2022-05-10, 08:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Nej, wagnergruppen är inte ett nazistiskt förband
Du har nog lite fel där. Jag läste precis på Wikipedia att Wagner-gruppen består av ryssar. Eftersom alla ryssar är nazister så måste Wagner-gruppen också vara det.
Citera
2022-05-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ljugmedia är enligt dig svenska oberoende medier som rapporterar verifierad information från Ukraina? Ljuger alla journalister i Sverige? Har de fötts som lögnare, eller har de på något sätt blivit lögnare under sin utbildning till oberoende journalister?

Skämtar du?! Har det helt gått dig förbi att media ljugit om i stort sett allt för det svenska folket de senaste 15 åren?!

Skulle inte invandringen bli så bra? Om du fortfarande tror på svensk media är du underbegåvad.
Citera
2022-05-10, 08:09
Medlem
Citat:
Du har nog lite fel där. Jag läste precis på Wikipedia att Wagner-gruppen består av ryssar. Eftersom alla ryssar är nazister så måste Wagner-gruppen också vara det.

Ägna dig åt sagor som Harry Potter istället. Tänk på alla nazistanklagelser politikerna häver ur sig och nu ger dom vapen som dödar till alldeles tvättäkta mördarnazister. Dom är helt djävla sinnesrubbade äckliga as.
Citera
2022-05-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirdan01
Snyft snyft ljugmedia snyft :,(

Även om Irak-kriget är oväsentligt i denna kontext kan jag konstatera att invasionen av Irak slutfördes på lite drygt en månad och tio dagar om jag inte minns fel. Ryssarna är med andra ord redan försenade med en månad.

Har du någon trovärdig källa på att ukrainska armén är i upplösning förresten?

1:a Irakkriget tog 6 månader, 2:a Irakkriget tog kortare tid men man vann man egentligen kriget?
https://thedreizinreport.com/
Citera
2022-05-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Varför länkar du till nazistiska sidor?

Hahahaha…vadå nazistsidor. Ska komma från någon som stödjer nazister i Ukraina😄
Citera
2022-05-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ljugmedia är enligt dig svenska oberoende medier som rapporterar verifierad information från Ukraina? Ljuger alla journalister i Sverige? Har de fötts som lögnare, eller har de på något sätt blivit lögnare under sin utbildning till oberoende journalister?

Klart det är så att man inte kan lita på MSM idag! mycket är vansinnigt vinklat åt den agenda som de vill förmedla.. De "ljuger" ju inte rakt ut men vinklar sanningen så de följer narrativet. Covid är ett prakt-exempel där msm inte gick att lita på utan man pushade PK-narrativet. Lika i denna situation! Man ska hata ryssland punkt slut finns inget mellanting. Jag gillar varken Ukraina eller ryssland speciellt mycket och jag är skeptisk mot NATO villket placerar mig i nå konstigt fack av allmänheten tack vare medias påverkan
Citera
2022-05-10, 08:14
Medlem
Alsenos avatar
Planerade pch utstuderade kidnappningar, tvångsförflyttningar, våldtäkter, massmord/folkmord godkända av putler själv och hans hantlangare. Ryssarnas stolta försvarkrig var det ja. Försvara och hjälpa Ukrainarna? Som tur är är världen och historen på Ukrainas sida.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ukrainare-uppges-tvingas-till-ryssland-1.72326693?utm_source=upday&utm_medium=referral
Citera
2022-05-10, 08:16
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Skämtar du?! Har det helt gått dig förbi att media ljugit om i stort sett allt för det svenska folket de senaste 15 åren?!

Skulle inte invandringen bli så bra? Om du fortfarande tror på svensk media är du underbegåvad.

Det är snarare politikerna som har ljugit / missbedömt och medierna rapporterar vad politikerna säger. Sluta vara så paranoid. Din alternativmedia är underhållningsmedia på tabloidnivå, seriösa medier "ljuger" inte.
Citera
2022-05-10, 08:18
Medlem
Citat:
Staphan Bandera är urkainas landsfader samt ett enda parti zelensky inte förbjudit är Nazistiskt.

Du skriver strunt
Citera
2022-05-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hahahaha…vadå nazistsidor. Ska komma från någon som stödjer nazister i Ukraina😄

Läser du ens det du länkar till? Ren Nazism. För det andra vilka nazister stödjer jag i Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Staphan Bandera är urkainas landsfader samt ett enda parti zelensky inte förbjudit är Nazistiskt.

Så Zelensky har förbjudit sitt eget parti?

Man har förbjudit 11 partier varav endast ett fanns i deras parlament

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/20/ukraine-suspends-11-political-parties-with-links-to-russia

Vilka av dessa partier är förbjudna

Servent of the People

European Solidarity

All Ukrainian union

For the Future

Holos

Dovira

Justice

Platform for Life and Peace

Det finns fler partier och de är inte upplösta. Så du ljuger. Endast ett i Parlamentet förbjöds men deras parlamentariker sitter kvar i det nya partiet Platform for life and Peace.

Bandera är en Janus dvs han har två ansikten. Han samarbetade med ondskan för göra sig av med en annan ondska. Det gör honom till en komplicerad person. Ta till ex Stalin, ondskan personifierad, samtidigt som han förstörde landets försvarsförmåga så byggde han upp den genom att tidigt satsa på tung industri. Och därför hade Ryssland högre produktion än Tyskland. Först var han smart genom alliera sig med Hitler. Ut i från Sovjet unionen intressen var det rätt. Då England och Frankrike försökte få Tyskland och Sovjet unionen att kriga emot varandra. Det misslyckades. Stalin misslyckades också. Då hans plan var att Hitler skulle trötta ut sig emot väst. Hela planen föll ihop med Frankrikes fall.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror det är struntprat, för fem dagar sedan så sa ukraina att man ville ha detta vapensystem. Inte att man har det.

KYIV, May 5 (Reuters) - The chief commander of Ukraine's armed forces said on Thursday his country needed multiple launch rocket systems (MLRS) to defend against Russian cruise missiles

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-has-crucial-need-multiple-launch-rocket-systems-chief-commander-says-2022-05-05/
Han vill ha fler, antar jag.

2022-04-23
The United States began supplying heavy and long-range MLRS to Ukraine.
US Under Secretary of State for Political Affairs Victoria Nuland announced that the United States of America had decided to send its heavy long-range multiple rocket launchers to Ukraine. The delivery of the latter to Ukraine has already begun.

https://avia-pro.net/news/na-ukrainu-nachali-postavki-amerikanskih-rszo-bolshoy-dalnosti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in