2022-05-10, 09:51
Medlem
Ryssland tar nu hem trupperna från Syrien. De kommer att behövas i Ukraina. De har nog problem också med att Turkarna förbjuder Ryssarna att flyga över.

https://www.timesofisrael.com/russia-said-to-pull-troops-from-syria-to-bolster-forces-in-ukraine/

Hur går det förresten för de syriska krigarna i Ukraina? Kanske dags för Assad att ta hem dem ifall de inte får mer hjälp från ryssarna.
Citera
2022-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är ju ni ryssar som hårt drivit idén om att vi inte kan lita på våra svenska medier. Bara för att ni påstår det, betyder det inte att det är sant. Det är era medier man inte kan lita på.
Och vad har invandring i en tråd om Rysslands massmord i Ukraina att göra.

Jag är ingen ryss och jag kan inte se rysk media utan följer militärt kunniga som ger sin syn på saken.

Patetiskt att politiker och media bara behöver skrika ryssen kommer så rättar sig dom som av media beskrivs som högerextrema in sig i ledet.

Det här är ett krig mellan två världsordningar, dom som tror på nationellt självbestämmande(Putin) och globalisterna som vill ha massinvandring, mångkultur, feminism och HBQT, allt för att kunna härska.
Citera
2022-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Haha, vad kan USA/NATO ge till Ukraina utöver det de redan donerat? F-35? M1 pansar? Vem ska framföra dessa? Hur lång tid har de att träna upp frivilliga?

Om man tror att det finns något hemligt vapen som man kan ge till Ukraina så har man kollat på för mycket film.

De vapen som skickats redan är som hemliga vapen. Den typen av drönare måste framstå som övernaturlig magi för ryssarna jämfört med deras. På samma sätt som nlaw och Javelin förvånade dem första veckorna.
Citera
2022-05-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland har mer än en halv miljon ukrainska medborgare som gisslan. Vad tror du Zelensky behöver göra för att få dem tillbaka? Hur populär blir Zelensky om han offrar nästan en miljon ukrainare till Gulag? Putin har trumf, gisslan plus kärnvapen.

Ja det är på den nivån. Tekniskt är ryska armén passé.
Citera
2022-05-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland har mer än en halv miljon ukrainska medborgare som gisslan. Vad tror du Zelensky behöver göra för att få dem tillbaka? Hur populär blir Zelensky om han offrar nästan en miljon ukrainare till Gulag? Putin har trumf, gisslan plus kärnvapen.

Trumf = gisslan + kärnvapen?
Tror du att detta är fredagspoker?

Putin har fn inte trumf någonstans, om det är poker du vill spela. Han spelar med en spegel bakom ryggen och hela Ryssland i potten. Eftersom han vet att han är körd, skriker han desperat åt alla medspelare: "Jag har skitbra kort! Skitbra!"

Ett fullständigt sjukligt beteende.

Putin är inte frisk någonstans.

Nu har väl ryska förlusterna passerat 20 000 ....
Dessa soldater har tvingats in i en defekt krigsmaskin, som är en dödsfälla.

Putin är en hemsk människa.
Citera
2022-05-10, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Tyska regeringen varnar för global svält och du tror det blir "lite högre" inflation? Hahaha 🤣

Lär dig koka grässoppa och baka barkbröd.

Det kommer inte bli matbrist i västvärlden.

Om priset på vete,ris eller potatis stiger med 200% spelar inte så så stor roll för västvärlden då det är en så liten del av vår inkomst.

De som drabbas av Rysslands krig och försök att störa Ukrainas matexport är utvecklingsländer - däribland Ryssland. Det blir brödköer och ransonering igen i Ryssland.
Citera
2022-05-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är du som har svårt att förstå.
På vilket sätt försöker jag trolla?
Jag ställde en simpel fråga som du av någon anledning tolkade fel.
Är det så svårt för dig att förstå det?

Om du vill se troll överallt så är det ju inte mitt fel.
Flashback är fullt av troll.

Då du inte kan förklara blir du såklart misstänkt.
Citera
2022-05-10, 09:59
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Blir spännande att se vad dessa kommer kunna åstadkomma:

Nya vapnet i bruk i Ukraina: Drönare som själva kan fatta beslut om att döda

Vore dock olyckligt om nån kom på avvägar och tog fart mot Kreml istället. Sån oreda man hade ställt till med då.
Citera
2022-05-10, 09:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Angående Butja så är mycket obesvarat än…
Kan du ge något exempel på något som är obesvarat, så kan jag leta upp informationen åt dig och saxa in här. Jag förstår att det är svårt att söka på nätet när ni har så kraftigt censur i Ryssland.
Citera
2022-05-10, 10:02
Medlem
Går det så dåligt för ryssen i Ukraina att man bara har myten Putin odlar om ett nazistisk Ukraina att spela på?
Blir så tjatigt med dessa upprepade fantasier om och om igen.

Det enda vi ju faktiskt vet genom att studera verkligheten är ju att det är Ryssland som i sitt agerande och i sin brölande retorik allt mer blir en kopia av Nazi-Tyskland under 30-talet. Var ju det agerandet som attraherade Stalin och gjorde att ickeangreppspakten med Tyskland blev till så man gemensamt kunde tarta wwll.
Det vi nu ser i Ukraina är ju allt mer grymheter och krigsbrott begångna av ryssen kombinerat med allt tokigare beskyllningar och hot mot omvärlden från Kreml ju trögare det går i kriget mot det demokratiska Ukraina. Ett eko från 30-talet nu från diktaturens högborg Kreml i Moskva.

Och det bästa, fakta/händelser fångade i realtid är ju att det är verkligheten man ser och hör och inget behöver förvanskas till oigenkännlighet som ryska hittepå-källor ju är ökända för.
Citera
2022-05-10, 10:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
För att frågan just var riktad till mig

Nej. Det var ett inlägg av raskens riktat till Nibiru2011. Fattar inte varför du inte ens bryr dig om att kontrollera. Det är ju bara att följa meningsutbytet bakåt.

Du har även gjort svårbegripliga utfall mot SiamGnome, som varit en av de bäst formulerade Rysslandskritikerna i tråden.

Du får ju såklart skriva vad du vill, och även byta åsikt hur ofta du vill, men det blir svårt att veta var du står och hur man ska bemöta dig. Vilket är synd. Jag har alltid gillat det du skrivit tidigare.
Citera
2022-05-10, 10:03
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
En "förhandlingslösning" i detta skede är enbart i Rysslands intresse. Det skulle aldrig ske med mindre än att Ryssland får dom delar av Ukraina som man vill ha.
Och då har Ukraina a) förlorat delar av sitt land, och b) satt sig i samma shitty-situation som man hamnade i efter Rysslands agerande 2014.

Ukraina måste få ut Ryssland ur sitt land, och hellre nu än senare. Dom tjänar ingenting på att låta Ryssland förskanska sig hårdare på ukrainskt territorium, eller genom att ge dom tid att bygga upp sin krigsmakt igen. Nu blöder ryssen, materiellt, personellt och ekonomiskt.

Ska Ryssland komma till förhandlingsbordet ska det vara i ett försvagat, ödmjukt tillstånd.

Önsketänkande. Du beskriver rätt väl hur saken ligger till samtidigt som du verkar förstå hur styrkeförhållandena ser ut. Du önskar att det vore annorlunda, men det finns ingen tänkbar, realistisk alternativ utveckling som pekar på det du önskar. För varje dag som går befäster ryssarna sin ställning och fler ukrainska soldater faller än de ryska:20:1, 10:1, 5:1, 3:1, svårt att avgöra exakt, men det är ditåt det barkar.
https://www.youtube.com/watch?v=FFnaxDnSIuQ&t=1183s
Senast redigerad av Arnstad 2022-05-10 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in