2022-05-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vad spelar det för roll för krigets utgång. Ryssland kommer att ta de delar de vill ha och USA:s ekonomi körs i botten. Mängder av amerikaner har svårt att få ekonomin att gå ihop. Varför skicka miljarder i vapen till nazister. När man exempelvis skulle kunna få gratis sjukvård för dom pengarna. Kanske till och med få en cancerbehandling om man är cancersjuk.

Bara klappmongon som du som tycker det är bra att elda på en konflikt med andras pengar.
.

Det låter som att dom ryska resurserna håller på att ta slut?

Har du någon somhelst förklaring till varför Putin hatar sina landsmän så mycket så att han offrar dom i tusental?
Citera
2022-05-13, 23:28
Medlem
bosse.gote48s avatar
Citat:
Säg det till alla amerikaner som har svårt att få ihop till mat och bensin. Samt att dom inte har allmänn sjukvård. Amerikanerna kommer att ledsna till slut på att elda upp miljarder för ett krig som inte är deras ensak. Låt europa finansiera kriget. Om du skulle fråga en amerikan om dom fick välja mellan gratis sjukvård och att finansiera vapen till Ukraina så tror jag att valet är rätt enkelt. Men det har nog du för låg begåvning för att förstå.

President Retard är förhoppningsvis snart borta.

Du är säkert ett troll, men för sakens skull. Dem flesta i USA vill faktiskt ha gratis sjukvård (https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/09/29/increasing-share-of-americans-favor-a-single-government-program-to-provide-health-care-coverage/)
Men du har säkert för hög begåvning för att använda google och söka på peer review studier..
Du försvarar Rysslands agerande stenhårt här på flashback, hur kommer det sig?
Citera
2022-05-13, 23:29
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Vad spelar det för roll för krigets utgång. Ryssland kommer att ta de delar de vill ha och USA:s ekonomi körs i botten. Mängder av amerikaner har svårt att få ekonomin att gå ihop. Varför skicka miljarder i vapen till nazister. När man exempelvis skulle kunna få gratis sjukvård för dom pengarna. Kanske till och med få en cancerbehandling om man är cancersjuk.

Bara klappmongon som du som tycker det är bra att elda på en konflikt med andras pengar.
Vad spelar det för roll för krigets utgång ja, när det enda resultatet kommer vara det som vi avgör det vara? En aktör eller skådespelare avgör inte hur den sista sidan i manuset skrivs. Kan du skicka oss lite mer info om hur lyckad framtiden är i Belgrad?
Citera
2022-05-13, 23:29
Medlem
raskenss avatar
Ryskt ammoförråd som utsätts för ukrainsk artilleribeskjutning. Rätt så rejäl slakt av ryskt materiel. Man börjar bli lite kräsen numera. Allt under 10 sprängda ryska fordon gäspar man åt:

https://twitter.com/RALee85/status/1525186196963569664?t=QbehetAVcZf-1nTdmjqG3w&s=19
Citera
2022-05-13, 23:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Ryssland som i princip bara exporterar råvaror (precis som u-länder) skulle alltså ha ett ekonomiskt övertag gentemot väst som i princip har uppfunnit allt och exporterar högteknologiska produkter?

Ryssland plockar fram material från museum för att kunna fortsätta kriga.
Och, nej jag tänker inte titta på din Kremlpropaganda som du kommer att länka till.
Citera
2022-05-13, 23:31
Avslutad
Citat:
Ja, här har du en jättefint diagram. Så visar att Rubeln är starkare nu en innan kriget

https://www.xe.com/currencycharts/?from=RUB&to=USD

Jag frågade var man kan köpa rubel? Är det en svår fråga för dig?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
För er som verkligen vill veta hur det går på frontlinjen kan jag rekommendera

https://southfront.org/russian-forces-primed-to-storm-the-severodonetsk/

Nejdu, rysk information som denna har ingen trovärdighet. Kända Kreml propagandister.

SouthFront (sometimes written South Front) is a multilingual website registered in Russia that "combines Kremlin talking points with detailed knowledge of military systems and ongoing conflicts... [and] attempts to appeal to military enthusiasts, veterans, and conspiracy theorists."[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/SouthFront
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det är väl ungefär vad inflationen är i USA.

Känns det här som 8%?

"In the last year, the price of a used car, for example, is going up by more than 30%. Beef prices have risen by 21%. Crude oil up 55%. Dimensional lumber, 35%. Wheat, 37%. Sugar, 33%. Corn, 39%. Palm Oil, 43%."
Citera
2022-05-13, 23:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Säg det till alla amerikaner som har svårt att få ihop till mat och bensin. Samt att dom inte har allmänn sjukvård. Amerikanerna kommer att ledsna till slut på att elda upp miljarder för ett krig som inte är deras ensak. Låt europa finansiera kriget. Om du skulle fråga en amerikan om dom fick välja mellan gratis sjukvård och att finansiera vapen till Ukraina så tror jag att valet är rätt enkelt. Men det har nog du för låg begåvning för att förstå.

President Retard är förhoppningsvis snart borta.

Konstigt att du nämner gratis sjukvård? Är du demokrat vänsterliberal?
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Du är säkert ett troll, men för sakens skull. Dem flesta i USA vill faktiskt ha gratis sjukvård (https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/09/29/increasing-share-of-americans-favor-a-single-government-program-to-provide-health-care-coverage/)
Men du har säkert för hög begåvning för att använda google och söka på peer review studier..
Du försvarar Rysslands agerande stenhårt här på flashback, hur kommer det sig?
låt mig bara fylla in med ett litet - de flesta I USA har redan såkallad gratis sjukvård som i sverige. 12 dollar för ett besök för ett nytt ärende,och resterande inom samma ärende(som våra remisser) är gratis.
Källa - mig själv och OT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
.

Det låter som att dom ryska resurserna håller på att ta slut?

Har du någon somhelst förklaring till varför Putin hatar sina landsmän så mycket så att han offrar dom i tusental?

Vet du varför Biden hatar sina medborgare så mycket så att han hellre betalar för vapen till Ukraina istället för att se till att "medical for all" genomförs?
Citera
2022-05-13, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är stark Rubel tror jag är bra för Putin. Vad tror du?

Okej, en stark Rubel är bra för Putin. Nu har jag varit vänlig och svarat din fråga.

Dock tillbaka till hans hälsa, o jag trodde faktiskt inte att du skulle slira så på frågan. För svar har du, fastän jag inte alltid är enig i de. Att du undviker det hela.., gör ju att jag misstänker att du tror att något inte är som det skall vara..

Så, vad tror du ?

(Om du inte vill svara, så är det ok. Tar inte upp det mera då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in