Citat:
Ursprungligen postat av
OlleLiss
Nej jag utgick ifrån en oberoende undersökning som visar vad Krimborna anser i frågan.
Igen, meningslöst i ockuperat ukrainskt territorium. vilket naturligtvis är trist.
Det är skälet till att bara en handfull länder (du kan ju gissa vilka, tänk diktatorer och folkmördare) erkänner referndumet som "giltigt" medans 100 länder inte gör det.
Citat:
Du verkar helt bortse från det och anser att Ukrainska regimen ska bestämma över Krimbornas öde.
Du menar att krimborna inte ska få följa den konstitution de själva röstat för (dvs den ukrainska), utan att du känner starkt att de inte ska få det?
Citat:
Du kan ju svänga dig med Ukrainas självständighetsförklaring bäst du vill när större delen av Krim skänktes bort som en vänlighetsgest och en administrativ teknikalitet under sovjettiden.
Jag respekterar det demokratiskt tagna och internationellt erkända beslutet som krimborna tog. Jag ser heller inte något problem med att ryssland drar sig ur alla ockuperade områden, och ger dem en chans att välja sin väg i framtiden, för det är ju till syvende och sisst det som är problemet.....