2022-05-09, 10:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Du har nog fel 😜

Vart trenden pekar när en aktie slutar på rött i princip varje handelsdag är inte en åsikt.
Citera
2022-05-09, 17:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Kursen fortsatte ånyo ner mer än OMXS30 och stängde på 60,9 öre.
Citera
2022-05-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kursen fortsatte ånyo ner mer än OMXS30 och stängde på 60,9 öre.
Ja men nu går ju nästa allt ned och särskillt denna typer av bolag. Så nu är du inte så rättvis.
Citera
2022-05-10, 22:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja men nu går ju nästa allt ned och särskillt denna typer av bolag. Så nu är du inte så rättvis.

Anoto fortsatte ner idag igen på en i övrigt stark börs och stängde på 0,594 öre.

Kursen har mer än halverats sedan samsungrusningen, blev guldet till grus?
Citera
2022-05-11, 09:22
Medlem
Citat:
Anoto fortsatte ner idag igen på en i övrigt stark börs och stängde på 0,594 öre.

Dagen smyger igång med ytterligare -3,87%, lär ju bli en djävulsk utspädning vid nästa NE
Citera
2022-05-11, 09:27
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877
Dagen smyger igång med ytterligare -3,87%, lär ju bli en djävulsk utspädning vid nästa NE
Kanske, men ledningen i företaget kanske också börjar bli nöjda med summorna på banken och pensionsåtaganderna. Så blir det problem med nyemissionen så går de vidare i livet.
Citera
2022-05-11, 09:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877

Ja och den bakomliggande orsaken till de uteblivna framgångarna är att bolagets primära syfte inte är att sälja läspennor och skapa värden åt antieägarna utan deras verkliga men hemliga verksamhetsmål är att lura av aktieägarna pengar som sedan ska hamna i ledningens fickor.

Undra hur många miljoner deras ledning kvitterat ut för egen del medans kursen gått ner ögonvattnande 99,95%?!

Det sitter så oändligt långt inne för de som gift sig med aktien att inse det!
Citera
2022-05-11, 11:26
Medlem
Citat:

Kanske men inget har väl förändrats fundamentalt sedan Samsung PM.
Citera
2022-05-11, 11:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Kanske men inget har väl förändrats fundamentalt sedan Samsung PM.

Eller snarare: Inget har förändrats fundamentalt sedan situationen som rådde FÖRE Samsung PM?
Citera
2022-05-11, 11:36
Medlem
Citat:
Eller snarare: Inget har förändrats fundamentalt sedan situationen som rådde FÖRE Samsung PM?
Jaså? Jag tycker det var ett fint PM. Vad fick dig att gå in med din chanspost från början då?
Citera
2022-05-11, 13:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jaså? Jag tycker det var ett fint PM. Vad fick dig att gå in med din chanspost från början då?

Marknaden ser uppenbarligen inget som helst värde i samsungpeeemmett.

Jag tog min chanspost för att bevska aktien, att det blir fötlust räknade jag med.
Citera
2022-05-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ja och den bakomliggande orsaken till de uteblivna framgångarna är att bolagets primära syfte inte är att sälja läspennor och skapa värden åt antieägarna utan deras verkliga men hemliga verksamhetsmål är att lura av aktieägarna pengar som sedan ska hamna i ledningens fickor.

Undra hur många miljoner deras ledning kvitterat ut för egen del medans kursen gått ner ögonvattnande 99,95%?!

Det sitter så oändligt långt inne för de som gift sig med aktien att inse det!

Framför allt är det anmärkningsvärt att Won fortfarande har aktieägarnas förtroende för jag vet inte procenten, men nog har kursen slaktats sedan han tog över. Jag vet inte riktigt vad som motiverar hans arvoden?

Men samtidigt ska man inte skuldbelägga Won då han inte hade något med pennan att göra. Företaget försökte hitta någon som kunde utföra mirakel och det blev en tung börda att bära oavsett vem det hade blivit. Däremot kan man ju kritisera det moraliska i det hela att ta ut höga arvoden utan att köpa aktier som hade visat att han tror på produkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in