2022-05-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Politiet hadde jo i denne perioden full overvåkning av TH. Jeg skulle likt å sett tidslinjene på den overvåkningen og TH sin aktivitet opp mot tidspunktene det tikket inn mail og annen kommunikasjon til SH fra den angiveligeGM. Hvem var TH sammen med på disse tidspunktene, hvilke alibier har han og RU på disse tidspunktene. Det er sååå mye snadder her å grave i for politiet som offentligheten ikke kjenner til. Nå personen jeg tidligere har forsvart her i forumet i fjor var i avhør i saken, ble han konfrontert med tidspunkter (spesifikke dager og klokkeslett) som heller ikke har vært offentlig kjent til nå. Det kan bety at politiet sitt politiet sitter på spor og bevis som kan komme som lyn fra klar himmel for enkelte.

Ja, politiet sitter på et omfattende materiale. Andre saker har jo vist hvor mange detaljer som kan avdekkes i løpet av en etterforskning.

Med mange spor som leder til enda flere svar, blir det stadig vanskeligere for GM. F.eks. behøver ikke SIM-kortet bety så mye i seg selv, men det leder til nye spor som kan avsløre og komme svært overraskende på noen. Politiet har bare vist en liten flik av alt det de sitter på.
Citera
2022-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Litt som jeg var inne på med bunnpris og kassasystemet deres fra Data Nova, så kjører Clas Ohlson er som er svært søkbart og som har blitt forsvarlig lagret. Går man ut i fra av GM kjøpte blekkpatroner, konvolutter og papir samtidig så er det gjort på 10 sek å skaffe en liste over samtlige kjøp hvor alt dette ble kjøpt samtidig. Siden varene mest sannsynlig er betalt kontant, så har man jo ikke kortnummeret og kunden, men man har et tidspunkt. Hva gjorde så de siktede på disse tidspunktene f.eks. Finnes det andre spor/bevis som da kan knytte de siktede til disse kjøpene f.eks. For alt vi vet, så kan politiet allerede sitte på disse svarene.
Av en eller annen grunn har etterforskerne vært veldig tilbakeholdende med alle tidspunkt i saken. Men det er antagelig fordi ingen av tidspunktene kan knyttes til noen av de siktede. Hvis de finner den virkelige GM, blir han nok møtt av veldig mange sure politimenn på stasjonen.
Citera
2022-05-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moronoxy
Jeg er bare sporadisk innom og leser tråden, men jeg husker denne fra slutten november 2021.

Muhamma40745668 Dette må jo være et interessant spor.

Han bor i nærheten på Lørenskog, så enten så har han opprettet denne Twitter kontoen, eller så prøver noen å få kastet mistanken mot han.

Når jeg sjekker så ser det ut som om kontoen ble opprettet i april 2020. Det var ikke oppgitt nok info om oppretter av konto og Twitter stengte kontoen .(Twitter er strenge på identifikasjon). Bruker identifiserer seg da i mai med tlf nummer 407445668 og kontoen blir åpnet og er aktiv.

Det blir lastet opp et bilde av et jentebarn og en link til en pakistansk politiker.

1. Dato for når Twitter konto blir opprettet for om mulig villede kan jo være interresant for politiet. Da dette er lenge før nummeret blir offentlig kjent. Hadde politiet noen inne til avhør i denne tidsperioden som de spurte om dette nummeret? Hvis jA OSV…

2. Dagens opplysninger om at det er brukt Windows OS til å skrive pengekrav brevet er også interessant. Hvis kidnapper/utpresser har brukt samme pc til å opprette Twitter kontoen kan det hende at serverne til Twitter har lagret info om kontoeier/oppretter. Serverne vil spørre tjenester som går på Windows pc om informasjon og hvis ikke eier av Windows PC har slått av tjenester som går i bakgrunn, så vil tjenestene på PC svare med å levere info til Twitter serverne. Denne infoen ligger da lagret på Twitter sine servere. Dette mener jeg skjer uansett om man har Tor,vpn, eller kjører Tor browser fra en minnepenn eventuelt virtuelt. Og har bruker fiks brukt mobiltelefon til registrering eller opplasting av data så ligger infoen om mobil på Twitter server. ( gammel backup).

3. Hvis pikebarnet på bildet er i slekt med Muhamma40745668 ja da bør han ha en god forklaring.

Dette tenker jeg er et godt eksempel på at det er bra at det slippes informasjon, ref pkt 2.
Senast redigerad av Kva 2022-05-13 kl. 22:34.
Citera
2022-05-13, 22:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Av en eller annen grunn har etterforskerne vært veldig tilbakeholdende med alle tidspunkt i saken. Men det er antagelig fordi ingen av tidspunktene kan knyttes til noen av de siktede. Hvis de finner den virkelige GM, blir han nok møtt av veldig mange sure politimenn på stasjonen.

Jeg tenker det motsatte. Tidspunkter som beviselig kan knyttes til spesifikke mistenkte
bør holdes skjult for ikke å gi vedkommende muligheten til å komme dem i forkjøpet ved
å kunne påvirke eventuelle vitner eller endre forklaring.

Forøvrig tenker jeg at det helst blir en veldig sur GM som blir møtt av mange fornøyde
politimenn på stasjonen.
Citera
2022-05-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Virker som om du er mer opptatt av din egen person, andres uvesentlige unøyaktigheter og tullete veddemål enn å løse selve saken. Min påstand er at det vil bli tatt ut tiltale i 2022, noe som umiddelbart vil utløse forberedelser til rettssak. Hvis du ønsker en 100 siders diskusjon rundt dette temaet, så blir det ikke med meg.

Virker som du er en fyr som var rammet av hybris, men som nå har fått så mye kaldt vann i blodet at du trekker deg.

Du lovet oss en rettssak i 2022.

Du sa du visste at politiet hadde svaret på gåten.

Du sa at du visste mye mer enn meg, og ba meg finne på andre fritidsaktiviter enn å poste her.

Hvor står du nå?

For meg fremstår du som en pingle.

Jeg er åpen for at du vet mer enn meg, det var derfor jeg ba deg bevise det.

Eller i det minste sannsynliggjøre det.

Nå trekker du deg hver eneste gang du blir utfordret.

Så hvem er du?

En som påstod for mye?

Eller en på innsiden, som likevel ikke våger å fortelle ting fra innsiden?
Citera
2022-05-13, 23:15
Medlem
"Men de nye opplysningene er en klar beskjed, mener han:
– Politiet vil sende et signal om at de både er i stand til å etterforske – og løse – denne type kriminalitet.
Lier Horst har jobbet som etterforskningsleder frem til han ble heltids krimforfatter i 2013 og kjenner bare denne etterforskningen fra mediene.
– Når politiet går ut med disse opplysningene nå, er det et siste forsøk. Det er et tegn på at man nærmer seg en slags ende – et sted i etterforskningen hvor det ikke er så mye mer å jobbe med, mener han."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KzgEze/loerenskog-saken-politiet-vil-sende-et-signal

"– I praksis vet vi så å si alt om dette dokumentet, med unntak av hvem som har skrevet det og hvor det er skrevet ut. Vi antar derfor at vi vil kunne komme i mål med dette så fort vi har riktig enhet eller forfatter å sammenlikne opp mot, sier Hanssen.
Han sier at oppmerksomhet rundt disse opplysningene forhåpentligvis vil kunne bidra til nye, relevante tips og fremskritt i etterforskningen."
https://www.tv2.no/nyheter/14790060/

"Under fredagsmorgonen offentliggjorde norska polisen ny information om utpressningsbrevet. Detta i hopp om att kunna få in nya relevanta tips och föra arbetet framåt"
https://www.expressen.se/nyheter/anne-elisabeth-hagen-nya-uppgifter-om-hotbrevet/

"Politiets mystiske brevbeskjed
Detaljene om trusselbrevet er neppe egnet til å ta nattesøvnen fra de som står bak forsvinningen. Man kan lure på hvorfor politiet i det hele tatt gikk ut med opplysningene."
"Likevel velger politiet altså å gå ut på denne måten. Da er det lov å lure på hvorfor. Kan det være at de vil sende et signal om at de er i ferd med å gjøre koblinger som kan føre til et gjennombrudd? I så fall til hvem? Eller kan svaret være at de ikke har noe annet?"
https://www.nrk.no/ytring/politiets-mystiske-brevbeskjed-1.15966175

"Politiet håper de vil kunne få nye relevante tips til etterforskningen ved å gå ut med disse opplysningene. De har også flere opplysninger om brevet, men ønsker ikke å gå ut med disse av hensyn til etterforskningen, ifølge politiet."
https://www.aftenposten.no/norge/i/V9vdpl/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-13 kl. 23:46.
Citera
2022-05-13, 23:41
Medlem
Citat:
Litt som jeg var inne på med bunnpris og kassasystemet deres fra Data Nova, så kjører Clas Ohlson er som er svært søkbart og som har blitt forsvarlig lagret. Går man ut i fra av GM kjøpte blekkpatroner, konvolutter og papir samtidig så er det gjort på 10 sek å skaffe en liste over samtlige kjøp hvor alt dette ble kjøpt samtidig. Siden varene mest sannsynlig er betalt kontant, så har man jo ikke kortnummeret og kunden, men man har et tidspunkt. Hva gjorde så de siktede på disse tidspunktene f.eks. Finnes det andre spor/bevis som da kan knytte de siktede til disse kjøpene f.eks. For alt vi vet, så kan politiet allerede sitte på disse svarene.

Langt mer fristende å sitere Jørn Lier Horst fra dagens PR-runde:

(«Vi går ut med alt vi oppdaget om trusselbrevet i 2020. Vi, VG, presenterer det som «Siste nytt om Lørenskog-saken,

jeg (det er Milli som snakker) intervjuer deg, Hanssen, og vi får det til å fremstå som at politiet har stor fremgang i etterforskningen.

<det tjener både du og oss i VG på>.

Dette er hva Jørn Lier Horst sier om saken:

– Når politiet går ut med disse opplysningene nå, er det et siste forsøk. Det er et tegn på at man nærmer seg en slags ende – et sted i etterforskningen hvor det ikke er så mye mer å jobbe med, mener han.
Senast redigerad av Sandemose 2022-05-14 kl. 00:36.
Citera
2022-05-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Dette tenker jeg er et godt eksempel på at det er bra at det slippes informasjon, ref pkt 2.
Rart, men den Twitter kontoen ser ut til å kun ha pakistanske følgere bosatt i Pakistan-området. Mange kan ha samme navn.
Citera
2022-05-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Rart, men den Twitter kontoen ser ut til å kun ha pakistanske følgere bosatt i Pakistan-området. Mange kan ha samme navn.
Det etterlyste telefonnummeret; finnes dette telefonnummeret også i Pakistan og er det i så fall registrert på en person i Pakistan?
Citera
2022-05-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det etterlyste telefonnummeret; finnes dette telefonnummeret også i Pakistan og er det i så fall registrert på en person i Pakistan?
Er det denne du lurer på?
https://mobile.twitter.com/muhamma40745668
Citera
2022-05-13, 23:53
Medlem
Nå kommer alle de rare spørsmålene som noen mener at andre skal svare på. Selv om det ikke har noe med saken å gjøre.
Citera
2022-05-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Det er bare det at den twitter kontoen ikke er et telefonnummer men en twitter konto som ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Kun fjotter som ser en sammenheng der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in