2022-05-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vilket kass propaganda du kör med. Veet inte om man skall skratta eller gråta åt fantasiinläggen så fulla av orealistiska ryssdrömmar om kommande segrar.
Själv får jag säga som en tidigare Wagnermedlem sa: Ryssen kan inte vinna kriget i Ukraina så jag ville inte var med när dom frågade mig. Att bomba syrier och Afghaner är en sak, att bomba ett land välbeväpnat och motiverat som Ukraina är något helt annat." Så nej tack. Och han fick ju rätt den där Wagnerkillen.

Slava Ukraini!
Jo ryssen har väl inte mött en riktig arme sedan ww2, att bomba civilbefolkning bostadshus sjukhus o skolor,, är deras gebit,, denna gång blev det något knepigare,,!
Citera
2022-05-12, 14:42
Medlem
DaddyRudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Jag ser då ingen krasch. Kan du visa siffror och källor på siffrorna? Ekonomin påverkas givetvis utav hela den här skiten, men någon krasch ser jag inte. Var är kraschen?

Hur mycket jag än skulle vilja se det så kommer en bot inte att visa varken siffror eller källhänvisning.
Citera
2022-05-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vad är slutmålet? Den högsta formen av varande alltså. Manlig, vit, ortodox, hetero som vinterbadar ofta och har friluftsintresse? Är det den typen av högre moral och sundare värderingar som motiverar anfallskrig, våldtäkt, mord på civila och allmän förstörelse? Utveckla vad som är så sunt.
Jag får mer och mer känslan av att det under denna stund inte finns något mål,, ryssidioterna famlar i mörker,,,
Citera
2022-05-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
EU trodde att de kunde jävlas med Rysslands ekonomi, nu kraschar EUs ekonomi som konsekvens av att de gick på sin egen propaganda -The Duran

Ingen krasch i väst än så länge. Hur går den ryska börsen?
Citera
2022-05-12, 14:47
Medlem
RySSen får smaka på sina egna pansarvagnar

https://youtu.be/jexFvTZW2-A
Citera
2022-05-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jag får mer och mer känslan av att det under denna stund inte finns något mål,, ryssidioterna famlar i mörker,,,

Enligt manfeldkantz eller vad han hette ska det ju finnas någonting väldigt sunt och moraliskt hos de ryska ledarna och kanske i någon slags urrysk folksjäl. Tycker det lyser med sin frånvaro. Ser mest mord på civila, våldtäkt, plundring och förstörelse. Har svårt att se det fina och stora i det.
Citera
2022-05-12, 14:52
Medlem
Propagandan i Belarus säger att Polen kan invadera Belarus när som helst, med tanke på de stora övningar som genomförs där
Citera
2022-05-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jo ryssen har väl inte mött en riktig arme sedan ww2, att bomba civilbefolkning bostadshus sjukhus o skolor,, är deras gebit,, denna gång blev det något knepigare,,!
Tyvärr hinner de förstöra det mesta i sin väg. Med artilleri robotar och eldrör vid anfall och försvar, därefter brända jordens taktik vid reträtt. Ukraina kommer att drabbas ännu hårdare än idag!
Citera
2022-05-12, 14:53
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Nike bryter samarbetet med Spartak Moskva
Det var på tiden!

https://www.nike.com/se/w/for-killar-spartak-moskva-shorts-1onraz38fphz9weg7
Citera
2022-05-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Personal? Sen gör de nog av med en hel del ammunition och bränsle etc. även normalt...

Hur mycket är skillnaden i personalkostnad?
Och ammunition och bränsle?
Citera
2022-05-12, 14:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
..

Alltså, den här användaren har hittills inte citerat och svarat på ett enda inlägg.
Citera
2022-05-12, 14:55
Medlem
guldkorns avatar
Nu är jag lite lost - inför Ryssland sanktioner mot Gazprom?

https://www.reuters.com/business/russia-sanctions-gazprom-germania-units-owner-polish-part-yamal-europe-pipeline-2022-05-11/

Om jag förstår det hela rätt har Gazprom släppt ägandet av sina dotterbolag och inför nu sanktioner mot dem?

Någon med bättre detaljkunskap får gärna förtydliga (rysstrollen undanbedes).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in