2022-05-14, 07:01
Medlem
guldkorns avatar
En länk speciellt för ”amfibie experten” här inne som skrev att stridsvagnar utan problem klarar två meter vattendjup, här kan vi se resultatet av de som följde dina instruktioner:

https://twitter.com/thedeaddistrict/status/1525328402030510080?s=21&t=Wma3OygztCqYDaeODnk1mg

Kanonrören ser ut att peka västerut - vad betyder det? Ännu fler ”ukrainska” stridsvagnar? 😄
Citera
2022-05-14, 07:15
Medlem
Det verkar vara viktigt för ryssarn att visa hela världen vad de gör i Ukraina. Det är totalt absurt.

De videobloggar i Ukraina, de fastnar på övervakningskameror, de använder öppen komlinje (!) de stjäl grejer som geospåras, de ringer hem och berättar detaljerat om sina brott, de låter vittnen fly (efter mord och våldtäkter) de lämnar drivor av egna soldater på marken (svårt att dölja sina förluster när bevisen ligger kvar) och de civila som mördats, lämnas också på marken. Rena presenterna till polis och läkare.

Det är totalt absurt att ett I-land med 140 miljoner invånare och rika naturtillgångar, agerar på detta sätt. Man kunde tro att det var en TOYOTA--armé i Somalia....
Citera
2022-05-14, 07:20
Medlem
Det är oerhört uppseendeväckande att det nu kommit fram att rysslands mål är tvångsfördrivning och massmord där inte ens barn är skonade. Snacka om att rysslands rykte för åratal blo förstört.
Citera
2022-05-14, 07:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Och vem fan ska atombomba ryssland och orsaka världens undergång för ett land som ingen brydde sig om 5 månader sen?

NATO kan göra det. Kärnvapen är liksom ingen universallösning. Det Ryssland bör göra är att dra sig tillbaka och respektera sina grannars gränser, då är kriget över, den enda som riskerar orsaka världens undergång just nu är Ryssland.
Citera
2022-05-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Planen var alltså att inte plocka bort några nazister, utan planen var att utrota hela Ukraina som land med folkmord som högsta prioritet som bestämts allra högst upp i ryssland.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-plan-miljoner--ukrainare-deporteras/

Putin börjar likna Hitler mer och mer. Målet är väl total förintelse av den Ukrainska befolkningen. Annars skulle man väl inte med våld tvångsförflytta så många. Hoppas verkligen detta är någonting Ukraina försöker lösa för att det ska bli fred. Dom måste få återvända hem.

Kommertarer från ryssympatisörer?
Nej det är nog ingen som köper Putins nazi-narrativ och då måste det ju var något annat mer skrämmande han hade i tankarna. Och hittills så har ju Putin faktiskt agerat just så skrämmande hänsynslöst att dom flesta nog tycker Ryssland istället borde avnazifieras.
Och Putin borde väl nu ändå inse att Ukraina med sin mindre men mer effektiva armé och enorma motivation att försvara sitt land rår han inte på i första taget. Det massiva militära och ekonomiska stödet från väst lär ju fortsätta och öka i omfattning . Visst, han kan säkert fortsatt trycka ner Ukraina men landet reser sig alltid och svarar. Så lille Putin kommer ju aldrig att som originalet Hitler få sitta i en järnvägsvagn med en kuvad Ukrainsk president som kapitulerar villkorslöst.
Citera
2022-05-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
[/spoiler]

Ukraina är väl mer framträdande ifråga om att lägga ut på nätet kan jag tycka ...

Fattade du överhuvudtaget vad du läste?
Tycker du att Ukrainarna exponerar sina krigsbrott lika flitigt som ryssarna? Det var liksom det mitt inlägg handlade om, att ryssarna inte döljer sina brott.
Ett tips: läs hela inlägg. Läs inte 10% och svara inte efter 30 sekunder.
Citera
2022-05-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det är oerhört uppseendeväckande att det nu kommit fram att rysslands mål är tvångsfördrivning och massmord där inte ens barn är skonade. Snacka om att rysslands rykte för åratal blo förstört.

Ja man ser ju tecknen: avhumanisering, massmord, deporteringar, total respektlöshet och terror mot civila.

Att ryssarna ser ukrainare som ett syskonfolk, som ska befrias, det kan vi glömma. Det är nationalism, lebensraum och förtryck det handlar om.

Det sker ju också bisarra saker, som inte går att förstå.

Varför ryssarna begår övergrepp mot småbarn (5-10 år gamla) kan man bara spekulera kring. Jag är inte ens säker på att jag vill veta varför...

Djuriska dårar är de. Precis så vidriga och dumma i huvudet som myten säger....
Citera
2022-05-14, 08:15
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fattade du överhuvudtaget vad du läste?
Tycker du att Ukrainarna exponerar sina krigsbrott lika flitigt som ryssarna? Det var liksom det mitt inlägg handlade om, att ryssarna inte döljer sina brott.
Ett tips: läs hela inlägg. Läs inte 10% och svara inte efter 30 sekunder.
Du verkar inte ha koll på vad som läggs ut på nätet. Försök att ta reda på fakta innan du uttalar dig. Kan vara bra för dina framtida kommentarer.

Här är ett exempel när Ukriananazis la ut hur de skjuter ryssar i knäna.

Sluta med din löjliga härskarteknik - funkar kanske på din hund - fru och barn har du troligen inte.

https://nypost.com/2022/03/28/ukraine-to-probe-after-videos-show-alleged-russian-pows-shot/
Citera
2022-05-14, 08:16
Medlem
Spännande att Ryssland säger att deras mål är att skydda befolkningen i Ukraina från ”nazister”. Samtidigt används ”soldaterna” från Luhansk och Donetsk som kanonmat.

Det är illa när ryska propagandakonton som ZOKA reagerar över att trupperna är uselt utrustade. På nedanstående klipp ser ni en grupp som springer runt med Mosin-Nagant gevär från sent 1800 tal, en klassisk stålhjälm och okrypterade Baofeng-radios.

Det här är så nära kanonmat det går att komma… Barnsoldaterna i Afrika har bättre utrustning än såhär. Tragiskt.

https://twitter.com/200_zoka/status/1525055727286599682?s=21&t=cXgnklPwBp_hjB7_XDS3Wg
Citera
2022-05-14, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Du verkar inte ha koll på vad som läggs ut på nätet. Försök att ta reda på fakta innan du uttalar dig. Kan vara bra för dina framtida kommentarer.

Här är ett exempel när Ukriananazis la ut hur de skjuter ryssar i knäna.

Sluta med din löjliga härskarteknik - funkar kanske på din hund - fru och barn har du troligen inte.

https://nypost.com/2022/03/28/ukraine-to-probe-after-videos-show-alleged-russian-pows-shot/

Du svarade inte på min fråga.
Och du byter ämne.
Min post handlade inte om vad ukrainska styrkor gör. Den handlade enbart om ryssar. Ryssar.
Tycker du att ukrainarna exponerar sina brott lika flitigt som ryssarna?
Du begrep heller inte var min irritation kom ifrån.
Med tanke på ditt svar, har du nog läst min post slarvigt.

Jag har ingen hund 🙂
Citera
2022-05-14, 08:25
Medlem
Melange5738s avatar
Britterna säger att ryssarna flyger sina stridsplan med fasttejpade billiga GPSer i stil med såna där man har när man är ute i vildmarken. D.v.s de flyger inte med sina riktiga navigationssystem utan hobbyprylar för att det ryska systemet inte fungerar.
Citera
2022-05-14, 08:26
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du svarade inte på min fråga.
Och du byter ämne.
Min post handlade inte om vad ukrainska styrkor gör. Den handlade enbart om ryssar. Ryssar.
Tycker du att ukrainarna exponerar sina brott lika flitigt som ryssarna?
Du begrep heller inte var min irritation kom ifrån.
Med tanke på ditt svar, har du nog läst min post slarvigt.

Jag har ingen hund 🙂

Konstaterar att du äntligen erkänner att Ukraina begår brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in