2022-05-15, 17:39
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Ryssarna har förlorat så mycket som en tredjedel av sina trupper i Ukraina.
Sky news sammanfattningar är jävligt bra.
https://youtu.be/dKBvBA-4gFo
Citera
2022-05-15, 17:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Lyssna på denna intervju med en rysk värnpliktig och hans erfarenheter av deras "speciella operation". Så kanske du vaknar upp.

https://youtu.be/RQPa3y2sQjs

Extremt intressant och närmast underhållande!

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-15, 17:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Går igång vet jag väl inte. Men det handlar väl som vanligt om att man sätter nedsättande epitet på fienden.
För du vet väl vilka fienden är?
Tja, jag har personligen väldigt svårt för sånt då jag tycker det tyder på att man själv är rätt korkad. Tycker en diskussion blir bäst om den är respektfull mot alla, även mot fienden.

Men, nu har jag ju fått svar på min fråga varför ryssarna kallas för orcer och mongoler.

Oavsett vad de kallas för så blir man ju lite glad när man läser att ryssarna åker på däng även om massa tyvärr dör.
Citera
2022-05-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
När man läser såna här inlägg inser man att rätten till abort ALDRIG får tas bort.

Du vet att vissa foster överlever abort. Möjligt bevis i detta fall.

Nu när till och med Ryssarnas egna propagandister börjar bli sura på hur kriget går för Ryssarna så fortsätter medlöparna fortfarande här. Sent ska syndaren vakna.

De vanliga rysstrollen gör sitt jobb. Även om de gör sitt jobb så är det ett jobb och de är ryssar, möjligen pakistanier och andra fattiglappar runt om i världen. De svenska medlöparna är gräsliga. Nu är Sverige inte i krig så det är svårt att straffa dem.
Citera
2022-05-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tja, jag har personligen väldigt svårt för sånt då jag tycker det tyder på att man själv är rätt korkad. Tycker en diskussion blir bäst om den är respektfull mot alla, även mot fienden.

Men, nu har jag ju fått svar på min fråga varför ryssarna kallas för orcer och mongoler.

Oavsett vad de kallas för så blir man ju lite glad när man läser att ryssarna åker på däng även om massa tyvärr dör.
Jag blir asglad när dom åker på däng men ser man till det långa loppet så blir jag ledsen för att det kommer ta så lång tid dom som inte ville detta i landet att återhämta sig om dom ens kan göra det längre. Ni som protesterade mot detta är inte glömda bara så ni vet.
Citera
2022-05-15, 17:49
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte så klädsamt av dig som bisexuell och uttalat queer att använda fitta pejorativt.

Sjukt kul att mofasti som HBTQ:are håller på Putin i detta krig!

Varför åker hen inte dit och erbjuder putte sina tjänster?
Citera
2022-05-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte så klädsamt av dig som bisexuell och uttalat queer att använda fitta pejorativt.

Det är Ryssland som ansvarar för massakern i Bucha, det står bortom allt tvivel. Man tror sig t o m veta namnen på flera av gärningsmännen, så det är bara att vänta. Krigsbrott har ingen preskriptionstid.

Finns inga bevis, inga av mina neutrala källor har ens visat några bevis.

Ryssarna gjorde en reträtt för goodwill i förhandlnningarna. Ingen sa något om masaker men några dagar efter ukronassarna kom kom detta helt plötslligt upp. Väldigt konstigt sen har vi maxar som visar lite saker då och då, men när Ryssland bad om mer bevis ville man helt plötsligt inte ge det. För det var ukrainarna som började skjuta ciivila efter åtkomsten.
Citera
2022-05-15, 18:03
Medlem
Reimers avatar
Ukraina pangar på med de nya haubitsarna som levererats från USA.

Citat:
M-777 howitzers in action. This is part of the latest package of assistance to the Armed Forces of Ukraine worth $ 800 million. All but one of the 90 howitzers sent by the United States are currently in Ukraine, and many are already on the front lines. @GeneralStaffUA

https://twitter.com/USEmbassyKyiv/status/1525793673958637571?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1525793673958637571%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpublisher.d irekt.ifragasatt.se%2Fbroadcast%2Fe85e3a62-a942-47a5-a277-973236826 f52
Citera
2022-05-15, 18:03
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ryssarna har förlorat så mycket som en tredjedel av sina trupper i Ukraina.
Sky news sammanfattningar är jävligt bra.
https://youtu.be/dKBvBA-4gFo
Kul att ryssjävlarna motats tillbaka till Ryssland i Kharkiv! Trots att de har lättare att få fram trupper där åkte de på stordäng!

Även i söder går det ju illa för ryssen då de fastnat i sina försök att gå västerut.

Då ryssen inte lyckats få mer kontroll över luftrummet över Ukraina så kan de ju inte heller använda sig av sina flygstridskrafter som är överlägsna det som UA förfogar över.

UA:s man pads och nylevererat LV gör det till självmordsuppdrag att flyga över stora delar av Ukraina.

Då moderna kryssningsmissiler nu verkar vara på upphällningen för ryssen så tappar de ju i övertag..
Citera
2022-05-15, 18:09
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/uq5l38/israel_to_equip_ukraine_with_powerful_blue_spear/

Mer sjö och landmåls missiler från Israel. Hur många rySSar vill putler döda innan han inser att han har redan förlorat??? 50 000 utan att uppnå sitt mål.
Citera
2022-05-15, 18:15
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Finns inga bevis, inga av mina neutrala källor har ens visat några bevis.

Ryssarna gjorde en reträtt för goodwill i förhandlnningarna. Ingen sa något om masaker men några dagar efter ukronassarna kom kom detta helt plötslligt upp. Väldigt konstigt sen har vi maxar som visar lite saker då och då, men när Ryssland bad om mer bevis ville man helt plötsligt inte ge det. För det var ukrainarna som började skjuta ciivila efter åtkomsten.
Du tycker inte att FN och ICC är neutrala?

Hur fungerar en böghjärna egentligen? Ni verkar ju förutom en snedvriden sexualitet ha svårt med logik och normalt sunt förnuft?
Citera
2022-05-15, 18:18
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/uq5l38/israel_to_equip_ukraine_with_powerful_blue_spear/

Mer sjö och landmåls missiler från Israel. Hur många rySSar vill putler döda innan han inser att han har redan förlorat??? 50 000 utan att uppnå sitt mål.
Jävlar vad kul!

Det får väl UA tacka Lavrov för!

Det hjälpte inte att Putin själv bad om ursäkt för sin minister..

Hela skiten visar ju på hur märkliga ryssar är???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in