2022-05-13, 06:52
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Kommer ni ihåg pussy riot
De kränkte ju religösa med massa konstigheter

Tänk er massa tjejer i mask som springer runt å hetsar muslimer

Tex paludan står å bränner koranen medan de visar pattarna och skriker slagord
Sett helt sjukt ut 😅
En grej med Pussy Riot är att om de hade gjort det här i Sverige hade det varit brottsligt även enligt svensk lag (”störande av förrättning eller av allmän sammankomst”, Brottsbalken, 16 kap. 4 §).

Paludan, däremot, har (såvitt jag vet) inte begått något brott i samband med de här sammankomsterna. Vissa har försökt få det till hets mot folkgrupp att bränna en koran, men alla sakkunniga jag hört kommentera det har varit av uppfattningen att det inte skulle gå att få en fällande dom enbart därför.

Det är en av många viktiga skillnader mellan Pussy Riot och Rasmus Paludan.
Citera
2022-05-13, 06:53
Medlem
Västerås idag.
/Fiskartorget i centrum mellan 16.30 och 19.30/

https://sv-se.facebook.com/StramKurs
Senast redigerad av BOLS 2022-05-13 kl. 07:01.
Citera
2022-05-13, 06:58
Medlem
Hur många anhängare har ens Paludan eller hans nya parti i Sverige.
Det enda han gör är att sno bortkastade röster från AFS (0,3%) och SD (17,9
%)
Större idiot finns inte.
Dåren gör allt för att provocera fram en massa skit!
Citera
2022-05-13, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Är ju extra kul detta,för det kan ju vara så att dessa "kvinnor" inte ens kan läsa, aldrig ens läst en bok, och i synnerhet inte Koranen.

Förmodligen var det väl så att kvinnan trodde att hon helt plötsligt kunde simma eftersom hon var ute i ett sånt "ädelt ärende".

Antagligen

https://youtu.be/lUpu-hPe7aA klipp på badande kvinnan och gaphalsarna.
Senast redigerad av granskottet80 2022-05-13 kl. 07:46.
Citera
2022-05-13, 07:13
Medlem
Skolor och arbetsplatser på Aspholmen stänger när Paludan kommer

Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Vad vinner den där idioten på att resa runt och ställa till oreda.

Han lär barnen vedervärdiga ord så
skolan stänger, små barn ska inte höra sådana
köns ord.

Skolor och arbetsplatser på Aspholmen stänger när Paludan kommer

Jag har sagt åt mina anställda att de inte får vara på jobbet imorgon eftermiddag och att de måste ta med sig datorerna hem, säger Stefan Ljungdahl, vd på tidningen Jordbruksaktuellt.

Flera av dem saknar information från polisen om hur manifestationen ska gå till, istället är det fastighetsägare som hört av sig med information.

https://svt.se/nyheter/lokalt/orebro/skolor-och-arbetsplatser-pa-aspholmen-stanger-nar-paludan-kommer
Citera
2022-05-13, 07:20
Medlem
Nu rustar Örebro för ännu ett besök av Rasmus Paludan

”Jag blir chockad själv när jag tänker på det, säger han.
Och nu rustar Örebro för ännu ett besök av Rasmus Paludan .”

https://www.na.se/2022-05-13/jag-blir-chockad-sjalv-nar-jag-tanker-pa-det-ungdomarna-sjalva-om-upploppet-i-sveaparken
Citera
2022-05-13, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ingen drunknande åtminstone. Fastän det var nära:
https://twitter.com/Lars_Partelow/status/1524812039557894145

Snyggt att ropa på polisen precis som om hon hade drunknat hade säkert polisen fått skulden.

Imorgon Vivalla alltså. Men där ska han bränna under fredagsbönen så då kan enligt just den boken inga rättrogna muslimer vara ute och härja så då bör det bli lugnt.

Aspholmen industriområde är platsen i Örebro, ganska långt ifrån Vivalla. Så bör bli ganska lugnt ändå.
Citera
2022-05-13, 07:52
Medlem
Dom här som simmar över,
är det att dom ska rädda själva boken,
eller är det att dom ska lappa till Paludan?
Citera
2022-05-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Dom här som simmar över,
är det att dom ska rädda själva boken,
eller är det att dom ska lappa till Paludan?

De är djur och följer sina instinkter, tror inte de själva vet vad de ska göra om de kommer över.
Citera
2022-05-13, 07:54
Avslutad
Eventet att se på lördag, blir för mig Pauldan på Vaksala torg, blir intressant. Närheten till Uppsala centralstation, 2 min promenad, gör att man nog kan förvänta sig en del tillresta bråkstakar av olika slag.
Har ingen aning om hur det kommer se ut: men funderar om inte polisen gör dubbla staketavspärrningar. Har de bara nog polisresurser så skulle de kunna ta ner vilka bråkstakar som helst. Om Pauldan står mitt på torget så är det 150m fritt i varje riktning. Det rätta vore 50 poliser aktivt ute, samt 150 poliser standby och ett antal polishundar.
Citera
2022-05-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Eventet att se på lördag, blir för mig Pauldan på Vaksala torg, blir intressant. Närheten till Uppsala centralstation, 2 min promenad, gör att man nog kan förvänta sig en del tillresta bråkstakar av olika slag.
Har ingen aning om hur det kommer se ut: men funderar om inte polisen gör dubbla staketavspärrningar. Har de bara nog polisresurser så skulle de kunna ta ner vilka bråkstakar som helst. Om Pauldan står mitt på torget så är det 150m fritt i varje riktning. Det rätta vore 50 poliser aktivt ute, samt 150 poliser standby och ett antal polishundar.

Tror du inte det blir som i Trollhättan? Det var i Trollhättan centrum igår. Jag var där då jag bor där. De flesta höll sig inomhus och på stan gick det runt invandrare gäng som skrek och småbråkade och var aggressiva. Flera skrek på min bil när jag körde på gatorna. Tror det fanns 70-100 poliser på plats. Minst 15 stora polisbussar. Helicopter i luften också. Polisen ingrep inte när en invandrare kastade en sten på en förbipasserande bil så det var högt i tak. Var som kronogården flyttat in i Trollhättan, men det varade bara på kvällen och sen gick svenskarna som bor ut igen. Det bor inte många invandrare i centrum så de kom från de utsatta områdena. Många var där enbart för att bråka. Så alla gjorde rätt som höll sig inomhus för då fanns det inte många för dem att bråka med.
Citera
2022-05-13, 08:07
Avstängd
Att döma av inläggen verkar det finnas många muslimer på FB som inte brukar korrekt svenska
Intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in