2022-05-08, 21:51
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Wagner är en rysk högerextrem paramilitär organisation som inte bara kan finnas på en plats åt gången. Just nu befinner de sig i Ukraina, Syrien och Afrika bl.a. De "befann" sig också på Ormön.

Så allt trams kring vart de befinner sig och att de inte kan befinna sig på 2 ställen samtidigt är tramsigt.

Det förstår alla som inte är rysstroll. Det är också välkänt för vuxna att människor och organisationer vill framstå i bästa möjliga ljus. Det är inte sannolikt att Wagner kommer posta bilder på deras slaktade legosoldater utan de gör reklam för sig.
Citera
2022-05-08, 21:53
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lite fina sommarbilder från södra fronten. Azov har anslutit nu och kan bidra till att trycka tillbaka Röda Armén.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1523370666468077569

Då springer snart mongolorcherna hals över huvud. Är ju omvittnat att de är livrädda för azov vilket, paradoxalt nog, är en anledning varför man ens är i Ukraina och mördar.

Lättare då att terrorbomba sjukhus eller tortera kvinnor, barn och åldringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Så, jag frågar igen. Du ylade om 14000 döda ryssar. Nu säger du att ni dödat 50000 soldater. Otaliga civila därtill. Hur många mer önskar du livet ur för att blidka dina 14000 offer? Som sagt, en ensam psykopat för med de fantasierna får man inga vänner. Eller jo, knäppgöken kanske. Om ni foliehattar vågar annat än posta anonymt på FB.

Så många som det krävs för att Ukraina skall avmilitariseras, avnazifieras och aldrig igen agera proxy åt Globohomo. 😉
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Ett led i Putins utplånande av Ukraina. Invånarna fördrivs från sitt hemland för att hamna i koncentrationsläger i diverse ryska avkrokar.
En tröst är att många hedersamma Ryssar, försöker att hjälpa dem att ta sig hem, något som inte ses med blida ögon av ryska myndigheter.

Putin sends Mariupol survivors to remote corners of Russia as investigation reveals network of 66 camps
An investigation by i analysing Russian local news reports has identified 66 camps for Ukrainians in a network of former Soviet sanatoriums and other sites – and reveals how an underground network of Russians is helping people escape.

https://inews.co.uk/news/putin-mariupol-survivors-remote-corners-russia-investigation-network-camps-1615516
Citera
2022-05-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Efter alla frivilliga som anslutit sig till Rysslands sida så är jag ganska säker på att Ryssland har mer manskap nu än vid invasionen 😏

undrar varför de retirer och sen står stilla, är donbass en skenmanöver det med?

Citat:
Ukraina däremot, enbart döda och sårade är -50.000 på manskapskontot. Alla som flytt landet vågar jag inte tänka på.

3000 döda + 10`000 skadade militärer, var den senaste uppgiften jag läste. eller är det inklusive nazzebebisar och nazzepensionärer med handicap, vi vet ju att ryssarna lägger stora resurser på att döda dem.

Citat:
Förresten, du som har koll, alla Ukrainska män mellan 18-64 som är utanför Ukraina, är de kriminella?

allmän mobilization omfattar alla inom landets gränser, men de har fler soldater än de kan träna och utbilda (beväpna verkar dock inte vara ett så stort problem längre, lend lease Ukraina löser ju det.)
Citera
2022-05-08, 21:56
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Så många som det krävs för att Ukraina skall avmilitariseras, avnazifieras och aldrig igen agera proxy åt Globohomo. 😉
Så barn ska dö för dina demoner? Ok, ha det så gött i ensamheten!
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Som jag redan sagt flera gånger din stalker, Ryssen lurade alla, inklusive mig själv, när de gjorde skenmanövern vid Kiev.

Särskilt de 130.000 försvararna som skulle ha gjort större nytta vid t ex Mariupol, Izyum, Melitopol eller Popasnaya 😏

Jag kan erkänna mina misstag, ni nynazist dyrkare, not so much.
Det här blir sista inlägget riktat till dig:

Du påstod i flertalet inlägg att samtliga flygfält var utslagna och att Ryssland kontrollerade luftrummet från första stund vilket ju uppenbarligen inte stämmer.

Du påstod att Kiev var omringat vilket aldrig var fallet.

Du påstod att bara fåtalet civila drabbades vilket ju bevisligen var fel.

Känns det här igen:
”Ändå är Kiev belägrat och 40% av Ukraina under Rysk kontroll”

Den 10 mars skulle ”Mariupol falla inom 72h.” Och så vidare.

För den som orkar finns ju tonvis av dessa fullständigt felaktiga påståenden att finna i dina inlägg. Trots det fortsätter du köra på med ditt enda Telegramkonto som källa.

Alla kan ha fel, jag trodde exempelvis fram till den 23/2 att det inte skulle bli någon väpnad konflikt eftersom det stred mot all form av logik. Det visade sig vara en felaktig bedömning. Men det gjorde också att jag reviderade hur trovärdiga somliga källor var. Du verkar ha noll vilja och förmåga att göra samma sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Så du tror på allvar att det är Zelenskyy som bestämmer ifall de får kapitulera eller ej? De har ju enligt ALLAS åsikter kämpat långt bortom det förnuftiga och ingen skulle säga något ifall de hade kapitulerat för en månad sedan.

Men de kämpar vidare för de vet att de blir avrättade av ryssarna. Vad skulle du själv välja?
I princip ja, Zelenskys avsikt med det här spelet är att få till en säljande story och när Azovsoldaterna och de civila de hade tagit med sig (anhöriga och/eller mänskliga sköldar) nu befann sig där de gjorde, så var dessa tusentals liv inget värda i sig för Zelensky och regeringen i Kiev. Striden om Mariupol hade man redan förlorat för en månad sen, men den strid Zelensky ville vinna gällde vilken story omvärlden (särskilt NATO-länder) skulle få se på tv.

Jag tror att många här har svårt att fatta vad som menas med att militärt förlora en operation, en front eller ett krig. Många tror att det är först vid den sista striden som ena sidan förlorar, men detta är inte vad som avses. Hitler förlorade andra världskriget i militära termer inte i Berlin i april 1945 eller när amerikanerna gick över Rhen några månader tidigare, utan ett bra tag innan dess. Många anser att han hade förlorat kriget i stort redan långt före D-dagen, i den meningen att Tyskland inte längre kunde kämpa till sig en slutseger enbart på slagfältet (flera tyska generaler antydde senare att man hade förlorat den förmågan redan när man inte lyckades inta Moskva mot slutet av 1941). Ungefär på samma sätt som att Karl XII förlorade sitt stora krig vid Poltava, inte vid Fredrikshald.

Det är i den meningen man kan säga att Mariupol var slutgiltigt förlorat redan för en månad sedan, och i det läget borde trupperna där ha kapitulerat för att rädda staden och befolkningen från ytterligare förstörelse. Någon chans att bli undsatta hade de ju inte. Zelensky är faktiskt medansvarig för den större humanitära katastrofen i Mariupol.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-05-08 kl. 22:20.
Citera
2022-05-08, 22:00
Medlem
Knut-Annes avatar
Mycket starkt tal av Zelenzy, dels om slutet på andra världskriget och dels om den återväckta ondska, som Ukraina med stöd från stora delar av världen, nu så tappert slåss mot.

https://twitter.com/mfa_ukraine/status/1523204849730572288?s=25&t=N6vmn07LJsM1ikTvMMgqoQ
Citera
2022-05-08, 22:01
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Efter alla frivilliga som anslutit sig till Rysslands sida så är jag ganska säker på att Ryssland har mer manskap nu än vid invasionen 😏

Ukraina däremot, enbart döda och sårade är -50.000 på manskapskontot. Alla som flytt landet vågar jag inte tänka på.

Förresten, du som har koll, alla Ukrainska män mellan 18-64 som är utanför Ukraina, är de kriminella?

Du verkligen sjunker lägre och lägre för varje inlägg. hade inte ämnet varit så allvarligt hade det varit lyteskomik. Nu är det bara lyte.

Inga källor pratar om de förlustsiffrorna för frihetskämparna i Ukraina . Unga ryska män däremot dör i en snabbare ström. Utrustningen börjar ta slut, de nya är sämre utbildade, Ukraina betydligt bättre och bättre utrustade.

När ska din dvärgkejsare börja slänga kärnvapen?

Antalet frivilliga till puttlers invasionskrig går att räkna på handens fingrar. P1 hade ett kul reportage på plats om de tomma, eller snarare obefintliga rekryteringskontoren i Syrien.

Citat:
Sepåfan, enligt skribenter i tråden skulle de ju varit på Snake Island?? 😏

Tänker du dig att hela Wagner skulle varit på ormön? Dom kanske är lika många som ryska frivilligkåren iofs.

Hur ska du fira segerdagen i morgon då? Du och puttler har verkligen lyckats. Tidigare tyckte man att Ryska folket gjorde en heroisk uppoffring under WW2 för att stoppa nazisterna. Nu kommer det för lång tid skymmas av de facistiska illdåd puttler och hans annhang begår nu. Folk i fria världen kommer tacka Ukraina för att de lyckades sätta stopp för framfarten. Bra jobbat!
Citera
2022-05-08, 22:04
Medlem
Citat:
För mycket dravel för att jag skall orka bemöta ditt ordbajseri. Återkom när du nyktrat till.

🇷🇺🇺🇦⚡In the battle near Kharkov, one of the commanders of the 92nd brigade of the Armed Forces of Ukraine was destroyed

Ukrainian media report that on May 4, Lieutenant Colonel Yuri Savchin, one of the senior officers of the 92nd separate mechanized brigade of the Armed Forces of Ukraine, was killed.

Yuri Savchin var väldigt tränad, flera turer i M.Ö.
Hur tänker du om faktumet att 80% av elektronik i Rysslands missiler kommer från väst? Dvs din favvorit får inga nya när de han har är slut,,,😳😳
Citera
2022-05-08, 22:05
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Finns indikationer på att ryska motståndet kollapsar och drar sig bakåt. Men kan det ha gått så fort?

Jag undrar 0m inte ryssarna sakta men säkert kommer att retirera till Mariupol och Cherson och bita sig fast där och skapa små miniryssland under rysk administration. Hur det nu ska gå. Och hur ser det ut i Donetsk och Luhansk? Ukraina håller väl visst territorium där. Är ju intressant om och när striderna tar slut.
Senast redigerad av stevenstills 2022-05-08 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in