2022-05-10, 22:22
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Vad menar du? Ryssland har noll chans i krig mot nato. Ju.

Ja det gäller väl flesta om inte alla länder i princip.
Att anfalla mot NATO, innebär även anfall mot USA.

Något du borde fundera - vad innebär en allians mellan NATO och USA, om inte att utplåna Ryssland?
Citera
2022-05-10, 22:22
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Det tror jag. För att det skulle eskalera allt till att riskera kärnvapen. Eftersom Ryssland är helt chanslösa utan. Och det är även därför Putin inte agerar mot USAs vapentransporter eftersom han oxå vet följden av det.
Man kan ju ställa sig frågan varför CIA läckt ut uppgifter till omvärlden om hur dom har bidragit till att ryska generaler blivit skjutna.

Vi vet redan att USA:s underrättelsetjänst är i världsklass.

Lyckligtvis så tillkallade Biden CIA till ett krismöte för att poängtera att uppgifter som dessa inte får läckas ut för att inte riskera att situationen eskalerar.

Jag håller med dig, USA borde vara rädda för att eskalera situation och indirekt hamna ett steg närmare ett kärnvapenkrig.

Jag tycker bara det är lustigt att USA likförbannat ska fortsätta provocera Ryssland om dom samtidigt inte vill eskalera kriget. Kolla på hur resten av EU / NATO har hanterat detta krig.

Det är USA och till viss del Polen som har provocerat Ryssland mer än nödvändigt.

Skärpning!
Senast redigerad av Fricky 2022-05-10 kl. 22:42.
Citera
2022-05-10, 22:23
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ukrainska militären lider stort medan Zelensky sitter i sin bunker
163 ukrainska stridsplan förstörda
124 ukrainska helikoptrar förstörda
793 ukrainska drönare förstörda
2979 tanks och liknande fordon förstörda
300 ukrainska luftvärdssystem förstörda
2789 ukrainska militärfordon förstörda
1440 ukrainska artillerisystem förstörda
osv

och senaste dygnet ska Ryssland ha dödat nära 400 ukrainska nazister.
The strikes eliminated up to 380 Ukrainian nationalists and incapacitated 53 items of military hardware, the spokesman said.
https://tass.com/russia/1448909

Du hämtar alltså information från tass…?😂
Citera
2022-05-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får se vad/hur strategin för dessa T-90 blir, hur som helst tror jag jänkarna tackar och tar emot, måste ju vara rena julafton för dem (USA) att få testa deras försvar mot fiendens bästa tank.

Vapenutvecklarna måste ju gnugga sina händer i förtjusning över tillfället.
Rysslands vapenutveckling är nu helt död. Alla dess så kallade kvalificerade vapen är 100%-igt baserat på teknik från väst.
Stridsvagnstillverkningen är helt stoppad p.g.a. (eller tack vare) att ryssarna helt och hållet baserade sin teknik på produkter från USA och några andra västländer. Detsamma gäller även robotarna.
Det är dessutom uppenbart att de inte har kunnat utnyttjat västtekniken fullt ut då robotarnas träffsäkerhet har visat sig vara synnerligen dålig, slumpmässig träffbild.

Rysslands teknikindustri är död även om det finns en Stolle i tråden som hävdar att denne kommer att rädda industrin med en ”3D-fräs”
Rysslands industri är döende.
Citera
2022-05-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Precis som ryssarna på forumet hävdade lyckades ryska armén korsa Donets vid Bilohorivka igår.

Men det gick inte så bra…

Det rapporteras att ryska armén korsade floden via en provisorisk pontonbro, men när ett stort antal militärfordon hade korsat floden sprängde ukrainarna bron. Ryssarna lurades in i en fälla och kunde inte retirera.

Här har ni bilder på hur det ser ut på andra sidan floden nu. Minst 31 militärfordon står förstörda och övergivna. Allt från stridsvagnar till IFVs.

https://twitter.com/danspiun/status/1524101694732255232?s=21&t=sCfxd5-ld9ITgi-4fBA-7A

Oj, det skulle förklara varför antalet spökplan ,spökhelikoptrar, och spökdrönare som ryssarna sköt ner på ormön ökar för varje dag som går, de åker på pisk ordentligt överralt...
Citera
2022-05-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK

Något du borde fundera - vad innebär en allians mellan NATO och USA, om inte att utplåna Ryssland?

Skydd för länder nära Ryssland.
Citera
2022-05-10, 22:33
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Äh, gå lägg dig!
Putin var tydlig med att inte attackera någon NATO land, utan militäroperation avser endast UA.
Hur fasiken kan du ha missat det förstår jag inte?

Sen att du skriver att Ryssland är rädda med att anfalla NATO, är skrattretande.
Vilka länder anser du har en större "chans" vid potentiellt krig mot NATO?

Vad jiddrar du om? Är du full? Det handlar om lastfartyg och dess flaggning.
Citera
2022-05-10, 22:35
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Man kan ju ställa sig frågan varför CIA läckt ut uppgifter till omvärlden om hur dom har bidragit till att ryska generaler blivit skjutna.

Lyckligtvis så tillkallade Biden CIA till ett krismöte för att poängtera att uppgifter som dessa inte får läckas ut för att inte riskera att situationen eskalerar.

Jag håller med dig, USA borde vara rädda för att eskalera situation och indirekt hamna ett steg närmare ett kärnvapenkrig.

Jag tycker bara det är lustigt att USA likförbannat ska fortsätta provocera USA om dom samtidigt inte vill eskalera kriget. Kolla på hur resten av EU / NATO har hanterat detta krig.

Det är USA och till viss del Polen som har provocerat Ryssland mer än nödvändigt.

Skärpning!

Det jag läste var att USA dementerade att de tipsat om var generalerna var.
Citera
2022-05-10, 22:38
Medlem
Citat:

Vad får dig att tro att NATO skulle anfalla andra länder? En försvavarsmakt.
Det är väl bara lågbegåvade som tror det? Eller vad tror du? Om du mot förmodan har den möjligheten
Citera
2022-05-10, 22:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag sammanställer när nya uppgifter från ryska och ukrainska försvarsministeriet samt UN High Commissioner for Human Rights presenteras vilket blir 2 ggr om dagen då det är då som uppgifterna uppdateras.
Informationen ändras i inläggen, andra har tackat för den ihärdiga uppdateringen som även gör det lätt att se tidigare uppgifter för att se förändringar.
Jag hade funderat på att sluta posta men nu fick jag motivation att fortsätta, tackar.
Fortsätt gärna att posta, det uppskattas, i alla fall av mig.
Citera
2022-05-10, 22:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Jag tycker bara det är lustigt att USA likförbannat ska fortsätta provocera USA om dom samtidigt inte vill eskalera kriget. Kolla på hur resten av EU / NATO har hanterat detta krig.

Skärpning!

Nu är det väl lite väl tokigt ?
Citera
2022-05-10, 22:42
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu är det väl lite väl tokigt ?
Haha tack för en heads up!

Ryssland ska det såklart vara.
Citera