2022-05-15, 23:16
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Hur länge vill Zelensky och Biden den Ukrainska armen,barn och kvinnor och övriga bli slaktade ?

Du har repeterat samma mantra sedan 0228 att Ryssland borde vinna snabbt för att undvika lidande.
Ingen annan tänker som dig förutom orchtroll.

Tror du att du kommer att påverka opinionen nu då du får luft och säger samma sak för 30:e gånger?

Det är ingen som stoppat en femma i dig igen så käften nu.
Citera
2022-05-15, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Onekligen är det så. Men 60 000 mer eller mindre oskadliggorda ryska trupper under en mer eller mindre längre tid är ändå imponerande. Ksnske 40 000 av dessa, aldrig, kan återgå till stridande tjänst. Antingen för att de är döda, svårt sårade eller totalt psykiskt knäckta.

Jag säger inte emot dig men..

Med dessa hemska siffror i antalet skadade som det sägs.., jag syns att det borde läcka ut mer.., det är helt enkelt för stort för att köra en "cover up". Gråtande mödrar som är förbannade.., chockad vårdpersonal som pratar under anonymitet..etc..

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ukraina är framme vid den ryska gränsen nu, norr om Kharkiv.

https://liveuamap.com/en/2022/15-may-video-ukrainian-soldiers-at-border-line-to-russia

Säger det samma som jag sa igår : Ukrainarna skall akta sig att gå över gränsen. Det har att göra med att Putin säger att det hela är en "special operation" då rekryter inte kan sättas i utlandet osv.., går man i in själva Ryssland så kan allt förändrats med det juridiska med en riktig mobilisering. Putin kan faktiskt hoppas på det..
Senast redigerad av Snapcount 2022-05-15 kl. 23:21.
Citera
2022-05-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Med dessa hemska siffror i antalet skadade som det sägs.., jag syns att det borde läcka ut mer.., det är helt enkelt för stort för att köra en "cover up". Gråtande mödrar som är förbannade.., chockad vårdpersonal som pratar under anonymitet..etc..

Säger det samma som jag sa igår : Ukrainarna skall akta sig att gå över gränsen. Det har att göra med att Putin säger att det hela är en "special operation" då rekryter inte kan sättas i utlandet osv.., går man i in själva Ryssland så kan allt förändrats med det juridiska med en riktig mobilisering. Putin kan faktiskt hoppas på det..
Tänker du att Putin bryr sig om vad som är juridiskt rätt och fel?
Citera
2022-05-15, 23:23
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Nazisterna/Hitlers filosofi var att kriga offensivt var överlägset jämfört med att vara i en defensiv position - och vi kan se bevis på hur framgångsrik deras offensiva strategier var.. då undrar jag hur ryssland misslyckats så makalöst?
När den här "specialoperationen" drog igång tänkte att ryssarna skulle dra fram på bred front fort som fan med hundratals tanks etc. Det är så jag föreställer mig Hitlers blitzkrieg IAF. Men ryssarna kör snällt uppradade på vägarna istället.
Citera
2022-05-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ukraina är framme vid den ryska gränsen nu, norr om Kharkiv.

https://liveuamap.com/en/2022/15-may-video-ukrainian-soldiers-at-border-line-to-russia

Nu är det bara all in ända till Moskva som gäller. Bränn ner städer som Belgorod, Voronezh osv, precis som ryssjävlar har gjort
Citera
2022-05-15, 23:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Tänker du att Putin bryr sig om vad som är juridiskt rätt och fel?

Han får en ursäkt för att legalt börja mobilisera. Ett juridiskt alibi. Även diktatorer gillar att ha lagen på sin sida.
Citera
2022-05-15, 23:24
Medlem
Citat:

Det skulle också göra det mer sannolikt att Putin använder taktiska kärnvapen.
I formell mening bombar han isåfall sitt eget land - inte ett främmande land.
Och vem kan egentligen ifrågasätta hans rätt att göra det?
Citera
2022-05-15, 23:25
Medlem
Citat:

Zelensky är utbildad jurist och hittills har dom skött allt rätt.
Citera
2022-05-15, 23:26
Medlem
raskenss avatar
Räckvidden hov västs artilleri är bättre än ryssarnas. Det bidrar nog till varför ryssarna förintas:

https://twitter.com/Frajud12/status/1525863326927970304?t=nYr3a_rTMaqVs6NEAxnwsw&s=19
Citera
2022-05-15, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Zelensky är utbildad jurist och hittills har dom skött allt rätt.

Och jag hoppas man fortsätter med det..
Citera
2022-05-15, 23:30
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det beror, kort och gott, på att ens taktiskt operativa förmåga måste matcha ens förmåga till strategiska angreppsplaner.

I fallet Ryssland så gör de inte det i praktiken. Då går det såhär.

Man kan väl redan nu dra slutsatsen att det i framtiden kommer bli oerhört svårt att invadera ett land med konventionella stridskrafter så länge försvararna har moderna vapen och är någorlunda tränade.

Det här kriget kommer analyseras och utvärderas i årtionden.
Citera
2022-05-15, 23:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Nu är det bara all in ända till Moskva som gäller. Bränn ner städer som Belgorod, Voronezh osv, precis som ryssjävlar har gjort

Luftförsvaret i Belgorod är iaf aktivt i kväll igen precis som alla andra kvällar. Ukraina bör vara försiktiga med att råka träffa civila mål i sina natt räder i Kursk, Belgorod och andra nåbara städer. Börjar man på göra det kan det sluta i dålig PR vilket kan få västländer att börja på strypa tillgången på vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in