2022-05-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snekonf
Varför tillåts tråden att va ett jävla haveri med helt mongofierade rysstroll som enbart spammar?

Äsch, låt dom små skrivbordskrigarna låtsas att dom är på KGB's avlöningslista, dom drömmer nog om att få lukta på Putlers pung om nätterna.
Citera
2022-05-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vem har kontrollen av ormön?
Jag har sett bilder på sönderbombade byggnader men inget efter det.

Har Ukraina meddelat att de återtagit ön eller pågar det fortfarande strider där?

Ryssland har fortfarande kontrollen, Ukraina försökte på en invasion men fick ordentligt med kuk, eventuellt är 2 NATO officerare döda eller tillfångatagna;

🇷🇺🇺🇦 On Snake Island, English and American high-ranking officers disappeared during the landing. For their sake, the Ukrainian military fought for two days. But it was not possible to return the officers, or at least their bodies. According to our source in the General Staff, an American marine lieutenant colonel, as well as an English major from the commando brigade of the marine corps, landed on Snake Island together with Ukrainian fighters.

They coordinated the work of NATO intelligence assets and the Ukrainian landing forces. Both officers landed in the first wave. But then the Russians shot down three helicopters and one landing craft was sunk. The remaining boats withdrew, leaving the first wave of landing on the shore. According to our source, London and Washington demanded that Zelensky make every effort to return their officers. Despite several attempts to re-land on the island, it was not possible to find out the fate of the English and American marines. It is assumed that they died in battle with the Russians. But so far, as our source says, there is no confirmation of this information. It is possible that both were captured. In turn, the attempt to return their bodies cost the Ukrainian forces several planes and helicopters shot down, as well as several dozen dead marines and special forces.
Citera
2022-05-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Kolla på armbandsloggan och googla "azov logo".. 😉

hahah. har lika mycket med nazism och göra som indiska naziväskor, om man nu inte är ett rysstroll, eller synnerligene fterbliven vänstertomte.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka62Mv/julklappen-pryddes-av-ett-hakkors

Objektivt så vet vi ju att ukrainare överlag inte är nazister, tvärtom tillochmed.
Citera
2022-05-11, 14:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför är Serber och RySSar bästa polare? Är Serberna fortfarande mentalt kvar i gamla Sovjetunionen?

Mest tror jag de förenas i ett djupt USA-hat.
Citera
2022-05-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Det går ut interna signaler att den ryska krigsansträngningen har kapacitetsproblem:

https://youtu.be/dUlgd7HZtYU

Det är precis det som flera ryska generaler rapporterat om i flera veckor och nu har dom helt plötsligt råkat ut för "olyckor". Det är livsfarligt att säga sanningen i RySSland, då får man en balkongflygtur.
Citera
2022-05-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

folkmördare och våldtäkts mongoler som inte får folkmörda och våldta ifred, man får ju ge dem rätt angående att usa verkligen är ett hinder för det.
Citera
2022-05-11, 14:44
Medlem
Citat:

Så kan det nog vara, fast jag fattar inte varför rySSen hatar USA, det var ju jänkarna som hjälpte rySSen att först slänga ut Hitler från RySSland och sedan ekonomisk hjälp att börja bygga upp landet igen.
Citera
2022-05-11, 14:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Varför är Serber och RySSar bästa polare? Är Serberna fortfarande mentalt kvar i gamla Sovjetunionen?
Det beror på Kulturella fantasier , inte så mycket gamla sovjet.
Sen är de nog inte allra bästa polare .
Men de delar en ynklig offermentalitet.
Citera
2022-05-11, 14:49
Medlem
Citat:

Nej, både serber och greker har historiska band till Ryssland i både religion och senare stöd när man krigade mot turkarna. Därför finns det högt stöd för ryssarna i dessa länder.
Citera
2022-05-11, 14:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Så kan det nog vara, fast jag fattar inte varför rySSen hatar USA, det var ju jänkarna som hjälpte rySSen att först slänga ut Hitler från RySSland och sedan ekonomisk hjälp att börja bygga upp landet igen.

Om man har ett land med en inbyggd struktur som gör landet värdelöst måste man givetvis ha någon att skylla på. Då ligger det såklart nära till hands att skylla på de som man upplever har det största välståndet. Ren avundsjuka alltså.
Citera
2022-05-11, 14:53
Medlem
Citat:

Ryssarna har en förvrängd verklighetsuppfattning. Ett jättelikt uppblåst ego i kombination med mindervärdeskomplex skapar en rysk bild av verkligheten som för oss ter sig bisarr.
Citera
2022-05-11, 14:56
Medlem
Salcinns avatar
https://twitter.com/NotWoofers/status/1524351169166024707

Nytt höjdrekord för det flygande Ryska stridsvagnstornet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in