2022-05-11, 19:35
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infowarZ
Framgångsrik rysk offensiv på Yuzhny och Voevodovka. Över 200 Ukrainska soldater döda -Apty Alaudinov
vad är framgångsrikt med detta? Antalet? förklara gärna
Citera
2022-05-11, 19:36
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är ju fan i mig helt fascinerande! Ryssarna har alltså vid en enda flodövergång i Luhansk förlorat sex stridsvagnar, 26 andra fordon inklusive 14 BMP och en båt. Hur är det ens möjligt? Har nån armé sen andra världskriget lidit så massiva förluster inom ett så litet område?

Vi tar länken igen så att fler kan skratta åt eländet:

https://twitter.com/UAWeapons/status/1524413089579511808?s=20&t=EUxyP5q1hyaPbYmsc4MdzQ

Deras militärer är oerhört inkompetenta. De verkar inte tänka taktiskt i stil med ”vi ska korsa en flod, vi kanske ska reka lite först på andra sidan?” Jävla valpar.
Citera
2022-05-11, 19:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är ju fan i mig helt fascinerande! Ryssarna har alltså vid en enda flodövergång i Luhansk förlorat sex stridsvagnar, 26 andra fordon inklusive 14 BMP och en båt. Hur är det ens möjligt? Har nån armé sen andra världskriget lidit så massiva förluster inom ett så litet område?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1524413089579511808?s=20&t=EUxyP5q1hyaPbYmsc4MdzQ

Måste vara enormt demoraliserande för ryska trupper, som kommer dit för att se vad som skett..
Citera
2022-05-11, 19:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Det nya ryska rymdprogrammet.

Sojuz 0!😄

Jag undrar just vad kineserna, egentligen, tänker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Intressant analys, och inte oväntad med tanke på Ryssland kraftiga förluster hittills. De hade bara ca 200,000 man från början och har knappast mer än 150,000 stridsdugliga kvar, kanske mindre, mot en totalmobiliserad nation med miljoner frivilliga. Det förefaller osannolikt att Ryssland skall kunna erövra Donbass nu och med det bättre artilleriet de fått kan Ukraina mycket väl driva ryssarna bakåt på vissa avsnitt. Även Kherson på fel sida av Dnjepr förefaller mycket svår för ryssarna att försvara.

Frågan är om Ukraina kan gå till angrepp på bred front. Jag är fortfarande tveksam till det, men det är ju heller inte nödvändigt om man kan blöda Rysslands kontraktsarme vit. Då återstår bara mobilisering, och det vore ett stort steg från ”specialoperationen”.

Jag skulle nog dra ner siffran till 100,000, med tanke på alla sårade/tillfångatagna.

Det är rätt så intressant, när jag läste ditt inlägg så tänkte jag faktiskt på nazityskland vs sovjet. När gick nazityskland in i full krigsekonomi, typ 1943? Medans sovjet var i krigsekonomi redan 1939 eller 1940 om jag minns rätt.

Ryssarna har gjort samma taktiska misstag som nazisterna under WWII, dvs man har totalt missbedömt situationen. Hitler ansåg väl att allt som behövdes för att förstöra bolsjevismen och sovjet var att bara sparka in dörren och sen skulle hela ruttna huset störtas in. På liknande sätt kan man dra parallel till hur Putin och hans gäng trodde att man skulle kunna vandra in, bli bemötta med blommor och sång.
Citera
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Han gick runt på paraden 9/5 och dunkade rygg. Men sa inget. Fan va storvuxen han är, som en jätte bredvid dom andra.
Lavrov är en gigant på mer än ett sätt. Må inget ont drabba honom. Många rabiata rysshatare vill honom illa nu. Maggan och gänget vill säkert hänga honom.
Citera
2022-05-11, 19:42
Medlem
Citat:

Det måste vara någon sorts rekord.

Det har varit väldigt tyst om det här från ryss-troll sidan både här och på Twitter. Gissar att de väntar på eslut om hur det ska vinklas. Skenmanöver gissar jag på!
Citera
2022-05-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ukrainas armé är på 600.000 man. Inte 130.000.

Inte i början av kriget och det vet du mycket väl.

Nåväl, hur var det nu, Ukraina hade hela sin armé på 130k i Kiev och ryssarna gjorde en skenmanöver för att binda upp Ukrainas armé i östra Ukraina men om hela den ukrainska armen var i Kiev hur kunde man då binda upp någon ukrainsk armé i östra Ukraina. Förklara gärna.
Citera
2022-05-11, 19:44
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Lavrov är en gigant på mer än ett sätt. Må inget ont drabba honom. Många rabiata rysshatare vill honom illa nu. Maggan och gänget vill säkert hänga honom.

Lavrov är en gigantisk lögnare, så han utmärker sig alltså inte på något sätt i Kreml, han är som alla andra.

För övrigt är han inte speciellt lång, men de flesta i putlers närhet är precis som han själv, hobbitar.
Citera
2022-05-11, 19:44
Medlem
erektidiots avatar
Citat:

Vore ju hemskt synd om han fick hänga innan du fått tillfälle att suga av honom.
Citera
2022-05-11, 19:45
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Lavrov är en gigantisk lögnare, så han utmärker sig alltså inte på något sätt i Kreml, han är som alla andra.
Det är vad västmedia påstår och vill du ska tro men lyssnar man på honom själv så låter han vettigare än många de talande huvudena i västmedia.
Citera
2022-05-11, 19:46
Medlem
jhww82s avatar
Citat:

Under sina år på knä mellan Putins lår har Lavrov roffat åt sig miljarder från det ryska folket. Han och hans familj har stulit och borde betala tillbaka med sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in