2022-05-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Idiot

Erdogan är ett geni. 1) Putin slipper tappa ansiktet 2) bästa lösningen till stabilitet i norra Europa 3) våra unga pojkar kan inte bli tvingade åka kriga i nåt land usa pekar ut 4) inga kärnvapen blir utplacerade här i Sverige o vi kan hålla linjen inga kärnvapen inga kärnreaktorer.

Detta var det bästa som kunder hända. Begriper ni inte detta.

Putin har ju gapat så det senaste att han lär göra någon insats för Sverige och Finland så han är missnöjd med utveckligen.

Nu ringde väl Putin till erdogan o sa. Gör nåt. Jag sitter och kokar här. För nåt så vi slipper starta två nya krig.

Och erdogan, fundamentet i Nato, den största medlemmen i Nato efter usa, det geniet, stabiliserar hela geopolitiska situationen här uppe på en sekund.

Sverige kommer således att aldrig någonsin gå med i Nato.

Fira deras nu, jag har köpt en fin gin och firar av fina Erdogans uttalande idag.

Bara att hoppas att Erdogan räddar oss. Allt annat är en katastrof som jag aldrig kommer förlåta politikerna och alla andra NATO-vurmare.
Citera
2022-05-13, 20:35
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kommer säkert flera länder i Nato som inte vill att sve och fin går med då riskerna för konflikt ökar med det geografiska läget och direkt grannland.
Så Maggan och Linde har något att bita i nu, att ansöka med dessa premisser är att leka med svensk säkerhet.

Blir ingen ansökan. Kroatien lär säga nej. Men nu behöver Kroatien iste ens säga hur som förhåller sig då erdogan redan stuckit ut hakan åt Kroatien.

Chans att erdogan ändrar sig efter ha pratat med Maggan och Ann Linde? 😂😂 0%
Citera
2022-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Avsevärt bättre teknologi, bättre kanoner, bättre Artilleri, bättre Ubåtar bättre Flygvapen. Bättre allt. Det finns mkt att hämta här om man kommer ifrån främmande makt.

Varken Brasilien, Sydafrika, Thailand eller Ungern är allierade med Sverige men har likväl köpt gripen.
Citera
2022-05-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Erdogan kommer bli rikligt belönad av Putin för att säga nej.
Hoppas kärringarna Maggan och Linde redovisar vilka fler länder i Nato som inte har deklarerat ett ja.
Att ansöka och chansa det går igenom är liksom inte läge för just nu.

Bulgarien, Balkan, kanske Spanien med de finns flera länder som skulle kunna säga nej. Men de var ingen som tog tag i frågan om att länder skulle säga nej, för här i Sverige har folk hybris
Citera
2022-05-13, 20:38
Medlem
Sverige har problem med extremistisk terrorism. De skjuter ihjäl människor, bränner bilar, anfaller polisen, sprider sina idéer i förorterna. Ingen vill ha dem. Inte de som bor där. Inte vi andra. Inte myndigheter eller rättsväsende heller.

Nej, Sverige kan inte försvara sig själv. Sverige kan inte tillföra Nato något trovärdigt.

Jag tycker Nato kan vara en bra idé, men Sverige behöver först ha städat i eget hus innan vi tror att vi kan städa hos någon annan.

Politikerna behöver rensa ut det slödder och avskum som inte har här att göra. De ska bakom lås och bom. Sverige har tyvärr inte plats för fängelser så vi bör skicka dem till ett fängelse i ett samarbetsland, typ Kongo eller liknande där myndigheterna lovar "trygghet" åt dessa oönskade slödder.

När de är borta kan vi ansöka. Blir det krig och vi behöver kanonmat kan vi ta tillbaka slöddret.
Senast redigerad av Flizter 2022-05-13 kl. 20:43.
Citera
2022-05-13, 20:38
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Bara att hoppas att Erdogan räddar oss. Allt annat är en katastrof som jag aldrig kommer förlåta politikerna och alla andra NATO-vurmare.

Erdogan räddar oss indirekt. Putin och erdogan är vänner sen gammalt och även om erdogan skickar Bayraktar till Ukraina för att mota ryssarna är vänskapen stark.

Jag vet inte om de själva ens vet vilket genialt drag i schack detta uttalandet ens är. De är genier. Sen om de är genier vet jag inte med erdogan idag uttalade sig genialiskt.
Citera
2022-05-13, 20:39
Medlem
Att det ska ta en turk för att rädda Sverige ifrån krig är ta mig fan helt jävla obegripligt? Svenskar har ta mig fan blivit helt jävla dumma i huvudet! Dom har ju ingen verklighetsförankning längre?! Man kan inte stanna kvar i det här landet längre, det är ju för fan en fara för ens egna liv.
Citera
2022-05-13, 20:40
Medlem
Sqrbankens avatar
Varför finnarna ska hoppa rakt in i NATO:s famn kan jag dessutom ödmjukt stå vid sidan om och undra - varför? Det Pruttis tattarcirkus uppvisat hittills under sin mördarturné skulle finnarna springa åttor kring i fält (kärnvapen åsidosatt).
Citera
2022-05-13, 20:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Himla trist. Självfallet är högst önskan att hamna i en militärallians tillsammans med Turkiet...

Vad jag dock undrar lite är hur resterande NATO-länder egentligen ser på Turkiet. Jag skulle tro att åtminstone vissa av dem inte är helt glada över att man bjöd in Turkiet i alliansen även om det knappast är något som sägs öppet.
Citera
2022-05-13, 20:43
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

Inte en chans i helvete att NATO kommer tacka nej till Sveriges och Finlands NATO ansökan oavsett vad Kalkon-islamisten försöker.
Rent strategiskt är Finland och Sverige oerhört värdefulla då NATO med dessas hjälp kontrollera den enda isfria vägen för Ryssland ut till Atlanten.

Kvar att ta sig till Atlanten återstår Murmansk och segla via Barents hav… och där ligger Island som är ett NATO land.

Samma Island som tvingade UK att backa från fiske vid Island (fiskekriget), när Island hotade slänga ut USA från samtliga baser på Island

Summa summarum: Tillsammans med Island kan Skandinavien effektivt kontrollera samtliga ryska militära fartygspassager.
Värdet av detta kan inte underskattas.
Tror att Kalkon-islamisten inte inser att hen inte överspelat sina kort
Citera
Medlem
Drozds avatar
Putler kanske sitter på bilder ur Epsteins dödsbo på Erdogan med en naken 15-åring i knät? Blocka Sverige och Finland från NATO eller så är bilderna på Hürriyets löp imorgon...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, Erdogan måste ju vara glad om hans terrorister inte längre är i Turkiet. Han borde inte gnälla om det.

Så, om det nu blir kohandel mellan Erdogan och Linde - så kanske vi kan köpa in någon mer turkisk TV- serie. De jag sett har ändå varit bra. Vi är trötta på Hollywoodfruar och sånt.

Kan han tänka sig ett Natomedlemskap mot att Sverige köper in en turkisk dramaserie månne?🙄

Mona Sahlin gillar också turkisk kultur, och sådant. Minns Ni det här uttalandet: I en TURKISK invandrartidning, svarade hon på frågan om det fanns någon svensk kultur: ”Jag har ofta fått den frågan, men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, något som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommar och sådana töntiga saker.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in