2022-05-16, 03:15
Medlem
Detta är så komiskt. Efter allt som vi har givit muslimer (livstidsbidrag). Så kommer dom fortfarande och hugger oss i ryggen likt detta.

Gissar att muslimerna i Turkiet inte är helt nöjda med årsbidraget som årligen skickas ned dit från Sverige.

Kanske är muslimerna i Turkiet lite sura över att dom inte får ta del av den fina "all inclusive" välfärden som vi så gärna skänker bort här i Sverige.
Senast redigerad av korvstofft 2022-05-16 kl. 03:17.
Citera
2022-05-16, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Detta är så komiskt. Efter allt som vi har givit muslimer (livstidsbidrag). Så kommer dom fortfarande och hugger oss i ryggen likt detta.

Gissar att muslimerna i Turkiet inte är helt nöjda med årsbidraget som årligen skickas ned dit från Sverige.

Kanske är muslimerna i Turkiet lite sura över att dom inte får ta del av den fina "all inclusive" välfärden som vi så gärna skänker bort här i Sverige.
Det verkar som ni har gett pengar till fel personer enligt Turkarna.
Ni har gett pengar till personer som dödar Turkar och nu vill inte Turkar ha med er att göra då dem känner sig bedragna av er.
Citera
2022-05-16, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Det verkar som ni har gett pengar till fel personer enligt Turkarna.
Ni har gett pengar till personer som dödar Turkar och nu vill inte Turkar ha med er att göra då dem känner sig bedragna av er.

Det kanske du har rätt i.

Är afganer och somalier nått som Turkarna inte gillar?

Dömer dom inte men trodde alla muslimer höll varandra om ryggen?
Citera
2022-05-16, 04:08
Medlem
area50s avatar
Snälla turk-burkar; låt INTE Sverige gå med i NATO & bli ett mål i en större konflikt. Stoppa eskalationen utav kriget i Ukraina!
Citera
2022-05-16, 04:10
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Men stämmer det, ger svenska staten pengar till PKK/YPG?
Kan du presentera bevis för att svenska staten ger pengar till dessa organisationer?
Mig veterligen förekommer inget sådant, så det du och turkarna hävdar är bara strunt.

Nu vet jag inte vad som påstås om senaste skandalen, men när MASAK tidigare tagit upp svensk PKK finansering i sina rapporter, har det väl varit SIDA->OPIC->Kurdiska Kulturstiftelsen, Vänsterpartiet och Svenska Generalkonsulatet i Istanbul som pekats ut, men eftersom du tydligen inte vet något om det, så är det väl bara strunt.
Senast redigerad av doncroce 2022-05-16 kl. 04:12.
Citera
2022-05-16, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Snälla turk-burkar; låt INTE Sverige gå med i NATO & bli ett mål i en större konflikt. Stoppa eskalationen utav kriget i Ukraina!
Går inte ha med Sverige i NATO om det är så att PKK och Iranska grupperingar har så mycket makt här. Dem har nära band till Ryssland, vilket betyder ni också har det.
Citera
2022-05-16, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag känner mer och mer avsky för den här hemliga organisationen NATO. Vi får inte folkomrösta om saken för Ann Linde menar att folket inte kan få känna till de hemliga underrättelser som NATO-ansökan grundar sig på, vi får inte heller någon diskussion med öppna kort där vi får kännedom om NATOs hemliga arméer. Det kan va så att Olof Palme var insyltad i denna armé och han togs av daga för han blev kritisk till den hemliga arméns terror. När de demokratiskt valda förväntar sig att folket ska lita på dom utan att få kännedom om vilka bevekelsegrunder de folkvalda har, är demokratin på hal is. Jag är kritisk och vill ha korten på bordet INNAN ett inträde i NATO.
Upplägget bådar för en sluttande karusell av hemliga beslut, demokratin är under attack!

Som det ser ut är det endast vänster- och miljöpartiet som motsätter sig försvarsalliansen NATO.

Jag undrar vad det kan bero på
Citera
2022-05-16, 06:56
Medlem
Det finns väl ingen anledning att betvivla det Stoltenberg säger? Att Turkiet inte motsätter sig ett Svenskt medlemskap.

Så trådens ämne är nu obsolet.

Iofs väcker en av Erdogans punkter ett visst intresse, kan Sverige vägra sälja vissa vapen till andra Nato-medlemmar?
Citera
2022-05-16, 07:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det finns väl ingen anledning att betvivla det Stoltenberg säger? Att Turkiet inte motsätter sig ett Svenskt medlemskap.

Så trådens ämne är nu obsolet.

Iofs väcker en av Erdogans punkter ett visst intresse, kan Sverige vägra sälja vissa vapen till andra Nato-medlemmar?
Det är ju ganska enkelt för sossarna att gå Erdogan till viljes utan att vi märker så mycket. Om sossarna skulle minska sitt stöd till kurderna skulle inte jag och de flesta andra märka det eftersom vi inte vet hur stödet är utformat.
Citera
2022-05-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är ju ganska enkelt för sossarna att gå Erdogan till viljes utan att vi märker så mycket. Om sossarna skulle minska sitt stöd till kurderna skulle inte jag och de flesta andra märka det eftersom vi inte vet hur stödet är utformat.
Om det skett något så Turkiet nu inta ska blockera Sverige vet vi inte. Om USA inofficiellt hotat eller lovat något eller om Linde gett något inofficiellt löfte.
Citera
2022-05-16, 07:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Om det skett något så Turkiet nu inta ska blockera Sverige vet vi inte. Om USA inofficiellt hotat eller lovat något eller om Linde gett något inofficiellt löfte.
Säkert en kombo. USA har hotat lite och Linde har lovat att mobba kurderna lite. Vips så är Erdogan med igen.
Citera
2022-05-16, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Som det ser ut är det endast vänster- och miljöpartiet som motsätter sig försvarsalliansen NATO.

Jag undrar vad det kan bero på

Sedan har du en stor grupp tveksamma. Vi får se hur det avspeglas i valet. Något säger mig att V och möjligtvis MP just fick väldigt många röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in