2022-05-08, 20:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kommer ihåg att Anita i Newcastle hade samma stil när han löpte, det ser så jäkla lustigt ut men det är tillsynes effektivt.

Vad ska man säga om dagens match egentligen, visst att man på förhand ansåg att en förlust var en troligen utgång. Men som brukligt går man ändock inte med en inställning i varje match och oavsett motstånd att man ska vinna (fallhöjden vid en eventuell förlust är inte så hög med dessa motståndare samt matchbild). Man var inte lika aggresiv mot City i sitt presspel som man var mot Liverpool men man ändå tycka att man höll ett rätt så okej spel i början även fast det inte var perfekt. Sen pallar man inte riktigt att hålla igång försvaret och diverse försvarsmissar (vilket nästan är ofrånkomligt vid ett möte mot ett lag av Citys kaliber) så får man mål mot sig. Speciellt 3-0 är verkligen spiken i kistan, vid 2-0 så finns det fortfarande ett hopp om man kan lyckas komma tillbaka. Härligt att se Trippier och Wilson tillbaka och få lite matchspel.

Nu är det bara två matcher kvar där Arsenal är nästa motståndare, den känns på förhand som jäkligt klurig speciellt med tanke på vad Arsenal har att kriga för. Men däremot så är Arsenal det "lättaste motsåndet utav de topplag vi mött på slutet (pool och city) och Arsenal har visat en rätt ostabilitet som kan komma att utnyttjas. Burnley som sista lag bör vara tre pinnar in på kontot vilken dag i vecka som helst.

Bra inlägg!

Tyckte faktiskt Newcastle spelade bra och höll i bollen. Tills målen kom då. Har tyvärr inte tittat mycket på ''nya'' Newcastle men känns spännande och om dom spelade bra mot City (till en början) så känns det som de kan göra det bra i från sig i ligan nästa säsong. Fina januari värvningar och kan säkert göra ett fint fönster till sommaren.
Citera
2022-05-08, 20:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu känns ju ligan klar, City kommer ta hem den.

Det är alltid lika härligt att på en icke matchdag för LFC så kan du ändå inte klara av att inte rajlera och försöka trigga om LFC.

Besattheten av Liverpool måste ju vara jobbig för dig, har den infunnit sig tack vare deras överlägsenhet?
Jag kikade bara igenom Skys FB-sida, och då dök detta klipp upp.

Jag gillar Klopp, men en större gnällspik av en manager har jag aldrig upplevt tidigare. Som att se en grinig dagisunge.
Citera
2022-05-08, 21:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Svänger snabbt i botten. Var ganska säker på att det var Burnley och Everton det handlade om. Men just nu är ju Leeds mest illa ute under strecket och svårast matcher kvar. Everton behövde resultat i några av de svårare matcherna man hade kvar och plockar 6 av 6 mot Chelsea och Leicester. Nu väntar Brentford, Palace och Watford. Det låter på pappret väldigt bra men samtidigt en annorlunda utmaning jämfört med de två senaste matherna där man spelat defensivt och grisat sig till poängen. Kommande motstånd tillåter inte samma spel utan man kommer vara tvungna att vara mer konstruktiva också. Men ser bra ut för Everton helt plötsligt.

Burnley har två raka borta nu mot Spurs och Villa. 0 poäng där känns som ett troligt scenario. Sen avsluta hemma mot Newcastle utan något att spela om. Leeds med Chelsea och Brighton hemma. Innan man avslutar mot Brentford borta. Problemet för Leeds är också att deras målskillnad är så otroligt mycket sämre på grund av alla insläppt mål man har. Ett ganska troligt scenario är att båda lagen plockar varsin trea och Burnley blir kvar på målskillnad.

Angående vilket lag man helst vill ha kvar ger Leeds och Everton mig mer intresse som klubbar. Men sällan har jag kännt att lagen som åker ur/spelar bottenstrid alla varit så förtjänta av det. Watford som sparkat två tränare, varav den första redan efter 6 omgångar som tog dom upp. Norwich som inte satsar och ligger där dom ska ligga men sparkar tränare. Leeds som sparkar Bielsa som tog dom från mediokert championship lag till Premier League lag. Burnley som sparkar sin trotjänare sen 10 år bakåt och med små medel styrt dom på ett värdigt sätt. Och sist Everton som gick in i säsongen med en tränare fansen motsatte sig med sina Liverpool sympatier och bakgrund, för att ersätta med en oprövad tränare i en utsatt situation. Och ingen har egentligen fått någon effekt av det hela förutom Burnley lite. Men Jackson är ju en Dyche lärling och har ju egentligen inte gjort något annorlunda spelmässigt utan bara fortsatt med Dyche modellen.
Citera
2022-05-08, 21:12
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Gillar verkligen inte Everton som lag men Frank förtjänar att stanna kvar och bygga om detta lag från grunden.

Får Super Frank 3 år på sig tror han kommer etablera Everton som en topp 6 klubb likt West Ham och även vinna tex en FA Cup, första titeln sen 1995.

Materialet finns i truppen för att göra något bra men ägarna måste väck.
Citera
2022-05-08, 21:17
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bra inlägg!

Tyckte faktiskt Newcastle spelade bra och höll i bollen. Tills målen kom då. Har tyvärr inte tittat mycket på ''nya'' Newcastle men känns spännande och om dom spelade bra mot City (till en början) så känns det som de kan göra det bra i från sig i ligan nästa säsong. Fina januari värvningar och kan säkert göra ett fint fönster till sommaren.

Tycker även man bör ha i åtanke att topp fyra lagen (city, pool, chelsea och Man u) lär ha alla ha större dragningskraft även fast pengarna finns. Man kanske även kan lägga till Arsenal och spurs i denna kategori även fast dessa tenderar att ha ett annat sätt hur det värvar spelare. Har sett måååååånga spekulationer bland supportrar om vad som man hoppas på nästa fönster. Kan tycka att det blir lite väl högflyggande förhoppningar bland många. Personligen är jag lite mer återhållsam och anser att det inte är möjligt att värva spelare som är bland den absoluta toppen om det finns intresse från dessa klubbar med. Jag tror även på att det är bättre att skynda långsamt och bygga en stabilare bas där man tar in som högst 2-3 startspelare. Att satsa på att som minimum hamna tia och med målstättning att kämpa om 5-7:e platserna ser jag mer som en realistisk målsättning. Överlag är dock det bästa att det är en genomgående positivitet bland supportarna som jag inte sett på väldigt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Gillar verkligen inte Everton som lag men Frank förtjänar att stanna kvar och bygga om detta lag från grunden.

Får Super Frank 3 år på sig tror han kommer etablera Everton som en topp 6 klubb likt West Ham och även vinna tex en FA Cup, första titeln sen 1995.

Materialet finns i truppen för att göra något bra men ägarna måste väck.

Jag har inget emot ifall det åker ner, dock så har de en trupp som borde kunna leverera bättre än detta. Har en hel del fula spelare i Everton som gott kan få känna på hur det är i championship. Tror dock inte det kommer att ske även ifall jag hellre hade sett everton åka än Burlney eller Leeds.
Senast redigerad av Neroxx 2022-05-08 kl. 21:21.
Citera
2022-05-08, 21:27
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tycker även man bör ha i åtanke att topp fyra lagen (city, pool, chelsea och Man u) lär ha alla ha större dragningskraft även fast pengarna finns. Man kanske även kan lägga till Arsenal och spurs i denna kategori även fast dessa tenderar att ha ett annat sätt hur det värvar spelare. Har sett måååååånga spekulationer bland supportrar om vad som man hoppas på nästa fönster. Kan tycka att det blir lite väl högflyggande förhoppningar bland många. Personligen är jag lite mer återhållsam och anser att det inte är möjligt att värva spelare som är bland den absoluta toppen om det finns intresse från dessa klubbar med. Jag tror även på att det är bättre att skynda långsamt och bygga en stabilare bas där man tar in som högst 2-3 startspelare. Att satsa på att som minimum hamna tia och med målstättning att kämpa om 5-7:e platserna ser jag mer som en realistisk målsättning. Överlag är dock det bästa att det är en genomgående positivitet bland supportarna som jag inte sett på väldigt länge.

Jag har inget emot ifall det åker ner, dock så har de en trupp som borde kunna leverera bättre än detta. Har en hel del fula spelare i Everton som gott kan få känna på hur det är i championship. Tror dock inte det kommer att ske även ifall jag hellre hade sett everton åka än Burlney eller Leeds.

Leeds är en gammal rival till Chelsea och även om det hettar till när vi möts i ligan så är det ingen riktig rivalitet från vår sida än.

Får Leeds dock etablera sig i ligan och sluta högt i tabellen blir det blodigt hat däremot.

Chelsea och Leeds spelade den fulaste FA Cup finalen som Chelsea vann efter omspel, tror det var David Ellering som granskade matchen och kom fram till att det skulle blivit 6 röda och ca 20 gula kort med dagens regler.

Sen måste vi förstå att alla var stenhårda på den tiden det var inte bara 2-3 fulingar i laget.
Citera
2022-05-08, 22:34
Medlem
-GGs avatar
Det ser ut som City tar ligan.

När Liverpool väl kom ikapp, som man inte alls trodde, så blev det stora att man inte vann matchen mot City för någon månad sedan. Den 2-2-kampen avgör ligan om det står sig som nu.

Man spöade City enkelt en vecka senare i FA-cupen, så att två så olika möten på kort tid kan - lite förenklat - avgöra det är vad som fascinerar med fotbollen.
Citera
2022-05-09, 08:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

När Liverpool väl kom ikapp, som man inte alls trodde, så blev det stora att man inte vann matchen mot City för någon månad sedan. Den 2-2-kampen avgör ligan om det står sig som nu.

Man spöade City enkelt en vecka senare i FA-cupen, så att två så olika möten på kort tid kan - lite förenklat - avgöra det är vad som fascinerar med fotbollen.

Inte så hemskt fascinerande.

I ligan mönstrade City starkast möjliga elva och hade hemmaplan. I cupen roterade de halva laget och den spelades på neutral plan, medan LFC spelade en stark elva. Steffen, Aké, Zinchenko, Fernandinho startade alla i cupen, medan Ederson, Rodri, KdB, Laporte och Dias vilades.

Nej, nu ser det tämligen kört ut i ligan. En stark upphämtning och en fantastisk campaign overall, men i ligan krävs ett mirakel för att det ska gå.

Fokus på cupfinalerna nu.

Skrattretande att supportrar till lag som inte har europaspel kämpar för att ta sig till en fjärdeplats ska utvärdera LFCs säsong som potentiellt dålig. LFC har gjort en helt jävla fantastisk säsong, revansch så det skriker om det för förra årets skadehelvete och återetablerat sig som ett lag som ligger mil före alla i ligan (exkl City). Man spelade sig till läget att ta fyra titlar (återkom när din klubb gör det nästa gång), har två cupfinaler kvar där den ena är den största som finns i klubbfotbollen.

Ja, det blir en besvikelse om man inte tar några fler titlar när man nu kommit så nära, men säsongen som helhet har varit top notch. De som försöker skriva ned det finns det ett antal ord för, som inte är av det positiva slaget.
Citera
2022-05-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Inte så hemskt fascinerande.

I ligan mönstrade City starkast möjliga elva och hade hemmaplan. I cupen roterade de halva laget och den spelades på neutral plan, medan LFC spelade en stark elva. Steffen, Aké, Zinchenko, Fernandinho startade alla i cupen, medan Ederson, Rodri, KdB, Laporte och Dias vilades.

Nej, nu ser det tämligen kört ut i ligan. En stark upphämtning och en fantastisk campaign overall, men i ligan krävs ett mirakel för att det ska gå.

Fokus på cupfinalerna nu.

Skrattretande att supportrar till lag som inte har europaspel kämpar för att ta sig till en fjärdeplats ska utvärdera LFCs säsong som potentiellt dålig. LFC har gjort en helt jävla fantastisk säsong, revansch så det skriker om det för förra årets skadehelvete och återetablerat sig som ett lag som ligger mil före alla i ligan (exkl City). Man spelade sig till läget att ta fyra titlar (återkom när din klubb gör det nästa gång), har två cupfinaler kvar där den ena är den största som finns i klubbfotbollen.

Ja, det blir en besvikelse om man inte tar några fler titlar när man nu kommit så nära, men säsongen som helhet har varit top notch. De som försöker skriva ned det finns det ett antal ord för, som inte är av det positiva slaget.

De flesta tycker säkert att Liverpool har gjort en fantastiskt säsong! Tyvärr går det inte att erkänna om man är supporter till ett annat lag!
Några exempel!
Har vunnit Liga-cupen, är i final i Fa-cupen och CL!
Har fortfarande chans på ligatitel, även om chansen är minimal.
Flertalet spelare i topp i både assist som skytteliga.
Inte att glömma att många matcher har varit rent ögongodis för fotbollsälskare.
Skulle det sluta med bara en titel så är det "katastrof!!!" Är detta resonemanget, så undrar jag vilka förväntningar som ställs!

Vad ska då sägas om City! Om inte ligan vinns, vilket jag tror de kommer att göra! Har City då gjort en dålig säsong!

Tjatet om Arsenal! Har haft en säsong där de gick igenom ligan obesegrade! Hur många kommer ihåg den säsongen!
Fotbollen som spelades var emellanåt så tråkig att man som tittare nästan somnade framför tv'n. Det var viktigare att inte förlora än att vinna.
Citera
2022-05-09, 10:17
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu känns ju ligan klar, City kommer ta hem den.
Nu har jag i och för sig trott att City tar hem ligan sedan ett bra tag tillbaka men var knappast hemma mot Newcastle jag hade/har störst förhoppning om att de eventuellt tappar poäng.
Citera
2022-05-09, 11:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Dias, Stones och Walker spelar inget mer denna säsong enligt Pep.

Så Aké, Laporte, Zinchenko och Cancelo... Aké inte säker till onsdags matchen.

Detta kan gynna Liverpool.
Citera
2022-05-09, 11:28
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Att få 2-2 borta var bra då City var det bättre laget, kunde varit avgjort i 1:a men Liverpool hängde sig kvar och såg till att få ett resultat.
Ingen förväntade sig en vinst borta men däremot lite segt att tappa poäng på Anfield men ändå ett rättvist resultat.

FA: här spelade City med ett sämre lag, fattades 3-4 ordinarie spelare och då blir skillnaden så här och samma skillnad om det hade varit tvärtom i laguppställningen.

Liverpool har några onödiga oavgjorda som gäller dom, tex Chelsea hemma men det beror på att Liverpool fortfarande hämtade sig från förra säsongens skador och var ännu under försäsong trots serien hade börjat.
City har spelat bättre och intensivare fotboll sett över säsongen och leder serien rättvist.
Trots det är det stort av Liverpool att spela alla matcher som går att spela denna säsong och ändå vara hack i häl på City som värvar in dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in