Citat:
Ursprungligen postat av
Bitterkaffe
Mitt största problem med dumpen är att de ändå har en god tanke som de inte tar till vara. De beter sig som elefanter i en porslinsbutik. Förstår varför, åtminstone, Patrik, är ute efter att sätta dit personer som förgriper sig på barn eftersom han blivit utsatt själv. Men grejen är ju att de har aldrig sagt att de är ute efter förövare utan att hänga ut pedofiler och det är där jag tror den stora skillnaden är och varför de tex inte kan samarbeta med polis eller socialtjänst.
De vill hänga ut folk som ens tänker dåliga tankar om barn. Det gör inget om det inte går att bevisa om de har förgripit sig på någon för det är inte poängen. Och det är därför de kör med "kill your local pedophile". Om det var att sätta dit förövare hade de ju kunnat ta till vara chanserna bättre.
Tror jag läste nånstans (vet inte om det kom från dumpen eller nån som försvarade dumpen) att polisen/rättsväsendet gör ett så dåligt jobb och det är därför dumpen måste finnas. Och ja det finns massor att säga om polisen och vårt rättsväsende men tror de på riktigt att de kan göra bättre? Varför inte hjälpa till där det finns luckor? Om de fiskar upp någon, lämna sen över det till rätt instanser. De är nog tacksamma med tanke på bristen på resurser. Men inte tacksamma om någon förstör deras arbete eller ger dem merjobb! Sen tycker jag det är rätt tydligt i chattarna att de driver på rätt hårt. Hur vet de om personen i andra änden bara svarar med fantasier eller faktiskt är potentiella förövare? Som sagt det känns som de vill ha ett samhälle där du ska bli straffad för att ens tänka dåliga tankar. Och det känns obehagligt även om tanken är god.
Suck, ännu en kritiker som inte begriper hur Dumpen fungerar.
1. Det gäddorna gör är inte olagligt, är du med på det?
2. Att en vuxen person sexchattar med an annan vuxen person är inte olagligt, förstår du detta?
3. Polisen gör inget därför att inget brottsligt har skett, förstå det det?
4. Den enda konsekvensen som då återstår för gäddan är att bli publicerad på Dumpen, förstår du det?
Återkom gärna med vilken av dessa punkter du inte kan greppa.