2022-05-13, 23:09
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nej men det kommer väl.

Tycker att rysstrollposten håller så låg kvalite att man många gånger misstänker att syftet är att förstöra diskussion. Men det är klart att man måste leka en jävla lingvistisk limbo om man ska försöka ursäkta
det som händer i Ukraina just nu.
Helt ok...jag tar den smällen, så tillbaks till treglas och detonerade fussioner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och trots det lyckas naziryssland inte avancera. Sa du inte häromveckan att Puttlers tonåringar skulle vinna på en kafferast?

Fronten flyttas sakta men säkert västerut. Izyum nu under Rysk kontroll. Severodonetsk är snart också taget. Så nån gång under nästa veckan antar jag att Kramatorsk hamnar under rysk kontroll.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Säkert inga lätta förhandlingar.

Samtal om Azovstal-evakueringar uppges gå trögt

Ukrainas vice premiärminister Iryna Veresjtjuk säger att förhandlingarna med Ryssland om att få ut stidande soldater från det belägrade stålverket Azovstal är "mycket svåra".

"Resultatet kanske inte blir till allas belåtenhet, men vår uppgift är att att evakuera våra pojkar. Alla. Levande", skriver
Veresjtjuki i ett inlägg som publicerats online, enligt Reuters.
Hon gav inga ytterligare detaljer om de pågående förhandlingarna.

SVT

Jag tar det där som ett sätt att säga : Ryssarna är inte intresserade, men vi fortsätter att försöka.
Citera
2022-05-13, 23:11
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Fronten flyttas sakta men säkert västerut. Izyum nu under Rysk kontroll. Severodonetsk är snart också taget. Så nån gång under nästa veckan antar jag att Kramatorsk hamnar under rysk kontroll.

Är du beredd att sätta en 1000-lapp på det?
Citera
2022-05-13, 23:15
Avslutad
Citat:
Så du vill elda upp pengar precis som USA?

Var kan man köpa rubel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Inte mycket kvar haha. Det är USA som sitter med inflation genom taket, långt över 30 triljoner dollar i skuld och hemlöshet i rekordhöjd. Ukraina används som ett offer för att distrahera befolkningen och stimulera vapenföretagen.

Ekonomi verkar du inte förstå dig på. Den ryska misären var känd långt innan Putler valde att invadera Ukraina.

Inflationstakten i Ryssland är dubbel and then some jmf med just USA. Det är väl aldrig något problem när det drabbar ryssar? Benhårda psykopater ju.. ?
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Är du beredd att sätta en 1000-lapp på det?
Har vi någon övre gräns, och måste det vara kronor eller Rubel? Annars slänger jag in min syning nu....även om jag är the bb. 6 iskanders och 7 tvättmaskiner i potten?
Senast redigerad av TheAnswerIs42 2022-05-13 kl. 23:18.
Citera
2022-05-13, 23:17
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Så du vill elda upp pengar precis som USA?
Vi eldar inte upp dem....Vi använder dem till att låta komedie le intata leva ut fullständigt
Citera
2022-05-13, 23:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Bara för sakens skull.., rapporterna om Putins hälsa. Tror du han är frisk eller att det är något bakom det ?
Citera
2022-05-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Var kan man köpa rubel?

Ja, här har du en jättefint diagram. Så visar att Rubeln är starkare nu en innan kriget

https://www.xe.com/currencycharts/?from=RUB&to=USD
Citera
2022-05-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
USA:s BNP för 25 dagar är lika mycket som Rysslands BNP för ett helt år.

USA har stora utmaningar men det är en enorm ekonomi.

Två delstater i USA har större ekonomi än Ryssland.
Citera
2022-05-13, 23:21
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull.., rapporterna om Putins hälsa. Tror du han är frisk eller att det är något bakom det ?
Denna frågas svar inväntas av oss alla nu.....and the flop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in