2022-05-09, 09:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syntes även att Putin betonade att man var "tvungen" att gå in i Ukraina. Sedan så fick västs kultur sig en släng med sleven.
Ja, man "försvarar" sig.
Citera
2022-05-09, 09:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kändes som ett antiklimax. Inte en enda Z symbol syntes till. Bara floskler om hur bäst dom är.

Misstänker att "Z" symbolen kommer när de mekaniserade börjar rulla förbi, hade själv hoppats på fler kvinnliga förband..
Citera
2022-05-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför?

Men snälla idiot. Antisemitismen var i hjärtat av nazismen från början till slutet. Du får rådfråga Hitler och Goebbels, om du inte fattar. Eller Eichman. Jag orkar inte.

Putin har inte invaderat Ukraina pga nazism.
Ryssland har 100 000 sk nynazister. Go figure.
Z-armén är fö våldsdyrkande och icke-demokratisk.
Varför Putin och hans soldater skulle vara mot nazismen, fattar knappt någon. Det är bullshit.
Citera
2022-05-09, 09:48
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
"The show must go on.."

Det hela lär ju ett välregisserat spektakel, men samtidigt skulle det ju vara skoj med en smula autenticitet i det hela.

I form av några kärror som drabbas av soppatorsk, punka, massa svartrök ifrån disel-motorn, etc..

Kanske är lite realism ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ser nu bara massa stridsvagnar som står stilla och Puttefnask i högtalare. Har han synts till live nått?

Tanksen rör sig i rysk attack-karavan-fart.
Citera
2022-05-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har dålig koll på så mycket att ditt inlägg är pinsamt.
USA ger såklart inte bort vapnen gratis. De har ingått ett lend lease avtal med Ukraina vilket innebär att USA som vanligt tjänar bra på kriget. UKraina är känt för sin höga korruption och även USA har en hel del sådant…
Va heter det lend lease avtalet då?

Så USA hade ett lend lease avtal med afganistan när sovjet var där och krigade?
Aldrig hört talas om i så fall.

Vidare så kan vi nog vara överens om att korruptionen är värre på den ryska sidan.
Sedan så har inte USA en hög korruption, korruption absolut men absolut inte i samma utsträckning som Ryssland vilket man kan se på ekonomin.
Citera
2022-05-09, 09:49
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag lyssnade på en stream med en översättare som läste upp hans tal på engelska. Det nämndes aldrig något om en krigsförklaring eller mobilisering. Han sa mkt att Ryssland försvarar Donbass. Låter helt klart som att ambitionerna i detta krig har dragits ner rejält.

Ja det var extremt lamt. Kändes som det nästan inte fanns. Inga Z flaggor i sikte. Han hade ju verkligen haft chansen att göra ett utspel nu när hela världen för en gång skull kollar.
Citera
2022-05-09, 09:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
2. Jag skrev det i en annan post. Zelensky är ingen nazist, han är en populist (kolla bak i mina posts).
1. Nej.
Tack för raka svar, det uppskattas.

Jag vill understryka att dina resonemang om kommunismens historia och hur den och nazism kan ha beröringspunkter kan vara intressanta, men kanske i en annan tråd. Men när du jämställer fri press och etermedia i väst med Putins statskontrollerade propagandamaskin, då blir det bara konstigt och du kommer att få en välförtjänt stämpel av många.
Citera
2022-05-09, 09:52
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Sjougu såg deppad ut, var det en R&R cab han åkte i ? Putin snackar nu.., han ser inte sjuk ut.

Han har ju fått sig några doser novitjok eller liknande sista tiden som resulterat i två hjärtattacker, förhoppningsvis blir det tredje gången gillt för den gamla röda nazisten Shojgu.

Angående bilen, Rolls Royce? Nej du, det är den ryska fattigmanskopian Aurus Senat.
Citera
2022-05-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är hatet som är nazismens livsblod. Vem som hatas kan valfritt bytas ut. Hatet är till för att rena folket och ena.

Ryssland invaderade Ukraina av många anledningar, och i princip var det 8 år sedan och sedan dess har det varit inbördeskrig i Donbas, Ukrainare mot Ukrainare som vill behålla sin ryska identitet. NATO och USA:s statskupp 2014 var den röda linjen som startade konflikten. Minskavtalet slöts men Ukraina vägrade genomföra det och militariserade Donbas istället. Ryssland såg till slut inga andra alternativ då väst ignorerade vad Ryssland alltid sagt, inget NATO vid deras gräns. Så enkelt var det och USA har samma röda linje runt sina gränser, detsamma har Australien vad det gäller Kina.

Jag vet inte hur Putin är i huvudet men han förberedda i alla fall landet för sanktionerna som Ryssland överlevde. Det kan man inte säga om Ursula von der Leyen och Joe Biden som aldrig ens tänkte att sanktionerna slår tillbaka och förstör vår ekonomi. Dessa två är också villiga att offra hela Ukraina i sitt hat mot Ryssland och Putin. Dessa två borde ha en undersökning av deras huvuden.

Oj, offrar Ursula von der Leyen och Joe Biden befolkningen i Ukraina? Detta är sensationella nyheter! Jag gick i tron om att det var Ryssland som invaderade Ukraina..
Citera
2022-05-09, 09:54
Medlem
raskenss avatar
Gersimov fanns inte med på paraden tydligen. Skadad eller död kanske. Kan ju vara hemma med förkylning ioförsig.
Citera
2022-05-09, 09:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag lyssnade på talet och är ganska säker på att det inte var detta som sades. Istället var det en lång klagan över hur taskiga Nato är mot lilla RySSland. Inte ett enda ord on Nato i denna text.

ja du har kanske rätt. Där står inte årtal på talet på Washingtong posts tal. Jag anmälde mitt eget inlägg.
Citera
2022-05-09, 09:55
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Har någon fått med sig om det blev/blir en parad i Mauripol ?
Nej har inte hört något.

Förstår inte hur det skulle gå till. Ukraina skulle bomba sönder den, vilket även Putin kanske insett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in