Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Tyvärr har jag noterat att de har ganska bra radioreklam också. L måste ha hittat en bra byrå, tyvärr.
Märkligt med de här väljarna som står och väger mellan S och SD hela tiden, förstår mig inte riktigt på dem. Skulle vara intressant att göra en djupdykning undersökningsmässigt för att identifiera vilka de är mht socioekonomisk grupp, geografi, ålder, kön etc. Borde vara intressant även för S och SD:s valstrateger att identifiera och påverka denna grupp, men det har de väl inte missat kan jag tänka mig.
Man kan nog dela in SD i två stora kategorier. Ex sossar o ex moderater o inom SD lär de ha olika hjärtefrågor men framförallt verkar ex sossarna ha en del frågor som gör dem rörliga o en benägenhet att dra sig tillbaka till sosseriet. Ex moderaterna verkar helt klart beslutna över att hålla fast vid SD.
Kan det vara Nato, EU Euron globaliseringen korankravallerna skattepolitiken eller vad berör och vilka består denna väljargrupp av? Några tankar om detta? Troligen de o deras frågor som avgör vem som blir statsminister efter valet.
Om nu MP o L ramlar ur riksdagen lär det inför nästa val 2026 vara svårt för C o Lööf att uppbåda väljarnas intresse. Väljarkåren vill nog hellre själva välja sitt regeringsalternativ än att överlåta det till "Rödskrikan" vars funktion som grus i maskineriet förhoppningsvis får henne att dala mot nerflyttningspärren.