2022-05-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Du glömde att nämna att ryskvänliga politiker och media systematiskt censurerats och till och med åtalats på lösa grunder senaste 20 åren. Ryska böcker, filmer och sånger i Lviv har förbjudits trots att rysk litteratur står för 60% av alla böcker i Ukraina. Sedan USAs inblanding i Ukrainska intressen har nationalister fått spelrum att odla myten om det starka och oberoende Ukraina, vilket historiskt sett är en skönmålning.

Du som verkar bry dig så mycket om ryssarnas rätt till yttrandefrihet och att ryssar inte ska förföljas kanske kan kommentera lite kring det faktum att ryssar som fredligt vill protestera mot kriget måste göra det i natolandet england eftersom de skulle fängslas om de demonstrerade i Ryssland.

Är det i själva verket Putin som förtrycker ryskspråkiga mest?

https://www.themoscowtimes.com/2022/05/09/russians-in-london-protest-ukraine-war-kremlin-crackdown-a77622
Citera
2022-05-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak76
Varför svarar El-Strutso på detta sätt?

För att han ställer frågor.
Kanske för svårt för dig att förstå?
Citera
2022-05-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Att snacka om att den ena parten i ett krig är "ondska" är ett kännetecken för att vara en västerländsk hjärntvättad åsna som ser världen i svart-vitt. Förmodligen en sk. "liberal"😂

Vi kan säga att ena sidan har fel. Putin (Ryssland) är det enda militära hotet emot Sverige. Så ur svensk synpunkt är Ryssland ondskan på nationell nivå då landet hotar Sveriges suveränitet. Vi kan använda andra begrepp som hot mot Sverige och världen i stället för ondska om det gör dig gladare. Ryssland är hotet. Ukraina är inget hot emot Sverige eller världen.

Churchill hade rätt "If Hitler invaded hell I would make at least a favourable reference to the devil in the House of Commons." I det här fallet kan vi byta ut Hitler till Putin istället.
Citera
2022-05-10, 08:52
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du som verkar bry dig så mycket om ryssarnas rätt till yttrandefrihet och att ryssar inte ska förföljas kanske kan kommentera lite kring det faktum att ryssar som fredligt vill protestera mot kriget måste göra det i natolandet england eftersom de skulle fängslas om de demonstrerade i Ryssland.

Är det i själva verket Putin som förtrycker ryskspråkiga mest?

https://www.themoscowtimes.com/2022/05/09/russians-in-london-protest-ukraine-war-kremlin-crackdown-a77622

Bra att du visar olika sidor av konflikten. Önskar fler kunde göra som dig. Fast å andra sidan är det väl välkänt det som sker i Ryssland, inte lika känt med censuren och förföljelsen i Ukraina.
Citera
2022-05-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns en utmärkt Wikipedia-artikel som svarar på alla dina frågor om ryssarnas massakrer i Bucha: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacre

Ukrainare åker inte runt och avrättar sin egen befolkning. Ukrainare skjuter mot ryssorcherna som invaderat deras land.

Tyvärr spelar det ingen roll vad du säger till Nibiru . Vi har överbevisat den ryss gnomen så många ggr nu men han vägrar inse det
Citera
2022-05-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
2019 var väl före kriget? Eller menar du före 2014? Då fanns inte partiet ens.
Strax före kriget så kanske du förstår? Kriget gynnade honom och hans parti enormt…
Citera
2022-05-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Bra att du visar olika sidor av konflikten. Önskar fler kunde göra som dig.

Tack men du svarar inte på min fråga.

Är det inte Putin och den ryska staten som begår mest övergrepp mot de ryskspråkiga?
Citera
2022-05-10, 08:56
Medlem
Citat:

Ukrainare åker inte runt och avrättar sin egen befolkning.
Deras säkerhetstjänst gör tydligen det..

Angående Butja så är mycket obesvarat än…
Citera
2022-05-10, 08:56
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Tack men du svarar inte på min fråga.

Är det inte Putin och den ryska staten som begår mest övergrepp mot de ryskspråkiga?

Att Ryssland är auktoritärt är ingen nyhet direkt. Men ryska är iaf ett lagligt språk i Ryssland till skillnad från i Ukraina. Så ryskspråkiga har det nog generellt värre i Ukraina.
Citera
2022-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fakta är att Zelenskyj och hans parti inte var särskilt populära innan kriget då de hade väldigt låga siffror så kriget kom ju som en välsignelse för clownen..

https://preview.redd.it/vcqgjbrb5fk81.jpg?width=1800&format=pjpg&auto=webp &571be27a

Approval-rating för Zelenskyy låg i December på mellan 30-40% vilket är ganska normala siffror för ledare i demokratiska länder.

Men om ska vi leka den leken:

https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/ce/egvbkbgqmpq/PUTIN%20APPROVAL%20RATING.JPG

Putin lyckas med nöd och näppe komma upp i 60% approval-rating i fredstid och då är Ryssland en diktatur.
Citera
2022-05-10, 08:57
Medlem
Citat:
Det där dravlet är rysk propaganda. Det är ni ryssar som pushar förställningen om att vi inte kan lita på våra medier. Det är också ni som drivit konspirationsteorier kopplade till covid-vaccinet. När plötsligt Ryssland invaderade Ukraina slutade era trollkonton att skriva om covid och började genast basunera ut prorysk propaganda och desinformation.
du ser... nu placerade du mig i ett fack som "troll"... vilket jag inte har utgett mig för att vara.. Hur kan jag vara "pro-rysk" när jag tidigare skrivit att jag inte gillar ryssland eller deras agerande att invadera ett självständigt land?? Jag har en egen åsikt vilket är väldigt obekvämt för vissa...

Det blir lite löjligt eller hur?

jag litar inte på media... och har inte gjort i många år! det går inte helt enkelt det är alldeles för mycket som inte bemmöts med neutralitet. varför är det inte en jättestor informationskampanj som förklarar vad nato är mer ingående? vad innebär det? vad innebär det för framtiden? vem styr? vad gör nato? de får man tydligen leta reda på själv! även fast jag tycker det är ett ganska trort beslut om vi ska gå med eller inte.
Citera
2022-05-10, 08:58
Medlem
Citat:
Det finns en utmärkt Wikipedia-artikel som svarar på alla dina frågor om ryssarnas massakrer i Bucha: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacre

Ukrainare åker inte runt och avrättar sin egen befolkning. Ukrainare skjuter mot ryssorcherna som invaderat deras land.

Det bevisades av oberoende utredare att rySSarna är ena jävla mördare och pedofiler. Vad är dessa rySSar för degenererade alkoholister som sätter på små barn, inte bara ett utan många många barn. Hur kan ni rySSförespråkare ens acceptera detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in