2022-05-08, 21:15
Medlem
Termos99s avatar
När man fått de trevliga canadensarna emot sig, alliansfria Sverige och neutrala Schweiz att hjälpa de du attackerat. Kanske dags då att fundera över vad du gjort? Men Putin bryr sig såklart inte. Trist.

Canadian PM Trudeau promises new weapons and support for Ukraine

The Canadian Prime Minister Justin Trudeau has today promised new weapons and military equipment for Ukraine.

Sky News
Citera
2022-05-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Som jag redan sagt flera gånger din stalker, Ryssen lurade alla, inklusive mig själv, när de gjorde skenmanövern vid Kiev.

Särskilt de 130.000 försvararna som skulle ha gjort större nytta vid t ex Mariupol, Izyum, Melitopol eller Popasnaya 😏

Jag kan erkänna mina misstag, ni nynazist dyrkare, not so much.
Måste tyvärr berätta för dig att du fortfarande av dina inlägg att döma blir grundlurad av ryssen. Dessutom är du en ovanligt dålig ambassadör för fascismens Ryssland då du troligen omedvetet framställer Ryssland i mycket dålig dager i dina ofta "högljudda" propagandainlägg.
Så avskyn för Ryssland mildras ju inte precis av dina proryska hemsnickrade bisarra inlägg.
Citera
2022-05-08, 21:16
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland tvingas begrava ukrainska soldater i massgravar:
https://t.me/boris_rozhin/47695

Rysk information har ingen trovärdighet.
Citera
2022-05-08, 21:18
Medlem
%s avatar
Citat:
Som jag redan sagt flera gånger din stalker, Ryssen lurade alla, inklusive mig själv, när de gjorde skenmanövern vid Kiev.

Särskilt de 130.000 försvararna som skulle ha gjort större nytta vid t ex Mariupol, Izyum, Melitopol eller Popasnaya 😏

Jag kan erkänna mina misstag, ni nynazist dyrkare, not so much.
Ryssen fortsätter att lura dig.
Citera
2022-05-08, 21:20
Medlem
Citat:
Drönare som växlar till och från IR kamera;

https://t.me/intelslava/28228

🇷🇺🇺🇦⚡Video of the destruction of the pontoon crossing, which was built by the Armed Forces of Ukraine for the transfer of equipment.
Intel Ukraina Z är en propagandakanal där absolut ingenting har med sanningen att göra.
Allt är uppdiktat eller förfalskat för att övertyga den ryska befolkningen.
Citera
2022-05-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ryssland tvingas begrava ukrainska soldater i massgravar:
https://t.me/boris_rozhin/47695

inte tvingas, de är ju friviligt där och mördar ukrainare.
Citera
2022-05-08, 21:23
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Du är den mest ointressanta papegoja som finns. Ofattbart att du får vara kvar i tråden och skriva samma jävla inlägg för tusende gången.

Du får stå ut med att jag påtalar det uppenbara när du så tydligt kommer med falsk information direkt från Kreml. Ryssland har gång på gång ljugit så det är bara rimligt att påpeka detta. All information har inte samma värde i fråga om sanningshalt, det finns bättre och sämre källor, och så de sämsta som du propagerar för. De jag nämt som FN, Amnesty, Human Rightswatch, läkare utan gränser och röda korset vet jag att du inte bryr dig om, men de är på alla sätt bättre än Kreml-propaganda.

Vad sedan var och en tror på är upp till dem, jag endast påminner om de gånger Kreml ljugit, och ljuger och fortsätter att ljuga.

Citera
2022-05-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Ja vad ska man säga att Putin åstadkommit mer än död? Detta kommer världen minnas. Det dröjer inte länge innan hatet mot ryssar kommer skölja över dem som en flodvåg.

Nej, världen kommer att glömma. Som alla andra konflikter, de kommer ihåg vem som segrade (Ryssland) och så var det med det.

Ni kommer gå vidare till nästa stora sak, förmodligen 4de dosen/ny pandemi/Corona hysteri lagom till hösten när det börjar bli för uppenbart att ni blev bedragna av media. 😏
Citera
2022-05-08, 21:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Lite fina sommarbilder från södra fronten. Azov har anslutit nu och kan bidra till att trycka tillbaka Röda Armén.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1523370666468077569
Citera
2022-05-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Måste tyvärr berätta för dig att du fortfarande av dina inlägg att döma blir grundlurad av ryssen. Dessutom är du en ovanligt dålig ambassadör för fascismens Ryssland då du troligen omedvetet framställer Ryssland i mycket dålig dager i dina ofta "högljudda" propagandainlägg.
Så avskyn för Ryssland mildras ju inte precis av dina proryska hemsnickrade bisarra inlägg.

Du får helt enkelt skriva ett argt brev till Vladimir Vladimirovich Putin att nästa gång han får för sig att invadera något land så måste han se till att blidka dig innan! 🤣
Citera
2022-05-08, 21:31
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Det är jävligt häpnadsväckande faktiskt. De erkänner helt öppet att de är skit. Sitter Putin i husarrest eller vafan händer?!
Observera att stolpskottet tidigare försökte inbilla oss att deras pissdrönare minsann visade äkta filmer för att det inte var filmat med infraröd kamera. Sanningen är nog så illa att varannan skräphög ryssen skickar upp säkerligen saknar infraröd kamera. Om ens det.

En sak vet vi i alla fall, teknologin kan de bara drömma om (alternativt försöka köpa från den civiliserade världen).
Citera
2022-05-08, 21:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
600.000 NATO tränade och beväpnade man vs 180.000 Ryssar = underbemannade.

Inte 600 000 utan cirka 200 000 - när kriget startade.

Det man trodde vid krigets inledning var att ryssarna var topptränade yrkesmän med bra disciplin och bra utrustning. Så man trodde att de skulle köra över ukrainarna snabbt och enkelt.

Men så blev inte fallet.

Och det överraskade nog de flesta. Inklusive Putin.

Källa:
https://www.statista.com/statistics/1296573/russia-ukraine-military-comparison/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in