2022-05-09, 21:55
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tyvärr så har nog Ukrainarna dödat en hel del av sina egna själv…
Avser du vådaskott eller?
Citera
2022-05-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Vilket jävla dravel. Varför skulle Polen och Litauen invadera Belarus. Idioten försöker måla upp ett hot utifrån för att få folket att sluta upp bakom honom. En jävla pajasdiktator vars bäst före datum gick ut före millenieskiftet.
Han är så hemknäpp, hur lyckas han behålla makten?
Citera
2022-05-09, 21:56
Medlem
Citat:
Tyvärr så har nog Ukrainarna dödat en hel del av sina egna själv…
Ryssarna har historiskt sett varit ganska duktiga på "friendly fire", men jag ser ingen som helst anledning att ukrainska soldater skulle skjuta på andra ukrainska soldater med flit. Inte ens ryssarna gör det med flit, förutom de som står bakom och skjuter på dem som retirerar förstås, gammal fin rysk tradition.
Citera
2022-05-09, 21:58
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Vilket jävla dravel. Varför skulle Polen och Litauen invadera Belarus. Idioten försöker måla upp ett hot utifrån för att få folket att sluta upp bakom honom. En jävla pajasdiktator vars bäst före datum gick ut före millenieskiftet.

Enda anledningen till varför han inte vågar delta i kriget på Rysslands sida är att han skulle behöva mobilisera en opålitlig armé som mycket väl skulle kunna vända sig mot honom själv och regimen. Putin har i varje fall ett hyfsat stöd från befolkningen. Det har inte Lukashenko och det vet han.
Citera
2022-05-09, 21:59
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Han är så hemknäpp, hur lyckas han behålla makten?
På samma sätt som Putin, korruption.
Citera
2022-05-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så dina källor har fel, och du kan inte se så bra heltenkelt?

"Jag kan inte se att ryssarna förlorar slaget om Donbas utifrån mina källor men jag befinner mig ju inte i Ukraina så vem vet."

Nä i nuläget finns det inte mycket som tyder på att Ukraina ska hålla stången i Donbas. Den tydliga tendensen om man räknar till erövras terräng är att Ryssarna kommer vinna. Du får gärna komma med något som motbevisar det, nåt att ta på inget önsketänkande som att missilerna är slut eller att det ska skickas supervapen till Ukraina.
Citera
2022-05-09, 22:02
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Enda anledningen till varför han inte vågar delta i kriget på Rysslands sida är att han skulle behöva mobilisera en opålitlig armé som mycket väl skulle kunna vända sig mot honom själv och regimen. Putin har i varje fall ett hyfsat stöd från befolkningen. Det har inte Lukashenko och det vet han.
Något som även Putin fattat. Skulle han tvinga Lukashenko att ge sig in i leken på allvar skulle Putin behöva invadera även Belarus.
Senast redigerad av FranzMarc 2022-05-09 kl. 22:05.
Citera
2022-05-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
På samma sätt som Putin, korruption.
Han var tydligen en riktigt bra och respekterad ledare en gång i tiden. Folk kommer ihåg sånt…
Hans utseende ligger honom dock i fatet..
Citera
2022-05-09, 22:04
Moderator
vfs avatar
Det är fullt tillåtet att vara proryss så länge man håller sig till Flashbacks regelverk.

Mao rapportera inte inlägg baserat på åsikter utan vad regelverket säger/Mod
Citera
2022-05-09, 22:06
Medlem
Ursäkta min okunnighet men varför mattbombar inte Ryssarna UA positioner.

UA har väl inget som kan skjuta upp över 5km?
Citera
2022-05-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Ursäkta min okunnighet men varför mattbombar inte Ryssarna UA positioner.
De vill väl inte döda alltför många civila…
Citera
2022-05-09, 22:10
Medlem
Citat:
De vill väl inte döda alltför många civila…

Finns knappt några civila längs front linjen , Ryssarna hade kunnat mala ner dom riktigt ordentligt på detta sätt utan jätte kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in