2022-05-14, 00:10
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kontraproduktivt av Lavrov att reta upp Israel med sin teori om att Hitler hade judeblod:

Nu får ryssen smaka på israeliska missiler

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1525200668172197888?t=8YrcbmtMa8MXNLaUlsDxdQ&s=19
Japp. Putler försökte ju rädda situationen med en fake-ursäkt till Israel, men misslyckades.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du förutsätter att allt är statiskt. Indien och Kina utvecklas konstant och dom kommer att samarbeta med Ryssland. Så vi får två poler. Väst är på nedåtgående och för att ändra det så måste väst ändra sitt koloniala beteende med att använd våld och hot för att få de dom vill.
Lycka till säger jag. Indien vill absolut inte stöta sig med väst.

Hoppas du får flytta till ditt drömland Ryssland (om du inte redan bor där) och njuta av rysk överhöghet.
Låt oss andra slippa deras febriga drömmar om ett storryskt rike.

Slava Ukarina!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag är strikt höger men jag lägger gärna pengar på skola, vård/omsorg och att döda ryssar.
Frågor på det?

Ja, du kanske ska gå till en psykolog om du är så fixerad vid att döda människor.
Citera
2022-05-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
"Det finns utländska köpare"

Ryssen har svårt att hålla sina raffinadier igång eftersom de behöver komponenter från väst för att hålla igång sin industri. Olja är dessutom en relativ lite marknad för Ryssland, det är gasen som gör dem viktiga men den går inte att exportera utan pipelines.

Nja, det finns andra råvaror också.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Hahah, på sikt. Blir hårt som på ryska tundran under tiden.
Vi klarar oss. Hoppas era rödbetor leverarar väldigt väl nästa skörd. Hoppas också att ni tycker om rollen som världens skurk, för det är vad ni är.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ukraina har inte rätt att terrorisera och döda den rysktalande befolkningen i Donbas.

Men varför inbjöd då inte Putin FN att se på saken, man har ju haft år på sig.., ta in amnesty o ge dessa en bas på plats.., eller läkare utan gränser..

Så skulle man ha fått allt "svart på vitt".
Citera
Medlem
Citat:
Jag nöjer mig med att säga det här kriget är helt onödigt. Det här handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt på vapen och naturtillgångar. Biden bryr sig naturligtvis inte om Ukrainas befolkning. Nu stjäl de dessutom Ukrianas vete. Dom har ingen skam i kroppen.

Fast inget svar för du har inget. Tyvärr så svarar du bara på det du själv och Putin vill att du ska svara på. Att det stora fosterländska kriget vanns med stor hjälp av Amerikanska vapen är väl en överraskning för dig - en obehaglig sådan.
Citera
2022-05-14, 00:13
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ukraina har inte rätt att terrorisera och döda den rysktalande befolkningen i Donbas.

Det har du rätt i, men om du skulle leva i Norge och bli lika utstött så man man nog vara rätt övertygad om att du hade flyttat till Danmark eller Sverige som exempel. Hur svårt ska det vara? Så ingen sanning i det du försöker påstå!
Citera
2022-05-14, 00:14
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Jag nöjer mig med att säga det här kriget är helt onödigt. Det här handlar om att tjäna så mycket pengar som möjligt på vapen och naturtillgångar. Biden bryr sig naturligtvis inte om Ukrainas befolkning. Nu stjäl de dessutom Ukrianas vete. Dom har ingen skam i kroppen.
Och eftersom att du bryr dig så mycket om ukrainas framtid och framförallt skördar......Känner du till hur vi kommer stödja återbyggnaden? Kommer ryssland tillföra lite hjälp på den punkten? Att du inte skäms din stackars sekundära kreation med perspektiv skapade i Pristina med hjälp utav lite varmkorv och 42 skott i luften för stolthetens skull! Fan ta de som dig som sitter och äter på moder jords gåvor utan att ge något tillbaks
Citera
2022-05-14, 00:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja, du kanske ska gå till en psykolog om du är så fixerad vid att döda människor.
Viktigt med självförsvar. Jag är emot att skicka handhjärtan eller vända andra kinden till.
Ryssens nya offensiva nazikampanj måste stoppas till varje pris och även om jag inte gillar sossar så kan tom de skicka vapen som grillar ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ge mig källor från oberende organisationer som Röda Korset, Amnesty, Civil Rights Defenders, HRW eller läkare utan gränser som styrker det du säger.

Här ser du ju själv. Civila = Rysktalande. Terroriserade av Ukrainska armen. Case closed. Det är dina nazivänner som står för mördandet.

https://www.promoteukraine.org/un-releases-data-on-donbas-war-casualties/
Citera
Medlem
Det är en del diskussioner i tråden kring hur farligt det är med radioaktivt avfall efter eventuella kärnvapensprängningar. Och det är förvisso farligt. Man ska dock ha i åtanke att det genomfördes lite drygt 2000 sprängningar ovan jord (eller i havet, högt upp i atmosfären etc) fram till provstoppsavtalet 1996. Den skiten åker fortfarande runt planeten, men det är MYCKET farligare ur strålningssynpunkt med tex ett havererat kärnkraftverk som huserar många ton starkt radioaktivt material.

Skillnaden mellan ett kärnvapenkrig mot provsprängningar är väl snarare att man kommer detonera bomberna över städer istället för över Kamtjatkahalvön eller någon liten oskyldig Söderhavsö.
Senast redigerad av Algot-Rosberg 2022-05-14 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in