Citat:
Ursprungligen postat av
Pleiadesz
Medans ukrainarna gör trallvänliga låtar, klipp etc lyser ryssarna kreativitet med sin frånvaro det enda dem har är sitt Z vilket mest bara ser dumt ut. Ryska statstelevisionen är med bara ett skämt. Ryssarnas starkaste asset i propagandakriget hittills är väl Lancaster iaf mot västlig befolkning man får ju en väldigt annorlunda bild av hans videos man undrar vad som egentligen är sanningen där i Mauriopol för han ställer ju väldigt ledande frågor och är embedded med ryska trupper men samtidigt känns vissa vittnesmål trovärdiga men samtidigt känns Prokopenko Azovs ledare där inte som en genuint ond man som styr nån renodlad mördarbataljon jag hade förväntat mig någon betydligt mer råbarkad med tanke på deras rykte. Neo Nazisterna i Ukraina har verkligen ställt till det med sitt nazismlajvande, fula tatueringar etc även om dem är en minoritet. Måste vara den dummaste subkulturen nånsin. Samma sak med Bucha det var ju jävligt korkat och skicka dit han Båtsman och hans gäng i det läget som det var även om jag inte tror dem ligger bakom massmördandet så är det ju uppenbart att just Azov och neo nazisterna är det som triggar både opinionen i Ryssland och bland Pro-Rysslands folk i väst mest, på vissa sätt skulle nog Ukraina passat på att avnazifierat sig själva under krigets gång ur ett rent propaganda perspektiv. Att inget större försök görs att rädda dem i Azovstal kanske är en del av det.
Jag har inte sett någon annan ta upp detta trots två månader av Z, så jag känner mig tvungen att uttala mig.
Alls som någon gång har läst de fransk-belgiska seriealbumen om Spirou vet att en återkommande skurk i Spirou-albumen är
Zorglub (Zafir i den svenska översättningen). Zorglub är en typisk galen vetenskapsman som önskar erövra hela världen. Han har även en stor förkärlek för att sätta bokstaven Z åp sina byggnader, sina fordon och sina underhuggares kläder. Lite som i den här
bilden.
Likheterna med den nuvarande ryska Z-hetsen är rakt av komiska. Man får anta att ingen i Ryssland läser Spirou och därmed inte störs av detta.