2022-05-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Här har du och jag (tillsammans med vetenskapen och juridiken) väldigt skilda definitioner av "människa", "barn", "liv", "mord", etc. Du är en känslosam fanatiker, inget annat.

Men lilla gubben, är du inte läskunnig?

Jag nämnde inte ordet ”barn” en enda gång i det svaret.

Du är en hjärndöd, inavlad pajas som inte ens klarar av att läsa en text korrekt.

Min definition av mord: att man (medvetet) tar en annan människas liv.

Är det felaktigt? Vad är då fel?

Det är du som delar åsikt med ISIS, inte jag. Du och ISIS förespråkar abort, jag är starkt emot.

Kul ändå att jag är en fanatiker för att jag respekterar människoliv. Du är verkligen psykiskt störd. Jävla IS-gris.
Citera
2022-05-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fast kan hon ju inte...."ogjort" vore ju att hon slapp allt besvär med abort.

återigen hur du än vänder och vrider på detta, så är de lagar vi har idag det som ger mest rättvisa för alla 3 parter.

Nope, det är matriarkatet som ger all makt till kvinnan.

Mannen har ingen makt alls.
Citera
2022-05-08, 00:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fast kan hon ju inte...."ogjort" vore ju att hon slapp allt besvär med abort.

återigen hur du än vänder och vrider på detta, så är de lagar vi har idag det som ger mest rättvisa för alla 3 parter.

Så det är rättvist att en person bestämmer för tre parter?

Antar att du inte är någon demokratiförespråkare.
Citera
2022-05-08, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så det är rättvist att en person bestämmer för tre parter?

Antar att du inte är någon demokratiförespråkare.
Nej, hon bestämmer för sig själv, ingen annan: om hon vill fortsätta vara gravid eller om hon vill avbryta sin graviditet.
Citera
2022-05-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Men lilla gubben, är du inte läskunnig?

Jag nämnde inte ordet ”barn” en enda gång i det svaret.

Du är en hjärndöd, inavlad pajas som inte ens klarar av att läsa en text korrekt.

Min definition av mord: att man (medvetet) tar en annan människas liv.

Är det felaktigt? Vad är då fel?

Det är du som delar åsikt med ISIS, inte jag. Du och ISIS förespråkar abort, jag är starkt emot.

Kul ändå att jag är en fanatiker för att jag respekterar människoliv. Du är verkligen psykiskt störd. Jävla IS-gris.

Men du har nämnt ordet "barn" många, många gånger i denna tråd. Vad är det att haka upp sig på?

Jag anser inte att en några veckor gammal cellklump är varken ett liv eller en människa, därför prioriterar jag den levande människan som har cellklumpen inuti sig.
Citera
2022-05-08, 00:35
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Helig? Men okq8. Sedan läste jag längre, tråkigt att du ska skoja till det. Njae, USA har länge varit konservativt. Som bekant har Europa det senaste seklet, minst, varit på den svagares sida. De halta och lytta behöver inte svälta ihjäl här..
Citera
2022-05-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Men du har nämnt ordet "barn" många, många gånger i denna tråd. Vad är det att haka upp sig på?

Jag anser inte att en några veckor gammal cellklump är varken ett liv eller en människa, därför prioriterar jag den levande människan som har cellklumpen inuti sig.

Jag antar att det är vad du säger till en kvinna som precis har fått missfall.

Du är så jävla white-trash att det är sjukt.

Du kan ju fråga dig själv vad syftet med en abort är, och vad händer om en abort inte sker?
Citera
2022-05-08, 00:40
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Vad är mord? Mord är att man avslutar en annan människas liv.

Vad är abort? Abort är att man avslutar en annan människas liv.

Väldigt enkelt. Att du är så hjärntvättad att du inte förstår det är sjukt.

Får jag fråga; äter du kött?

Tar du bort skott ifrån potatis eller morötter?

Använder du kondom? Du vet väl att det innehåller spermadödande medel, och de dödar det som lever i sädesvätskan?

Jag säger inte att du har rätt eller fel. Bara hur du tänker?
Citera
2022-05-08, 00:43
Medlem
t.bundys avatar
Citat:

Du kan ju fråga dig själv vad syftet med en abort är, och vad händer om en abort inte sker?

Om man hindrar en människas liv ifrån att börja, dvs. att hindra sin sperma från att nå ett moget ägg, det måste ju vara mord, om något, man hindrar ju aktivt ett liv ifrån att börja?
Citera
2022-05-08, 00:44
Avslutad
Citat:

Syftet med en abort är att avbryta graviditeten för att förhindra att det blir ett barn. Om graviditeten inte avbryts så blir det ett barn.
Citera
2022-05-08, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Om man hindrar en människas liv ifrån att börja, dvs. att hindra sin sperma från att nå ett moget ägg, det måste ju vara mord, om något, man hindrar ju aktivt ett liv ifrån att börja?
På något sätt så tror jag att det är ok att döda spermien en nanosekund innan den når ägget men inte en nanosekund efter den nått ägget.
Citera
2022-05-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy

Du får ta den diskussionen med dina mellanstadiepolare i skolan på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in