Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
De har tydligen haft kontakt med Turkiets ambassadör och utrikesminister utan att detta framförts....
Citat:
Ann Linde (S) säger till SVT Nyheter att man inte fått några sådana signaler tidigare.
– Jag träffade min turkiska kollega i förrgår och vi hade också ett samtal om en eventuell svensk Natoansökan för ett par veckor sedan när vi hade ett längre bilateralt möte.
– Vi har väldigt bra och konstruktiv relation och man har inte framfört något sånt här till oss. Inte heller Natoambassadören, inte någon av de 30 länderna, har framfört något sånt här.
Linde pratar som hon har förstånd. Hon säger att Turkiet inte har framfört något sånt här till oss. Men har hon ens frågat rakt ut: hur ställer ni er till en svensk ansökan? Om detta får vi inget veta och mitt tips är: hon ställde aldrig frågan därför att ingen annan kan svara på denna än Erdoğan, alltså var det meningslöst för Linde att ställa frågan.
Men idiot som hon är, vill hon få det att framstå som att Turkiet på nått sätt mörkat. Hoppas hon säger detta rakt ut till Turkiet: Ni har mörkat! HAHA!