2022-05-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Alla 30 medlemsländer måste godkänna
Snart är det slagsmål i Natos sandlåda när inte Sverige får vara med, bara för att Erdogan inte vill det.
Hur var det nu - En för alla, alla för en. Det kan bli komplicerat detta allianstänk. Borta i Ryssland sitter Putin och småler när han ser Ann Linde svettas i tv-rutan.
Citera
2022-05-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madx64
Snart är det slagsmål i Natos sandlåda när inte Sverige får vara med, bara för att Erdogan inte vill det.
Hur var det nu - En för alla, alla för en. Det kan bli komplicerat detta allianstänk. Borta i Ryssland sitter Putin och småler när han ser Ann Linde svettas i tv-rutan.

Hela teatern är komedi på högsta nivå. Patetiskt hur folk blir hypnotiserade av Svts rapportering av elaka Ryssland som tänker äta upp norra Eu. Finns inte utrymme för egna tankar bland folk.

Turkarna bevisade idag att Nato är det sämre alternativet av flera
Citera
2022-05-14, 01:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Jag menade att Sverige som fristad for terrorister ar korrekt och det tals att repetera. Jag gillar att nagon sa det. Nagot Trump skulle kunna saga (Y)

Ja, en sann kravmaskin islamisten Erdogan med sitt Turkiet, du har helt ratt i det. Skont att dom ar pa avstand.

Ovan helt separat till svenskt medlemskap.

Visst ur ett turkiskt perspektiv så skyddar Sverige terrorister. Ingen tvekan om det.

Men även Turkiet gör så, vilka har stöttat IS i Syrien? Till vilket land sålde IS den syriska oljan, från vilket land kunde IS-resenärer ta sig in i Syrien?

Lägg därtill de regimkontrollerade Grå Vargarna som är en terrororganisation.
Citera
2022-05-14, 01:28
Medlem
Sverige är ett land som skyddar muslimska terrorister.
Citera
2022-05-14, 01:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagbrott
Sverige är ett land som skyddar muslimska terrorister.

Absolut. IS-resenärernas brott har varit mot de syriska och irakiska folken och dessa borde rimligtvis också ställas till svars i Syrien och Irak.
Citera
2022-05-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Ja självklart! Vart tror du att vi fick vårat välstånd ifrån? Var det gratis? Väst lever på den tredje världen. Du hade inte kunnat sitta här och pratat fritt på ett forum och åtnyttja våran västerländska yttrandefrihet och våra västerländska värderingar utom USA, Frankrike GB osv. Var lite tacksam för fan!
Vad har min yttrandefrihet (som förövrigt är 10 år äldre än USA) med krig om pipelines att göra? Och riktig yttrandefrihet i ordets bemärkelse håller jag inte med om att vi har men det är en helt annan diskussion.
Citera
2022-05-14, 01:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2alXa/turkiet-smugglade-vapen-till-terrorister

Turkiet har ihärdigt förnekat att man skickat vapen till terrorister i Syrien.

Nu avslöjar domstolsdokument att delar till missiler och handgranater smugglats till rebeller.

Som senare anslutit sig till IS, skriver Reuters.

Det har tidigare förekommit rapporter om att den turkiska underrättelsetjänsten MIT hjälpt till att förse islamistiska rebeller i Syrien med vapen. Något som i förlängningen bidragit till framgångarna för terrorgruppen Islamiska staten, IS, som efter de senaste dagarnas strider nu uppges kontrollera halva Syrien. Vapenleveranserna har förnekats av regeringen i Ankara.

Så sent som på onsdagen sa en talesperson för president Erdogan under ett möte i Washington:

– Turkiet har aldrig skickat vapen till någon grupp i Syrien.
Citera
2022-05-14, 01:38
Medlem
Svärjes avatar
Om folkmordsTurkiet portar Sverige & Finland är jag mycket stolt. NATO behöver Sverige egentligen mer är vi själva.
Men seriöst, utan NATO måste vi ligga på 2,5 - 3 % av BNP för vi kan inte räkna med att få hjälp.
Citera
2022-05-14, 01:40
Medlem
Vilken härlig allians där alla gillar varandra, turkar, greker, svenska och finnar i en härlig symbios. Naturligvis har alla en gemensam agenda. Det här blir jättebra!
Citera
2022-05-14, 01:41
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Visst ur ett turkiskt perspektiv så skyddar Sverige terrorister. Ingen tvekan om det.

Men även Turkiet gör så, vilka har stöttat IS i Syrien? Till vilket land sålde IS den syriska oljan, från vilket land kunde IS-resenärer ta sig in i Syrien?
Du har helt ratt, Turkiet ar ett land med mycket gemensamt med den 3e varlden. En korrupt teokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Lägg därtill de regimkontrollerade Grå Vargarna som är en terrororganisation.
Later helt i linje med vilket samhalle ioht med islam som norm, Sverige inkluderat. Vi har bada ett konstant terroristhot. Socialdemokraternas livsverk.
Citera
2022-05-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle vilja se en lista på hur många turkar eller personer som bott i Turkiet som begått terrordåd de senaste 30 åren. Jag har ingen aning men jag skulle sätta en miljon på att det handlar om hundra gånger fler än de svenskar eller person som bott i Sverige som begått terrordåd.

Erdogan kan skita ner sig.
Ditt argument är på samma nivå som "svenskar begår också brott". Självklart är Turkiet mer utsatta för PKK/TAK än Sverige är? Hans poäng är att de får en fristad att planera attentat i Sverige eftersom de inte är terrorstämplade här.

Han sa i pressträffen "och jag tänker gå så långt som att säga att de sitter i riksdagen". IS som du verkar stirra dig blind på skiter han i, de delar intressen.
Citera
2022-05-14, 01:50
Medlem
Pizdecs avatar
Jag säger: Tack Erdogan!
Då jag tror att gå med i NATO hade varit värre.
Oavsett vad så kommer USA o resten av världen inte låta Sverige bli Ryskt.
Så våran status som medlem eller inte är inte särskilt intressant. Men det är bara jag ofc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in