2022-05-07, 21:31
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Sannolikt inga som du eller Putin accepterar: LÄNK till MORD

En länk till wiki. Tack.

Visste du att SBU utförde massakern i Butsja?

De riktade sina vapen mot sin egna civila befolkning som de ansåg hade på något sätt samarbetat med rysk militär.

Källor som jag kan rekomendera dig är:

-Överste, Doug McGreggor
-US Marine, Scott Ritter
- fd BND, Bernhart.

Jag kan även lägga till många oppositionella parlamentariker i Ukraina som påvisat samma sak + att borgmästaren i Butsja släppte en film dagen efter att ryssarna lämnat Butsja där han berättade att ryssarna redan lämnat, och inte ett enda ord om någon massaker. För detta skedde senare när SBU kom in för att utföra sitt "rensningsarbete". Något de sysslar med just nu i Kharkov.

Så iväg med dig och gör din hemläxa.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej, säger jag. Det var krimtatariskt och muslimskt.

Krimtatarer har inte haft något eget land. De enda länder de har tillhört är Ryssland och Ukraina.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Långt innan det var tatariskt så var det grekiskt. Du kanske bör läsa på din gamla senila debil. Ryskt har det varit väldigt länge, innan kommunistukrainaren Krustjov skänkte bort det till fejklandet Urkaina som skapades av en annan judisk kommunist för 100 år sen: Lenin.

Vad kul att rysstrollen börjar erkänna att Krim inte är ryskt. Vad ska vi mer diskutera?

Jag stödjer Ukraina eftersom jag är svensk och därför stödjer Sverige.
Citera
2022-05-07, 21:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Formellt sett har Ryssland ingen rätt till detta, nej. Men allt är betydligt mer komplicerat än så. När Ukraina närmar sig EU måste Ryssland svara. Hade Ukraina velat bibehållit sin neutralitet hade detta inte hänt.

Varför får inte Ukraina närma sig EU? Varför fick Polen, Finland och Baltikum närma sig och gå med i EU?
Citera
2022-05-07, 21:33
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Visste du att SBU utförde massakern i Butsja?

Visste du att ryska soldater våldtog och mördade civila i Butsja?
Citera
2022-05-07, 21:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Krimtatarer har inte haft något eget land. De enda länder de har tillhört är Ryssland och Ukraina.

Nej, din dåre. De hade Krim. Det var deras land. Vill du vara riktigt jobbig kan du få hävda att Krim är turkiskt.

Den enda historia du läst är en sovjetisk eller rysk historieförfalskning.
Citera
2022-05-07, 21:37
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vild fantasi har du. Du kanske läser på fel ställe, typ RT och dylikt?
Fel ställe, det är nog där du hittar din förvrängda världsbild. Finns massor med Telegramkanaler som visar det MSM censurerar men de har väl du varken ork eller förmåga att hitta.
Citera
2022-05-07, 21:38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ja du är verkligen tappad i golvet och gör bort dig hela tiden. Det är välkänt att underklass som dig dras till vilka dogmer som helst som makten serverar er. Är du en dålig Säpo-bot eller bara efterbliven?

Det är ryskt eftersom det tillhört Ryssland under århundraden och bebos av ryssar, liksom större delen av fejklandet Ukraina.

Kul logik. Du accepterar därmed med andra ord att USA har rätt att anfalla, besegra och förödmjuka Ryssland.

Jag accepterar inte sån logik(för något annat land än Ryssland) och det är därför jag stödjer Ukraina.
Citera
2022-05-07, 21:40
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
inns massor med Telegramkanaler som visar det MSM censurerar men de har väl du varken ork eller förmåga att hitta.

Det måste vara jobbigt att hitta trovärdiga lögner (även kallade alternativ fakta) på Telegram.
Citera
2022-05-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Nej jag baserar det på vad jag ser och läser men du verkar ha noll koll.
Du baserar det nog snarare på din instruktionsmanual fråm Kreml. Du gör ditt jobb pinsamt dåligt och vi behöver nog inte vara så orolig för desinformationskampanjer från Ryssland om det är denna typ av "kvalité" som vi kan förvänta oss.
Citera
2022-05-07, 21:41
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det kan i och för sig vara en ukrainsk soldat ändå. De flesta i Azov är till exempel ryskspråkiga som alla deras videos tydligt visar.

Det som visas i videon är en otränad medelålders man.
Citera
2022-05-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var ryskt från början.
Från början när menar du då? Från vilken tidsepok ska vi räkna då? Kan Sverige invadera de delar av Ryssland som vi hade en gång i tiden? Ska vi ge tillbaka allt som Hitler ockuperade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in