Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Igen, meningslöst i ockuperat ukrainskt territorium. vilket naturligtvis är trist.
Det är skälet till att bara en handfull länder (du kan ju gissa vilka, tänk diktatorer och folkmördare) erkänner referndumet som "giltigt" medans 100 länder inte gör det.
Ja det är klart. Alla omröstningar i Ryssland och rysktalande områden är ju såklart riggade per automatik. Men vad bra då att det finns oberoende undersökningar som undersöker vad folket faktiskt tycker i frågan. Jag länkade just precis till en sådan som du kategoriskt undviker att bemöta.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Du menar att krimborna inte ska få följa den konstitution de själva röstat för (dvs den ukrainska), utan att du känner starkt att de inte ska få det?
Konstigt argument. Konstitutionen erkändes av politiker i Kiev, där såklart det fanns representanter från hela landet(av vilken Krim bara är en liten del). En folkomröstning i en delstat är något helt annat. Men du kanske tycker svenska staten ska få mer bestämmande över kommunerna i Sverige? Skit i vad dom själva har att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Jag respekterar det demokratiskt tagna och internationellt erkända beslutet som krimborna tog. Jag ser heller inte något problem med att ryssland drar sig ur alla ockuperade områden, och ger dem en chans att välja sin väg i framtiden, för det är ju till syvende och sisst det som är problemet.....
Läs igen ovan, ingen folkomröstning. Enda demokratiska är väl att de har någon futtig representant i parlamentet. Konstitutionen godkändes för övrigt med futtig marginal.