Detta verkar för övrigt vara ett MYCKET bra konto för en generell överblick över de olika fronterna.
Nytt för mig från att ha läst detta twitterkontots inlägg är att ryssarna ändå verkar ha ett långsamt med säkert övertag mot Ukraina runt izyum (men till stora förluster), att ryssen bygger upp sina styrkor runt Kherson där det ev kan komma en offensiv och att man även gör begränsade framstötar söder om Zaporizjzja. Ur det perspektivet ser det inte helt så bra ut för Ukraina som jag trott.
Men, det är ju bara ett enskilt twitterkonto å andra sida. Avsaknaden av förändringar på liveuamap stödjer dock det twitter-kontots analys.
Sverige har i månader spekulerat i hurvida Ryssland skulle förklara krig den 9e maj. Nu är jag trött på dig mannen.
Jag kan bara anta att du totalt missförstått hur saker hänger ihop. Försök bena ut det med någon redig människa i din närhet och undvik läsa grejor du inte begriper på nätet
Ja, de fick bara 43% i valet 2019 (där näst största parti fick 13%). Sannerligen ett marginellt parti. Och vid presidentvalet fick han bara 73%, framförallt i de östra delarna av landet.
Väldigt låga siffror.
Jag pratade om kort innan kriget du pratade 2 år tillbaks i tiden…
Amatör försöker analysera den hopplösa situationen för Ukraina vid Popasnaya och Izyum för att försöka ingiva hopp till Ukrainarna? Hahaha.
Ukrainarna är fast i Severenodonetsk, denna gången försöker man iallafall undsätta de innan de är helt avskurna, som den misslyckade offensiven vid Izyum för 3 dagar sedan.
Kommer bli Mariupol 2.0 och hela östra Ukrainas huvudstyrka kommer att skäras av inom dagar.
Ja, de fick bara 43% i valet 2019 (där näst största parti fick 13%). Sannerligen ett marginellt parti. Och vid presidentvalet fick han bara 73%, framförallt i de östra delarna av landet.
Du verkar inte kunna ta in faktan, även om jag ger dig den, att utan nazister så hade euromaidan varit något helt annat.
Det är fakta jag länkade, att vänstertroll gärna bortser från fakta för att sen göra egna "sociologiska" undersökningar baserade på "all mediaraportering som de tycker ser "våldsam ut"" för att därefter säga att det tycks bara vara nazister som slåss, för att somthing somthing och kolla på på pengarna som sponsrade dittan som vi antar är nazister" är så efterblivet så att den som hänvisar till det som "fakta" när "objektiv fakta", dvs källdata som vi båda kan ta del av utan något att något sjukt marxistiska vänstertroll ska förklara varför hans forskning pekar på att verkligheten inte är i enlighet med källdatan för han känner starkt att det inte är så, jävla snöflingeargument....
Det framgå klart och tydligt av (i) återkommande intervjuer över en längre period bla följande objektiva fakta. (vad du eller något marxist-femenistisk psudovetenskapsman "känner kring det" förändrar inte verkligheten)
-Among the current residents of Maidan Sich, even fewer were brought by organized political parties (there were 12%, now - 3%), NGOs and movements brought 13% of protesters, and the remaining 83.5% came to Maidan Sich alone. There were fewer party members in the Maidan-Sich population (there were 15%, there were 8%), the number of members of public organizations remained the same - 8%, but those belonging to social movements became much more - 14% (there were 6%). ). This may be due to the fact that various social movements are emerging right on the square, and people are joining them. However, 70% still do not belong to any of the associations.
The motives that motivated people not only to go to the Maidan and camp there are the same as before: in the first place - the brutal repression of the authorities against protesters (61%), but in second place was such a common motive as "the desire to change life in Ukraine "(51%, was - 36%), as before, the reasons for the protests are Viktor Yanukovych's refusal to sign the Association Agreement with the European Union (47%) and the desire to change the government in Ukraine (46%). Only 3% of the current Maidan members responded to the opposition's calls, and the desire to take revenge on the government for everything it does does not exceed a stable 10%. Among the current composition of the Maidan, such a motive as the feeling of danger that Ukraine will join the Customs Union and return to Russia in general has increased significantly (from 14% to 20%).
Citat:
Att 400,000 människor (1% av landets befolkning) åkt buss betald av USA&oligarker för att protestera mot presidenten gör det inte legitimt att jaga honom ut ur landet. Du har missförstått representativ demokrati. Presidenten gör det han tycker är bäst inom ramen för sina befogenheter, tills han inte är president längre. Sen var han en fähund, men det spelar ingen för om det var en statskupp eller inte. Slutdiskuterat för min del, du får gärna sista ordet.
Shit, du är så efterbliven så du måste vara en stor sorg för din personliga sfär, som förhoppningsvis är mycket liten.
det enda som inte var postmodernistiskt snömos i marxistmongots skräp "analys" som du länkar besvarar ju de frågorna, dvs
Where are you from?
If you came, from which locality?
If you come, is it organized or yourself?
Vad är påängen för dig att diskutera, du har ju rätt till dina känslor oavsett den objektiva verkligheten,
den här jävla postmodernistiksa "min sanning" argumentationen är en jävla tragedi....