2022-05-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Schackspelaren från Norge, glömt vad han heter Mats, Gösta eller nåt annat autistiskt.
Magnus Carlsen
2022-05-12, 20:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Magnus Carlsen

Så var det ja, såg dokumentären om honom nyligen men kunde inte komma ihåg namnet. Den hette tom Magnus =)
2022-05-12, 20:27
Medlem
AugustStrindbergss avatar
Mark Zuckerberg kan jag verkligen hålla med om att han har autism.
2022-05-12, 21:36
Medlem
Peter Madsen skulle kunna ha någon diagnos inom autismspektrat med sitt specialintresse för rymdraketer och ubåtar och sitt säregna sociala uppträdande.
2022-05-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Schackspelaren från Norge, glömt vad han heter Mats, Gösta eller nåt annat autistiskt.

Nej, det är helt felaktigt. Magnus Carlsen är högfungerande. Bortsett från att han är duktig på schack så finns ingenting som tyder på autism. Isåfall har alla duktiga schackspelare autism…
2022-05-12, 22:17
Avslutad
https://www.psycom.net/autism-famous-people

dan aykroyd bla har det

https://behavioral-innovations.com/blog/20-famous-people-with-autism-spectrum-disorder-asd/

några fler bla anthony hopkins
2022-05-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Nej, det är helt felaktigt. Magnus Carlsen är högfungerande. Bortsett från att han är duktig på schack så finns ingenting som tyder på autism. Isåfall har alla duktiga schackspelare autism…

Högfungerande autism tänker jag då men jag har ju ingen vetskap kring det aktuella fallet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-12 kl. 22:21.
2022-05-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Hört talas om (trumvirvel) högfungerande autism?
2022-05-12, 22:24
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Så jag fick en video med Elon Musk skickad till mig, och man såg direkt att killen har autism på hur han pratar, hur han rör sig och vad han fokuserar på. Det har också berättats för mig att han lever som en autist, trots att han är rik så sover han på kompisars soffor och äter specifika saker.

Hans tjej Grimes är väl uttalad autist, och lite mindre känd.

Vad fler för autister är kändisar?
Måns Zelmerlöw äga ett strå Asperger... Dock inte autism i den utsträckningen.
2022-05-12, 22:24
Medlem
J-a amatörpsykologer... DSM (manual) är en sorts grund för ICD (WHO's diagnoskriterier). Man kan fortfarande få diagnosen Aspergers. Jag fick en sån för ett år se'n. Alldeles för sent, men jag har fattat det själv läääänge. F-kassan tvingade mig till en NP-utredning. Nå, jag tänker mest, som redan nämnts, på Hopkins, Musk, Gates, Thunberg (och troligen Einstein & Tesla). Bedrövligt gäng, eller hur?
2022-05-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Måns Zelmerlöw äga ett strå Asperger... Dock inte autism i den utsträckningen.

Du säger emot dig själv.
2022-05-12, 22:31
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Du säger emot dig själv.

Kan man inte skilja på Autism och Asperger då förtjänar man ingen förklaring!
Detsamma Autism, ADHD och Asperger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in