2022-05-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ja nu sitter dom i Lubyanka eller Gulag.
Exempelvis vilka?
Citera
2022-05-09, 21:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej självklart har Ukrainas nuvarande ledning också ett mycket stort ansvar för sina och andra länders medborgare som de skickat ut i strid till en näst intill säker död…

Vem bär ansvaret för 10,000-tals döda unga ryska soldater? Putin, eller?
Citera
2022-05-09, 21:33
Medlem
Citat:
Nej självklart har Ukrainas nuvarande ledning också ett mycket stort ansvar för sina och andra länders medborgare som de skickat ut i strid till en näst intill säker död…

De har också ett stort ansvar att se till att den Ukrainska befolkningen inte mördas och våldtas av invaderande ryska fascister.
Citera
2022-05-09, 21:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Vet vi? Vilka är alla dessa förgiftade joutnalister?
Ja, alla vet att Ryssland har förgiftat journalister som t.ex. Navalnyj.

Det finns ingen anledning för mig att gå in djupare än så, jag kommer ha en mer givande diskussion med min hund.
Citera
2022-05-09, 21:35
Medlem
raskenss avatar
Vittnen om dom fruktansvärda koncentrationslägren som ryssarna har satt upp i Mariupol

https://f7td5.app.goo.gl/wcSFRU
Citera
Medlem
Det sjunde ryska rekryteringskontoret bränns med molotovcocktails.

https://www.youtube.com/shorts/ms9ET1HfpZ4
Citera
Moderator
vfs avatar
Citat:
Det har ju inte gått något vidare och tiotusentals ukrainare har fått plikta med sina liv…
Självklart skulle Ukrainas ledning förhandlat bättre för stt spara liv, men de verkar ha en annan agenda…

Helt rätt, det är tiotusentals civila Ukrainare som har mördats av Ryssland, men skulden ligger enbart på Ryssland, ingen annan. Igen då, det är Ukrainas lednings skyldighet att försvara sitt land, speciellt mot ett land som har för vana att invadera grannländer.

Du får be om nya instruktioner, ditt förnekande börjar bli tjatigt
Citera
2022-05-09, 21:36
Medlem
Citat:
Med andra ord så vill inte tidningarna reta upp sina annonsörer med obekväma sanningar..

Att bli beslagen med lögn är väl den mest obekväma sanningen.
Citera
2022-05-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha

On May 4, 55-year-old Ron Vogellar was destroyed by an artillery attack on the positions of the so-called "Foreign Legion"
Antar att han var högerextrem?
Citera
2022-05-09, 21:39
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det sjunde ryska rekryteringskontoret bränns med molotovcocktails.

https://www.youtube.com/shorts/ms9ET1HfpZ4
Jag förstår inte.

Detta är det sjunde ryska kontoret som tänds eld på med molotovcocktails, ändå så har Ryssland inte några poliser som patruller i området dygnet runt?

Ryssland slutar aldrig förvåna mig, på gott och ont.
Citera
2022-05-09, 21:40
Medlem
Citat:
Det har ju inte gått något vidare och tiotusentals ukrainare har fått plikta med sina liv…
Självklart skulle Ukrainas ledning förhandlat bättre för stt spara liv, men de verkar ha en annan agenda…

Förhandlat med en angripare? Varför då?

Eller är du en sådan så att du, om du hade varit Sveriges statsminister, vid ett anfall på Sverige skulle ha ringt upp angriparen och sagt: "vi vill förhandla! Ni får Skåne och Gotland om ni slutar attackera oss." Med en sån ledare i landet skulle jag emigrera. Jag vill ha en ledare som försvarar mitt land!
Citera
2022-05-09, 21:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det där är ju struntprat för det har ju funnits många regeringskritiska journalister i Ryssland fram till ganska nyligen och det finns säkert fortfarande några kvar…
Inga lyckönskningar när Mr Putin fyllde år!
Sedan Putin tog makten har 40 journalister mördats.
https://www.reportrarutangranser.se/inga-lyckonskningar-nar-mr-putin-fyllde-ar/

På kvällen den 8 juni beslutade en domstol i Moskva att den undersökande journalisten Ivan Golunov skulle placeras i husarrest i två månader i väntan på att prövas för anklagelser om narkotikabrott.
Om han döms för anklagelserna riskerar han att få tillbringa många år i fängelse. Men mycket talar för att anklagelserna är falska, att narkotikan planterats och att Golunov bara är en i raden av granskare, oppositionella eller kritiker som tystats av regimen.

Sedan president Vladimir Putin kom till makten 1999 har 31 ryska journalister dött i tjänsten. Det gör Ryssland till ett av de absolut farligaste länderna i världen för journalister.
Den internationella organisationen Committee to Protect Journalists, CPT, rankar Ryssland som nummer 149 av 180 granskade länder.
Och trots att det aldrig har bevisats, misstänker många oberoende organisationer att det är regimen som ligger bakom morden. De utredningar som gjorts har kritiserats för att vara otillräckliga eller partiska.

https://globalportalen.org/artiklar/mord-och-trakasserier-av-journalister-i-ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in