2022-05-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Turkiet/Erdogan är bevisat mycket krångliga att ha att göra med helt enkelt. Både Från EU:s och Västs synsätt men även från ett NATO-perspektiv då Turkiet har mycket annorlunda inställning till bland annat kurder och Ryssland än vad majoriteten har. Hade det varit så att Turkiet haft en god relation till alla sidor hade de varit en stark spelare men de är oftast mest ovän med alla istället.

Haft turkiska kunder i olika jobb, och turkarna är de jag jobbigaste kunderna, som bara stjäl tid, att energi, och sen går bakom ryggen med falsk spel inte sett det hos någon annan nation.
Citera
2022-05-14, 22:46
Medlem
Ja han har ju helt rätt!
Sverige funkar som ett vandrarhem för terrorister där man vilar upp sig och kan planera nya terrordåd utan att politikerna gör något åt det!
Citera
2022-05-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hahaha

Erdogan kan knappast säga nåt om Finland som konsekvent har tackat nej till invandrare.
Då uppstår frågan varför han är negativ till Finlands medlemskap?

Erdogan är oärlig och tycker sig vara bra på att förhandla. Dessutom är han en rysslakej utan stolthet som köper billig IS-olja om tillfälle ges.

Den turkiska ekonomin är åt helvete och finans och riksbankschefer avgår på löpande band eftersom den turkiska diktator är och pillar i finanspolitiken med sin ökande räntedoktrin.

Han sänker räntan när inflationen skenar men oklara anledningar.

Min gissning är att han vill ha nödlån av Europa och använder sig nej för att kunna tvinga till sig bra villkor.

Nästan alla turkar är samma skit som erogan. Fult rövarspel med lite empati. Självisk beteende. Undvik turkar
Citera
2022-05-14, 22:47
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hon måste bli sjuk. Långtidssjukskrivning och in med ny utrikesminister! Ta Hultqvist, han är den ende sossarna har som kan sköta detta åtminstone skapligt då han inte är helt dum i hela huvudet.

Du vet att sossarna styr i finland med va? 2 sossar tillsammans är dubbelt farligt.
Hultqvist? Hur har du kommit fram till detta? Ska han dra en röd linje någonstans? 😁
Citera
2022-05-14, 22:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Turkiet är ju ett skämtland om man ser till mänskliga rättigheter (de har inget alls att säga i denna fråga).
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/motion/manskliga-rattigheter-i-turkiet_GM02U623
Erdogan är ju själv ett skämt:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/att-stalla-erdogan-infor-internationell-domstol_H310399
Det är attityd som din som har satt oss i skiten.

Värdegrunden hjälper inte här. Turkarna är värdefulla för Biden, och turkarna har tvärtom mycket att säga till om i denna fråga oavsett vad du anser är moraliskt rätt och ej.
Citera
2022-05-14, 22:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du vet att sossarna styr i finland med va? 2 sossar tillsammans är dubbelt farligt.
Hultqvist? Hur har du kommit fram till detta? Ska han dra en röd linje någonstans? 😁
Han kan engelska och förstår att en kopp kaffe inte automatiskt innebär ett "ja".
Citera
2022-05-14, 22:51
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Han kan engelska och förstår att en kopp kaffe inte automatiskt innebär ett "ja".

Hehe ja de har ju inte att välja och vraka av raketforskare i socialdemokraterna.
Citera
2022-05-14, 22:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hon måste bli sjuk. Långtidssjukskrivning och in med ny utrikesminister! Ta Hultqvist, han är den ende sossarna har som kan sköta detta åtminstone skapligt då han inte är helt dum i hela huvudet.

Linde är nog den absolut värsta. Måste ju vara någon om det är på allvar ställer ultimatum till Erdogan. Ok vi glömmer det då vi ansöker inte men vi ska nu göra allt i vår makt att ställa in alla samarbeten med Turkiet i allt som går och sedan det där som ni hade synpunkter på det kommer vi utöka som bara den för att jävlas mer er så mycket vi bara kan. Linde kommer ju säkert vara mer som ok vi förstår och bla bla och Erdogan ser att här går det att pressa.
Citera
2022-05-14, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsvensk
Vilka händelser anser du vara orsaken till Putins stövlande in i Ukraina? Jag vill bara för sakens skull tillägga att jag är på Ukrainas sida.
Situationen är en myrstack av problematik, läs om Orangea revolutionen, Krimkrisen, Donbasskonflikten, Euromaidan m.m. så upptäcker du att Puttes invasion inte föll från rymden för någon månad sen. Självklart hittar du även västs sedvanliga tillsättande av sina egna marionetter i den här härvan.

Jag vill för sakens skull tillägga att jag inte är på någons sida, det är som att välja favorit i ett slagsmål mellan en zigenare och en somalier. Så länge konflikten inte väller in i min komfortzon kunde jag inte bry mig mindre, men uppenbarligen ska vi tvunget sticka in nyllet i ett getingbo som inte hänger över vår veranda. Krig är pengar men eftersom dessa pengar aldrig kommer mig tillgodo ser jag inte vitsen med att välja sida.

Om alla ryssar dör, inga problem.
Om alla ukrainare dör, inga problem.

Om svenskar dör p.g.a politisk klåfingrighet, det ser jag dock som oerhört problematiskt. Att turkhelvetet plötsligt är en maktspelare gällande Sveriges framtid är också talande, det belyser gemene mans maktlöshet över den egna situationen.
Citera
2022-05-14, 22:54
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Den Turkiska armén erbjuder kvantitet. Men det är inte hos Turkarna man hittar AI-styrda drönare. Dessutom är Turkiet en diktatur och de flesta av dessa soldater är vad man i Sverige skulle kalla värnpliktiga.

Men Turkarna är väl i fronten för just AI drönare?
Första autonoma drönare som användes skarpt i krig var väl just turkiska Kargu-2 drönare?
Jag gissar du tagit ditt påstående helt från tomma luften.

Citat:
During the Second Libyan Civil War, the interim Libyan government attacked forces from the rival Haftar Affiliated Forces (HAF) with Turkish-made Kargu-2 (“Hawk 2”) drones, marking the first reported time autonomous hunter killer drones targeted human beings in a conflict, according to a United Nations report.

https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a36559508/drones-autonomously-attacked-humans-libya-united-nations-report/

Citat:
Turkey’s flourishing drone industry is back in the international spotlight following a UN report suggesting that Turkish-made artificial intelligence-based drones might have been used to kill enemy troops in Libya last year. If confirmed the incident would mark the debut of “killer robots” in the global theater of war.

https://www.al-monitor.com/originals/2021/06/turkish-drone-sets-international-buzz-over-killer-robots

Citat:
Turkish-made autonomous drones have become all the rage in the defence sector.
The Turkish defence sector has four types of autonomous drones — Kargu-2, Alpagu, Togan and Simsek — manufactured by various Turkish companies.

Defense Technologies and Trade Inc. (STM), a Turkish company that manufactures Kargu-2 drones and supplies them to the Turkish military, told the media last year that their drones also have facial recognition technology, which gives a major advantage to the Turkish security forces in identifying individual targets so they could be neutralised without deploying forces on the ground.

https://www.trtworld.com/magazine/a-series-of-autonomous-drones-gives-turkey-a-military-edge-47201
Senast redigerad av doncroce 2022-05-14 kl. 23:12.
Citera
2022-05-14, 22:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Linde är nog den absolut värsta. Måste ju vara någon om det är på allvar ställer ultimatum till Erdogan. Ok vi glömmer det då vi ansöker inte men vi ska nu göra allt i vår makt att ställa in alla samarbeten med Turkiet i allt som går och sedan det där som ni hade synpunkter på det kommer vi utöka som bara den för att jävlas mer er så mycket vi bara kan. Linde kommer ju säkert vara mer som ok vi förstår och bla bla och Erdogan ser att här går det att pressa.
Ja, någon som åtminstone står på sig. Inte någon som ljuger sig blå i media.

Inte för att Hultqvist är ett under av ryggrad, men bättre än Linde åtminstone.
Citera
2022-05-14, 22:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Haft turkiska kunder i olika jobb, och turkarna är de jag jobbigaste kunderna, som bara stjäl tid, att energi, och sen går bakom ryggen med falsk spel inte sett det hos någon annan nation.

Ja fråga bara Karl XII hur många år slösade inte han bort och velade fram och tillbaka med turkarna om de skulle gå med mot Ryssland eller inte. Åratal innan han fattade att det var ingen idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in