2022-05-13, 11:28
Medlem
serbisknegers avatar
M113 bandvagnar från USA har blivit levererade till Vissa förband.

Första filmen jag har sett.

https://twitter.com/GlobalGeoNews/status/1524844511574249472
Citera
2022-05-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Britten kommer inte att överge Sverige eller Finland, tror du det så är du felinformerad! Britterna tror stenhårt på "pacta sunt servanda" då de är romerska i själen.
Om det är så är snarast frågan varför de inte kan lämna en juridisk bindande garanti istället för en icke bindande politisk deklaration.
Det avtalet som undertecknades nyligen som jag länkade i inlägget du citerade finns inget avtal värt att hålla mer än att Sverige och Storbritannien gemensamt kommer uttala fördömande för det Ryssland gör.
Läste du den länkade deklarationen?
Om deklarationen vore så stark som media felaktigt påstår så hade vi inte behövt ansöka till nato då den gäller vare sig vi ansöker eller inte.
Citera
2022-05-13, 11:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Om det är så är snarast frågan varför de inte kan lämna en juridisk bindande garanti istället för en icke bindande politisk deklaration.
Det avtalet som undertecknades nyligen som jag länkade i inlägget du citerade finns inget avtal värt att hålla mer än att Sverige och Storbritannien gemensamt kommer uttala fördömande för det Ryssland gör.
Läste du den länkade deklarationen?
Om deklarationen vore så stark som media felaktigt påstår så hade vi inte behövt ansöka till nato då den gäller vare sig vi ansöker eller inte.

Nej jag läste den inte. Britterna har verkligen ställt upp för Ukraina och kommer så att göra för oss. Det känns mer som ett försök att skrämma svenska folket till att säga nej till NATO. Det finns inget alternativ längre, det har ryssen sett till.
Citera
2022-05-13, 11:39
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
länka någon video på själva attacken istället. tjetjerna brukat ju vara bra på filma
Som här i Mariupol.

https://twitter.com/markito0171/status/1525022914801696768

Jävla pajasar
Citera
2022-05-13, 11:40
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
kan du ge en ledtråd till ditt ställningstagande för Putin o Ryssland, jag förstår inte hur en mentalt frisk person kan göra det?
Jag tror du besvarar din egen fråga - skulle en mentalt frisk person skriva över 800(!!!) inlägg i en och samma tråd och i stort sett alla åttahundra en variant av samma budskap…
Citera
2022-05-13, 11:43
Medlem
leckerleles avatar
https://news.sky.com/story/ukraine-news-war-russia-putin-ill-live-nuclear-latest-updates-12541713

Enligt en Rysk agent så sägs de att den lille fule har blodcancer.

Man ska va källkritisk, ja vet. Men hoppet är de sista som lämnar. Må han dö snarast
Citera
2022-05-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
https://news.sky.com/story/ukraine-news-war-russia-putin-ill-live-nuclear-latest-updates-12541713

Enligt en Rysk agent så sägs de att den lille fule har blodcancer.

Man ska va källkritisk, ja vet. Men hoppet är de sista som lämnar. Må han dö snarast

Hoppas han fick det på studiebesök i polloniumlabbet 😃
Citera
2022-05-13, 11:49
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Daglig statusuppdatering från Ryska MoD;

https://t.me/mod_russia_en/1606

⚡️Briefing by Russian Defence Ministry

▫️The Armed Forces of the Russian Federation continue the special military operation in Ukraine.

💥High-precision, long-range sea- and air-based weapons on the northern outskirts Kremenchug, Poltava region, have destroyed the production facilities of an oil refinery and tanks with petrol and diesel fuel intended to supply Ukrainian forces' military equipment.

✈️💥Operational-tactical and army aviation have hit 153 areas of concentration of manpower and military equipment.

▫️2 Ukrainian Grad multiple-launch rocket launchers and 1 US-made air defence warning and indication radar have also been destroyed near Kharkov.

💥Missile troops and artillery units have hit 15 command posts, 520 areas of manpower and military equipment concentration, 6 artillery units at firing positions, and 1 missile weapons depot near Shebelinka, Kharkov Region.

💥Russian air defence means have shot down 1 Su-27 aircraft of the Ukrainian Air Force near Lozovaya, Kharkov Region.

▫️Additionally, 15 Ukrainian unmanned aerial vehicles have been shot down in the air near Balakleya, Malaya Kamyshevakha, Bolshie Prokhody, Borovskoe, Prudyanka and Volokhov Yar in Kharkov Region, Topolynoe and Pavlovka in Zaporozhye Region, Yevgenovka, Yasinovataya, Yegorovka, Puteprovod, Avdeevka, Panteleimonovka and Krutaya Balka in Donetsk Region.

▫️2 Ukrainian Smerch multiple-launch rockets have been also shot down over Topolskoe, Kharkov Region.

📊In total, 165 Ukrainian aircraft and 125 helicopters, 842 unmanned aerial vehicles, 304 anti-aircraft missile systems, 3,032 tanks and other armored combat vehicles, 368 multiple launch rocket systems, 1,491 field artillery and mortars, as well as 2,869 units of special military vehicles were destroyed during the operation.

#MoD #Russia #Ukraine #Briefing
@mod_russia_en

Men du, min olycklige lille vän... Först och främst, det är ingen som läser ditt strunt.

För det andra, och alla här i tråden väntar på svar från dig:

Hur var det nu, vet du verkligen inte vad det är för skillnad mellan artilleri och långdistansrobotar?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Är Kalibr, Iskander m.m inte artilleri?

Vi fick inget svar tidigare så vi väntar fortfarande

Om man talar för rysslands sak i kriget borde man väl åtminstone ha lite rudimentära kunskaper på mellanstadienivå? Eller?

Det är väl inte så att du är en liten värdelös sopa som skriver ur röven?

Och nej, din lilla tönt, det hjälper inte att du anmäler alla som svarar på dina inlägg
Citera
2022-05-13, 11:53
Medlem
Sextiopluss avatar
Vsevolod Bobrov har skadats utan för ormön och måste tas till varv. Så det är båten, inte hockeyspelaren.
Citera
2022-05-13, 11:54
Avslutad
Minusrus raporterar tyvärr att bara 10 tankers blev satta ur spel för ryssmongona+27 andra fordon och 250 dödade ryssar. Igår rapporterades 8 tankers,17 andra fordon och 300 ryssar satta ur funktion. Detta är alltså officiella siffror från Ukraina vad jag förstår.

Dessa siffror är inte i närheten av vad som hävdas bland postarna här som uppger 70 vagnar och fordon med 1000-1500 nedtagna ryssar vid den där pontonbron över floden som är så omtalat.

Fråga: hur kan det skilja så otroligt mycket mellan Ukrainas officiella statistik och det som postas här? Siffrorna matchar inte!

Förstå mig rätt, jag är inte rystroll eller putinrunkare,
Citera
2022-05-13, 12:00
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Minusrus raporterar tyvärr att bara 10 tankers blev satta ur spel för ryssmongona+27 andra fordon och 250 dödade ryssar. Igår rapporterades 8 tankers,17 andra fordon och 300 ryssar satta ur funktion. Detta är alltså officiella siffror från Ukraina vad jag förstår.

Dessa siffror är inte i närheten av vad som hävdas bland postarna här som uppger 70 vagnar och fordon med 1000-1500 nedtagna ryssar vid den där pontonbron över floden som är så omtalat.

Fråga: hur kan det skilja så otroligt mycket mellan Ukrainas officiella statistik och det som postas här? Siffrorna matchar inte!

Förstå mig rätt, jag är inte rystroll eller putinrunkare,
Och här är beviset i bildformat vid Bilohorivka.

Pratas om ca 400 döda.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1524742847664173057
Citera
2022-05-13, 12:01
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
kan du ge en ledtråd till ditt ställningstagande för Putin o Ryssland, jag förstår inte hur en mentalt frisk person kan göra det?
En ledtråd till Skrattarhahas mentala förmågor är att han igår med en dåres envishet hävdade att kryssningsmissiler är artilleri och blev utskrattad av hela tråden. Den vidriga idioten hade inte vett nog att skämmas över sin monumentala okunnighet.
Skrattarhaha är bottenskrapet av rysstroll. Till och med andra rysstroll skrattar åt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in