2022-05-08, 08:30
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Sätter tjetjenerna skräck i sina fiender?

Jag ställer mig tveksam till det efter att ha sett följande klipp:

https://twitter.com/WeeliyumF/status/1523091325679194112?s=20&t=Gp3H4sYTJAT3wA3kAp__Yg

Förövrigt så är det skrattretande att du skriver massa inlägg där du refererar till Intelslava på Telegram.

En grupp på Telegram som finansieras av Ryssland.

Haha, skaffa dig ett riktigt jobb istället. Ett jobb där du faktiskt bidrar med något.
Dom slåss väl som islamister alltid slåss skulle jag säga...
Därför tjejtejerna inte lyckas med någonting i Ukraina.
Citera
2022-05-08, 08:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dom slåss väl som islamister alltid slåss skulle jsg säga...
Därför tjejtejerna inte lyckas med någonting i Ukraina.
Korrekt, att påstå något annat är bara löjligt.
Citera
2022-05-08, 08:31
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När historiker tittar på detta krig så är chansen stor att man kommer fram till att Ryssland förlorade kriget under de första 3-7 dagarna. Då deras regime change misslyckades.

Premisserna för invasionen var bisarra från början.

1 Ryssland anfaller ett av Europas största länder med fredstidsresurser

2 Om de hade lyckats, så skulle de då hålla Europas största länder, som gränsar till Ryska ovänner.

Putins gäng måste ha trott att det var Krim 2014 igen. Jag kan verkligen förstå att SVR-chefen ville vara någon annanstans. Bara bilderna på honom borde ha ringt varningsklockor hos ryssarna. FSB hade schabblat.

Vad hade Putin och hans gäng fel om

1 Ukrainas försvarsvilja - Mycket stark

2 Ukrainas förmåga - Bättre än förväntad

3 EU svar - bara en förrädare i gruppen. - Ungern

4 Sen verkar de indirekt förstört sitt eget material i ett försök att behålla operativ överraskning

5 Övervärderade sin egen förmåga.

6 Zelinsky inte gjorde som ryska quislingar brukar göra när det smäller - Fly. Zelensky stannade.

Kan Ryssland göra en comeback? Knappast i fas 2. Det går uselt. Även om rysstroll och nyttiga idioter säger annat. Men det är krig och det är komplicerat så kanske.

Men jag skulle säga till Putin att försöka hitta en utgångsstrategi så man kan behålla det man tog 2014 eller bara få Krim erkänt. Hävda seger att man utrotat den Ukrainska nazismen och även försöka få med att Sv och Fin inte går med i NATO. Samt betala så lite som möjligt för uppbyggnaden Ukraina. Dessutom be att IKEA mfl kommer tillbaks.

Bra skrivet. Den största orsaken till att de förlorade kriget är nog korruptionen. Ryssland är så korrumperad i alla sektorer så inte ens de själva vet vilka resurser de har att tillgå.
Citera
2022-05-08, 08:33
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Tjetjenerna har skickat så många Naziråttor till helvetet redan, de sätter skräck i sina fiender 😎

https://t.me/intelslava/28194

🇷🇺🇺🇦⚡The troops of Russia and the LPR took control of most of Popasnaya.

The main streets and central districts of the city have been completely cleared. The remnants of the Nazis in their holes are struggling in vain attempts to avoid inevitable punishment, writes R. Kadyrov.

AKHMAT SILA

Nämen, är det inte herr ”totalt ryskt luftherravälde”? Varifrån får du luft egentligen?

Ormön bombat med Ukrainskt stridsflyg.

Nu gottar du dig åt krigsbrott med? Fast givet filmer på tjetjener tidigare var det nog bara ett rödljus lyckades få tag på. Fin sida av historien du står på.

Hur ska du fira segerdagen i morgon då? Att alla som hade ett uns respekt för Ryssland nu börjat sky det som pesten?
Citera
2022-05-08, 08:35
Medlem
Civila från nyligen befriade och strategiskt viktiga Popasnaya ger liknande vittnesmål som sina fränder i Mariupol, övergrepp, hot, misshandel, mord, svält m.m från Ukrainska styrkor.

https://t.me/intelslava/28203

🇷🇺🇺🇦 Video from a humanitarian colleague. The first refugees from Popasna tell what they had to endure under the Ukronazis. How they sat in the cellar and how they thought that they would no longer survive. People are in a terrible state, for many two weeks they drank only rainwater. Now they are safe.
Citera
2022-05-08, 08:38
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Nämen, är det inte herr ”totalt ryskt luftherravälde”? Varifrån får du luft egentligen?

Nu gottar du dig åt krigsbrott med? Fast givet filmer på tjetjener tidigare var det nog bara ett rödljus lyckades få tag på. Fin sida av historien du står på.

Hur ska du fira segerdagen i morgon då? Att alla som hade ett uns respekt för Ryssland nu börjat sky det som pesten?
Mest komiskt skulle ju vara om väst kunde sabotera morgondagen, rysk tv fylls med ukrainska nationalsången hela dagen tex!
Citera
2022-05-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness

Vi lär se fler fiaskon idag från Ukrainarna, 120 Naziråttor skickades till helvetet igår på Snake Island i desperat jakt på en propaganda seger.

Undrar vad de kan tänkas göra idag för att störa den Ryska Federationens folkfest imorgon 😏

Personligen hoppas jag på en Last Charge från kloakråttorna i Azovstal som slutar i några hundra slaktade kloakråttor.. 😉
Citera
2022-05-08, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Bra skrivet. Den största orsaken till att de förlorade kriget är nog korruptionen. Ryssland är så korrumperad i alla sektorer så inte ens de själva vet vilka resurser de har att tillgå.

Du har en poäng. Jag tycker det är konstigt att Putin inte verkar ha fattat att alla är lika korrupta som han är. Han verkar bara ha trott att han är den enda och alla andra tar pengarna och investerar i det som man har blivit tillsagda att göra i stället för skicka pengarna till Cypern.

Jag misstänker att X antal fruar och älskarinnor är jvl sura i Ryssland just nu. Varje hög militär och byråkrat i Ryssland undrar nog vad som är värst -Åka till Ukraina som frivillig eller stanna kvar och höra på deras fruars och älskarinnors gnat. Det är ett värre öde än att Putin blir arg på en. Tänk er 22åriga Olga, älskarinna till en fet 55 årig FSB-chef. Hon kan inte åka till Frankrike längre och får förslaget att åka till Kina i stället. Om jag var den chefen skulle jag börja sova på magen och fundera på söka tjänst i de ryska styrkorna i Ukraina.
Citera
2022-05-08, 08:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Jag håller också med om att det var bra skrivet.

Men... ta inte ut något i förväg för det är ett klassiskt misstag. Att underskatta en fiende har ofta visat sig vara kostsamt.

Visst har Ryssland inte imponerat på något sätt alls, men igår så bombade de en skola. De kan fortfarande med ganska små medel tillfångata, tortera, mörda och deportera ukrainare. Så kriget är långt ifrån över, Ukraina måste fortsätta sitt försvar och hålla garden uppe. Och när kriget är över så måste Ukraina fortsatt att vara starkt och på sin vakt.

När Ukraina uppnår en fred de är nöjda med så kommer jag att fira, men vi är inte där än. Många fler Ukrainare kommer att dö innan dess. Ang korruption i Ryssland och Ukraina så som du skriver, ett mycket bra exempel på varför korruption är dåligt, efter kriget måste Ukraina jobba för att få bort sin egen för ett land med korruption är en svaghet i sig själv.

Citera
2022-05-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Känns som att Ryssland till slut börjar ta över mer och mer områden. Det var nog helt rätt taktik att börja om med östra Ukraina. Vilket man borde gjort från början

Känns som att du har fel
Citera
2022-05-08, 08:45
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När historiker tittar på detta krig så är chansen stor att man kommer fram till att Ryssland förlorade kriget under de första 3-7 dagarna. Då deras regime change misslyckades.

Premisserna för invasionen var bisarra från början.

1 Ryssland anfaller ett av Europas största länder med fredstidsresurser

2 Om de hade lyckats, så skulle de då hålla Europas största länder, som gränsar till Ryska ovänner.

Putins gäng måste ha trott att det var Krim 2014 igen. Jag kan verkligen förstå att SVR-chefen ville vara någon annanstans. Bara bilderna på honom borde ha ringt varningsklockor hos ryssarna. FSB hade schabblat.

Vad hade Putin och hans gäng fel om

1 Ukrainas försvarsvilja - Mycket stark

2 Ukrainas förmåga - Bättre än förväntad

3 EU svar - bara en förrädare i gruppen. - Ungern

4 Sen verkar de indirekt förstört sitt eget material i ett försök att behålla operativ överraskning

5 Övervärderade sin egen förmåga.

6 Zelinsky inte gjorde som ryska quislingar brukar göra när det smäller - Fly. Zelensky stannade.

Kan Ryssland göra en comeback? Knappast i fas 2. Det går uselt. Även om rysstroll och nyttiga idioter säger annat. Men det är krig och det är komplicerat så kanske.

Men jag skulle säga till Putin att försöka hitta en utgångsstrategi så man kan behålla det man tog 2014 eller bara få Krim erkänt. Hävda seger att man utrotat den Ukrainska nazismen och även försöka få med att Sv och Fin inte går med i NATO. Samt betala så lite som möjligt för uppbyggnaden Ukraina. Dessutom be att IKEA mfl kommer tillbaks.
Jag tror även att historiker kommer landa i hur nära vi var ett kärnvapenkrig, om nu så inte blir fallet.

Jag bedömer att vi har tur om vi slipper se kärnvapen under detta krig, och då räknar jag med taktiska kärnvapen.

USA har verkligen levererat hittills före / under kriget när det kommer till alla uppgifter som deras underrättelsetjänst har fått tag i. Uppgifter som i princip alltid visat sig vara korrekta.

Jag är dock inte ett lika stort fan utav deras senaste uttalanden. Att USA ska skylta med att dom bidrog till att t.ex. ryska generaler dog är bara onödigt. Vi vet redan hur mäktiga USA är och dom har redan mycket prestige.

Nu har Biden haft ett krismöte med CIA och förklarat att uppgifter som dessa inte längre får komma ut offentligt då det kan få kriget att eskalera. Det ska vi vara glada för.
Senast redigerad av Fricky 2022-05-08 kl. 08:47.
Citera
2022-05-08, 08:46
Medlem
donald12s avatar
Om man kollar på bränder på firms så kan man anta att Ukraina skjuter mycket artilleri nära Izium så kan nog förvänta oss att Ukraina kommer tränga tillbaka rySSen där.

Även vid Kharkiv trängs rySSen tillbaka. Artilleri från Ukraina nära gränsen till Vitryssland så rySSen trängs tillbaka ordentligt där.

Rubizhne är det nog blandat rySSka bombningar och ukrainskt artilleri.

https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#d:2022-05-07..2022-05-08,2022-05-07;l:noaa20-viirs,viirs,modis_a,modis_t,countries,landsat_huma n,vi irs_crtc;@37.3,49.2,9z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in