2022-05-13, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Enligt honom är Putin dödligt sjuk i Cancer. Man får ta uppgifterba med en nypa salt men Ukraina har haft rätt hittils:

https://news.sky.com/story/ukraine-war-military-intelligence-chief-optimistic-of-russian-defeat-saying-war-will-be-over-by-end- of-year-12612320

Ja, inte är det lätt att veta.., "blodcancer" var ju det sista som det skrevs om i ett annat inlägg med en oligark som snackat. Dvs Leukemi.

Då är det nog troligtvis en form av kronisk leukemi tippar jag på.

Symptom :

-Trötthet
-Långdragna halsinfektioner eller andra infektioner
-Lättare för att blöda
-Feber, avmagring, svettningar nattetid
-Smärta i skelettet
-Svullna lymfkörtlar eller förstorad mjälte

Jag fetade medvetet det ena i.o.m att det skall finnas en bild där han skall ha något "svartare" på ena kinden. Vet någon om bilden jag talar om ?
Citera
2022-05-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
En rätt så obegriplig mening men alla som lyckats passera högstadiet förstår att en inhemsk valuta inte mår så bra av sanktioner som drabbat Ryssland.

En diktatur kan med olika tricks utföra konstgjord andning för att valutan ska se stark ut på pappret men visst, spela du en retard som stirrar sig blind på en växelkurs och jubla. Rubeln "starka" kurs är ganska enkel att härleda till quick-fixes som inte håller i längden.

Precis som att Europas sanktioner inte fungerar eller snarare är en halmesyr. Ett skämt mao. Snart är alla villiga att betala Ryssland i rubel för gas och olja. Det blir dessutom väldigt dyrt nu med den starka rubeln.

Gilla läget, europa fungerar väldigt dåligt utan rysk naturgas och olja. Sen kan du försöka intala dig själv att det är värre för Ryssland. Vilket jag inte tror att det är. Europa lider av självskadebeteende.
Citera
2022-05-13, 23:47
Medlem
raskenss avatar
Kontraproduktivt av Lavrov att reta upp Israel med sin teori om att Hitler hade judeblod:

Nu får ryssen smaka på israeliska missiler

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1525200668172197888?t=8YrcbmtMa8MXNLaUlsDxdQ&s=19
Citera
2022-05-13, 23:48
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
USA är en aktiv part i konflikten i och med alla vapen som skickas dit. Så det är inte OT.
Enligt vem? Den dagen du kommer med fakta eller bevis för det är den dagen du här grönt kort och lever dina dagar som fördetta serb i Kalifornien. Sluta med det jävla tjatet tills dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Men sluta nu. Indien är absolut ingen "vän", i bästa fall är de neutrala.

Ryssland har bara två sanna vänner. Vasallstaten Belarus och freaklandet Nordkorea.

Indien köper gladeligen olja och Indiska företag tar över ägarandelar efter västerländska företag i Ryssland. Inga sanktioner där inte. Dom utnyttjar självklart läget.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vad trevligt att du håller med mig om att det är vansinnigt att lägga miljarder på vapen till Ukraina istället för sjukvård. Trevligt att ha en meningsfrände.
Vi skulle kunna lägga pengar på mycket bättre saker än att skjuta sönder ryssen.
Dock var det ryssen som valde att kliva över tröskeln till Ukraina, att med våld försöka förinta eller kolonisera landet. Givetvis är vi solidariska och hjälper till, för det kanske är vår tur nästa gång?
Vi är ju inte heller med i Nato. Men framförallt är vi chockade över att Ryssland valde att ta det här steget vilket vi alla i olika grader är förlorar i. Det finns inga vinnare här men att ställa sig bakom Ukraina är viktigt för att mota den nye Hitler i grind.
Citera
2022-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Kina och Indien står inte med Ryssland, de försöker att stå upp för sina egna länder. En balansgång.

Länder som står med Ryssland är Eritrea, Syrien och Nordkorea... ungefär.

Du måste kliva ur din bubbla och se att världen är större än Europa. Dom flesta skiter i Ukraina.
Citera
2022-05-13, 23:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, inte är det lätt att veta.., "blodcancer" var ju det sista som det skrevs om i ett annat inlägg med en oligark som snackat. Dvs Leukemi.

Då är det nog troligtvis en form av kronisk leukemi tippar jag på.

Symptom :

-Trötthet
-Långdragna halsinfektioner eller andra infektioner
-Lättare för att blöda
-Feber, avmagring, svettningar nattetid
-Smärta i skelettet
-Svullna lymfkörtlar eller förstorad mjälte

Jag fetade medvetet det ena i.o.m att det skall finnas en bild där han skall ha något "svartare" på ena kinden. Vet någon om bilden jag talar om ?

Minns jag såg den men tyckte det var svårt att avgöra om man såg nått.
Citera
2022-05-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Nej...Indien står inte på någon rysk sida...De är självklart under våran jurisdiktion när det kommer till kritan. Precis som du har märkt att Kina är. Men Var så god att tro att någon i verkligheten faktiskt skulle ställa sig på "din" sida. Ännu ett bevis på hur urbota korkad man kan bli on man bara tror tillräckligt mycket på sin sak. Välkommen till verkligheten mr

Verkligheten kommer att komma ifatt även dig. Hör av dig sen när du insett hur lurad du har blivit.
Citera
2022-05-13, 23:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Precis som att Europas sanktioner inte fungerar eller snarare är en halmesyr. Ett skämt mao. Snart är alla villiga att betala Ryssland i rubel för gas och olja. Det blir dessutom väldigt dyrt nu med den starka rubeln.

Gilla läget, europa fungerar väldigt dåligt utan rysk naturgas och olja. Sen kan du försöka intala dig själv att det är värre för Ryssland. Vilket jag inte tror att det är. Europa lider av självskadebeteende.
Japp. Låt oss säga det. Att sanktionerna är toppen. Allt går enligt plan.

Svårt att diskutera intellektuellt med en "nordkorean".
Citera
2022-05-13, 23:51
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Indien köper gladeligen olja och Indiska företag tar över ägarandelar efter västerländska företag i Ryssland. Inga sanktioner där inte. Dom utnyttjar självklart läget.
Jaha, så de köper olja på rea? Köpte de inte olja innan?
Är det positivt att utestänga en så stor marknad som det resursstarka väst de facto är?
Varför gjorde inte Ryssland det tidigare?
Citera
2022-05-13, 23:51
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:

Tror du på detta själv? Och framför allt....tror du Ungern och Rumänien sätter eglerna för hur långt vi i verkligheten går? Självklart spelar de ingen som helst roll när det kommer till nödvändighet nej. Sanktionerna fungerar alldeles utmärkt och till och med bättre. Till och med ÖST sanktionerar idag...Malaysia,Japan,Vietnam och hör och häpna Kambodja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in