2022-05-14, 00:49
Medlem
Bingo. Grønland basar har butikken BERTONI
Citera
2022-05-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Bingo. Grønland basar har butikken BERTONI
Er dette den butikken RU arbeider i?
Citera
2022-05-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er dette den butikken RU arbeider i?

Vet ikke, vet bare at han har jobbet for Bertoni.

Mulig det ikke er relevant.
Senast redigerad av Formann 2022-05-14 kl. 00:58.
Citera
2022-05-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ikke nå, men han har jobbet for Bertoni i Sandvika.
Takk! Vet du i hvilken periode dette var?
Citera
2022-05-14, 00:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Politiet går kanskje ut i fra at pc og printer er destruert for lenge siden, derfor er der ingen fare for bevisforspillelse å gå ut med den infoen. Horst kan ta feil mht det utsagnet.
Greit med fanesak, men leit hvis saken faller i fisk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KzgEze/loerenskog-saken-politiet-vil-sende-et-signal?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_r ow1_pos1

Horst gir en mer generell kommentar og understreker han ikke kjenner sakens detaljer.
Han tror selvsagt ikke at GM ventet til dagens reportasje med å destruere beviser.

Citat:
Ikke nå, men han har jobbet for Bertoni i Sandvika.

Står på facebookprofilen hans at han er "Sales account manager for Bertoni".
For ikke lenge siden sto det "former" foran den tittelen. Jfr. bildet av ham i
dressreportasjen i Budstikka for noen dager siden.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-14 kl. 01:01.
Citera
2022-05-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Horst gir en mer generell kommentar og understreker han ikke kjenner sakens detaljer.
Han tror selvsagt ikke at GM ventet til dagens reportasje med å destruere beviser.

Står på facebookprofilen hans at han er "Sales account manager for Bertoni".
For ikke lenge siden sto det "former" foran den tittelen. Jfr. bildet av ham i
dressreportasjen i Budstikka for noen dager siden.

Ser ut som den beronigreia er en filmprodusent eller noe
Citera
2022-05-14, 01:05
Medlem
"De avviser et gjennombrudd, men håper på flere tips i saken"

"Politiet tror saken vil være løst om de finner forfatteren."

"– Ligger løsningen på denne saken i Norge eller i utlandet?
– Vi mener det er en del spor som trekker mot at gjerningsmennene har oppholdt seg i Norge, i hvert fall over noe tid, men så lenge vi ikke vet konkluderer vi ikke på dette, sier Hanssen."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/05/13/195845732/politiet-med-nye-opplysninger-i-lorenskog-saken-avviser-gjennombrudd

Jeg ser ikke bort fra at det er ett eller flere gjennombrudd, og at politiet er svært nære løsningen på saken.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-14 kl. 01:07.
Citera
2022-05-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mulig, men han sier dette;

«– Det er en risiko å gå ut med disse opplysningene. Den som har skrevet dette brevet – eller den som har printet det ut, kan kvitte seg med pc og printer, sier Lier Horst til VG.«
Det var det jeg mente. Jeg forstår ikke hvor han vil med det utsagnet. De er åpenhet smadret for lengst.
Citera
2022-05-14, 01:12
Medlem
Citat:
Vet ikke, vet bare at han har jobbet for Bertoni.

Mulig det ikke er relevant.
Bildet i Budstikka var fra Bertoni Sandvika
Citera
2022-05-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det vil være griseflaks. Kan ikke være th for han kan ikke engang skru på knappen på en datamaskinen.

Ser ikke bort fra at TH har hatt en eller flere medhjelpere i dette som vet hvordan man fikset den biffen. Har den/disse benyttet samme PC og/eller printer til noe annet, da er det vel å betegne som århundrets tabbe.
Citera
2022-05-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Bildet i Budstikka var fra Bertoni Sandvika

Ok, men jeg mener at Bertoni har stått på RU`s facebook i flere år. Så da kjenner han nok til Bertoni butikken på Grønland også. Han har nok vært innom der.
Citera
2022-05-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Politiet går kanskje ut i fra at pc og printer er destruert for lenge siden, derfor er der ingen fare for bevisforspillelse å gå ut med den infoen. Horst kan ta feil mht det utsagnet.
Greit med fanesak, men leit hvis saken faller i fisk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KzgEze/loerenskog-saken-politiet-vil-sende-et-signal?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_r ow1_pos1

Jeg tror ikke dette vil falle i fisk nei.

Jeg tror politiet har sirklet inn ett antall mulige PCer og et antall mulige printere. Både PC og printer har serienummer. Serienummer og noen tekniske spesifikasjoner skal stå på fakturaen sammen med navn på kjøperen, opplysninger som eventuelt mangler vil politiet få tak i ved forespørsel til leverandøren.

Billige printere kjøpt på Europris, Clas Ohlsson kan være betalt kontant, eller med kort. Men, alle printere må registreres hos leverandøren med navn på bruker, før printeren blir funksjonell. Tror jeg. Hvor strenge Canon* er på verifisering av bruker, er jeg usikker på. Om det fremdeles gikk an, eller fremdeles går an, å bruke ledning i stedet for trådløs forbindelse til printeren, vet jeg ikke. Uansett må printeren være regisrert på et navn før det går an å bruke den til utskrifter.

Printeren kan også identifiseres via andre utskrifter fra samme printer.

PC må registreres på navn og identitet må verifiseres, for å få PCen i gang. Microsoft er strenge på verifisering av id.

Jeg er ganske sikker på at politiet vil komme i mål her. Selv om de igjen skulle ende opp med stjålne id'er, vil etterforsningen ta store steg fremover.

Det foregår fortsatt etterforskning av åstedet. Også dette arbeidet kan ha tatt steg fremover. Selv om politiet ikke nevner fremgang på dette området.

Edit.

Det var visst HP-printer, ikke Canon, eller jeg husker ikke. Uansett amerikansk leverandør. Krever navn og verifisering av id før utstyret kan brukes.
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-14 kl. 01:24. Anledning: Edit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in