2022-05-15, 14:33
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vilket är precis skitkul
fast sossarna har ju inte direkt samarbetat med vänsterpartiet den senaste tiden
Citera
2022-05-15, 14:36
Medlem
CockWitchs avatar
Hörde på presskonferensen som nu pågår att Turkiet har som krav bland annat att Sverige måste häva exportförbudet av vapen till Turkiet. Vapen som skall användas till att slakta kurder antar jag. Erdogan har trots allt en poäng, Nato länder kan ju inte ha förbud av vapenexport till andra Nato länder. Vad tror ni Sverige gör åt detta? Kommer Sverige tillåta vapenexport helt plötsligt?
Citera
2022-05-15, 14:38
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Hörde på presskonferensen som nu pågår att Turkiet har som krav bland annat att Sverige måste häva exportförbudet av vapen till Turkiet. Vapen som skall användas till att slakta kurder antar jag. Erdogan har trots allt en poäng, Nato länder kan ju inte ha förbud av vapenexport till andra Nato länder. Vad tror ni Sverige gör åt detta? Kommer Sverige tillåta vapenexport helt plötsligt?
Ja det tror jag
Citera
2022-05-15, 14:40
Medlem
Citat:
Vilket är precis skitkul
Är inte V partiledare etnisk kurd?
Citera
2022-05-15, 14:42
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Ja det tror jag
Ja eftersom Sverige är hotat så kommer dem säkert vända kappan efter vinden. Finns möjlighet till det i alla fall. Typiskt Sverige.
Citera
2022-05-15, 14:43
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Vilket är precis skitkul
Ja det är ju i så fall en positiv del av det hela.
Citera
2022-05-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Finns inga såna krav. Närmast är Artikel 3, men det betyder inte att man behöver sälja vapen.
Jag tror tex att USA, Storbritannien och Frankrike inte säljer kärnvapen till NATO medlemmar.
Citera
2022-05-15, 14:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ingen vill ha ökad spänning i detta läget.

Något erkännande av Kurdistan blir det inte, inte i dagsläget.

Biden vill knappast slänga ut turkarna, och Biden bestämmer. Möjligen att han får ett demensskov och skriver ihop ett avsked.

Sedan är det dessutom fler länder i Europa som är tveksamma.

Nej, det här har Maggan och Ann skött så uruselt att det är oförlåtligt. I ett läge där Sverige får hot riktade mot sig har de själva fått oss att framstå som försvarslösa harar. Förutom det, så har de inte förankrat i NATO att vi är välkomna där.

Det är så illa att jag saknar ord.

Jag saknar också ord, agerandet är i klass med filmen Dum & dummare.
Citera
2022-05-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
fast sossarna har ju inte direkt samarbetat med vänsterpartiet den senaste tiden

Beroende av deras stöd för att få igenom politik och kommer vara beroende av dom för att behålla makten efter valet…
Citera
2022-05-15, 14:55
Medlem
Hoppas Erdogan står på sig och tvingar regeringen att börja ta itu med terrorister, både externa och interna sådana. Bra för alla i slutändan!
Citera
2022-05-15, 14:57
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Finns inga såna krav. Närmast är Artikel 3, men det betyder inte att man behöver sälja vapen.
Jag tror tex att USA, Storbritannien och Frankrike inte säljer kärnvapen till NATO medlemmar.
Du tror det... kommer vi inte långt med.
Citera
2022-05-15, 15:01
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Vet inte om det tagits upp redan men det här kommer skapa en konflikt mellan vänsterpartiet och sossarna då vänsterpartiet har många kurdiska väljare.

Folk verkar vara lite naiva här. Turkiet förhandlar och jag kan lova er att sossarna kommer ändra tonen gällande PKK och YPG då dom inte har något annat val. Notera hur statsmedia redan försöker vänja folk vid tanken att våra utrikespolitiska val och "värderingar" kan komma att styras av andra Nato länder.
Men om det skapar konflikt med (V) hur ska då sossarna behålla makten. Jag tror ärligt talat att sossarna väljer makten före NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in