssland har mot Nato. Jag fattar inte hur Putin fortfarande kan sitta kvar vid makten... men hans dagar är nog räknade. Det finns nog andra nationalistiska vilddjur i Ryssland som snart kommer terminera Putins ledarskap.
Citera
2022-05-16, 07:58
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är det för nonsens, varför skulle UA lagra ammo i en galleria?

För att ryssarna inte ska skjuta på den, eller få dålig publicitet i väst så klart! Det är fakta att det är så ukraina bedriver krig. En av de stora inköpscentren i Kiev som sprängdes var av den anledningen, det är bara att googla.
Citera
2022-05-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunkerDvaerjen
Du förstår ingenting, jag spelar 4D schack medan ni kapitalistsvin knappt behärskar luffarschack.
Medan ni är uppfintade på läktaren förbereder jag de genialaste krigskonsterna världen någonsin skådat.
Putin kommer för eviga tider jämföras med Ceasar och Alexander den store.

Med tanke på Rysslands allmänna standard och militära misär, föredrar jag att avstå från 4D-schack. Det spelet verkar varken gagna hälsa, ekonomi, fred eller forskning.

Och Putin kan spela schack hur mycket han vill. Om spelpjäserna är alkade galningar som begår övergrepp mot barn och hatar sig själva, är det svårt att vinna.

Krigsbrott har man ju läst om i hela sitt liv. Men det ryssarna gör i Ukraina är ju sjukt. Sjukt.

Ett krigets mest destruktiva konsekvenser (för ryssarna) är förstörandet av den ryska imagen. Skrapar man lite på ytan, upptäcker man ren galenskap.

Jag undrar hur många soldater och befäl som är kliniskt alkoholskadade. Det är nog fler än man tror.

Kan man inte ens hålla sig nykter i krig, då är man duktigt alkad...

Det finns nog fler än en pannlobsskadad ryss i Ukraina.
Citera
2022-05-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanske inte för evigt. Men många år absolut.

Det är galet hur många broar Putin bränt. Hans mest häpnadsväckande bedrift är att han gjort så att Finland går med i Nato. Putin har dubblat landgränsen Ryssland har mot Nato. Jag fattar inte hur Putin fortfarande kan sitta kvar vid makten... men hans dagar är nog räknade. Det finns nog andra nationalistiska vilddjur i Ryssland som snart kommer terminera Putins ledarskap.

Det som hänt de senaste månaderna, är fantastiskt.
Det finns ingen logik nånstans. Putinisterna yrar om 4D-schack osv men Putin lever ju i politisk misär.

Att Ryssland skulle dikesköra så snabbt och förstöra exakt alla chanser till samarbete och dialog med Väst och NATO, det var oerhört svårt att gissa.

Putin vill inte ha NATO nära och nu har han gjort situationen sämre än någonsin.

Fullständigt häpnadsväckande.

4D-schack, my ass....
Citera
2022-05-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina och Ryssland har liknande alkholkonsumtion på det stora hela. Det skulle dock kunna vara så att de super mindre i västra Ukraina och mer i östra Ukraina.

Läste du ens mitt inlägg?
Ryssarna super medan de för krig
Ukrainarna hanterar spriten betydligt bättre, som du märker. De hade inte fungerat så bra som de gör, om de supit som de ryska soldaterna.
Ditt inlägg är fö OT.
Citera
2022-05-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Polen föreslår "demitalisering" av Kaliningrad när Sverige och Suomi går med i NATO och Östersjön blir alliansens "insjö". Bara att hålla med!

Det är mycket bra att demilitarisering av Ryssland tas upp och diskuteras. Det är enligt min åsikt den enda framkomliga vägen till en varaktig fred som dessutom ger ryssarna möjlighet att komma in i EU-värmen och idka handel precis som alla andra.
Citera
2022-05-16, 08:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För att ryssarna inte ska skjuta på den, eller få dålig publicitet i väst så klart! Det är fakta att det är så ukraina bedriver krig. En av de stora inköpscentren i Kiev som sprängdes var av den anledningen, det är bara att googla.
Ryssland angriper medvetet civil infrastruktur som skolor, sjukhus, bostadsområden och affärslokaler.
Citera
2022-05-16, 08:20
Medlem
KillPus avatar
Det börjar bli nästan histeriskt skrattretande när rysstrollen fortsätter att förneka massakern på orchtrupper vid Donets! Hur efterblivna är de egentligen?
Tom flera ryska "experter" erkänner detta och kräver att ansvariga straffas!

https://www.expressen.se/nyheter/putins-stora-bakslag-efter-flodkatastrofen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in