2022-05-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nä några är ju bra grejer, sånt ryssarna varken kan köpa eller bygga.

Reverse engineering min vän. 😏
Citera
2022-05-07, 20:33
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ryssland exporterar knappt något annat än gas, olja och vete.
Hur ofta ser ni ryska produkter på ICA/Willys/Coop?
Möjligtvis rysk kaviar, inget jag har sett iofs.

Ryssland importerar det mesta.

Ryssland kommer ha ett helvete efter detta kriget.

Nä de kommer tillverka allt de behöver med 3d fräs och 3d skrivare det har jag lärt mig från denna tråd det föreligger ingen som helst fara för Rysslands ekonomi och man är helt oberoende av utländsk intressen
Citera
2022-05-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hopplösare än ett fullskaligt krig? Ett krig som kan eskalera till världskrig? Tyvärr så missbedomde Zelenskyj situationen fatalt troligen på grund av oerfarenhet dåliga rådgivare toknationalism och sin skådespelarbakgrund…
Och din idol barnamördaren V.Puttin startade kriget, så all risk för eskalering ligger på hans ansvar. Om det är någon som är omgivna av dåliga rådgivare så är diskussionen tillbaka hos dynghögen Puttler i Kreml. Beslutet att invadera Ukraina måste vara det mest korkade beslutet en diktator gjort i mannaminne. Men för omvärlden är det bra på sikt att Ryssland avmilitariserar sig själva och att diktaturen så småningom faller. Nationalism? Var det inte Puttler som sa den 23 februari att Ukraina egentligen inte är ett land utan en del av Puttler-Ryssland? Det ska tydligen en skådis till för att krossa ryssen, först Reagan och nu Zelenskyj.

Mugabe, numera i skärselden, ler över att få lämna över ledartröjan i "århundradets sämsta despot" till skitstöveln Puttler.
Citera
2022-05-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Och vad blir vi då?
Irrelevant
Det viktigaste i livet är att få rätt när man har rätt.
Även om vi är döda så så känns det bra att veta att Ryssland upphör att existera i samma ögonblick dom anfaller ett NATO land.
Citera
2022-05-07, 20:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Det ryktas om att det är mellan 100 till 120 stupade Ukrainare på Snake Island efter dagens fiasko.

Ryssen fejkade reträtt men låg i bakhåll och slaktade grisarna. Tydligen är man från högsta ort desperata efter en propaganda seger inför 9 maj.

Självklart är rySSnaZZarna desperata på propaganda seger. Till och med du erkänner det. Det går inte så bra för rySSnaZZarna i Ukraina eller hur
Citera
2022-05-07, 20:36
Medlem
Termos99s avatar
Wow.

Dramatic moment Ukrainian drone strike wipes out Russian targets on Snake Island in aerial footage

https://www.youtube.com/watch?v=ECHD-0yVD0o
Citera
2022-05-07, 20:37
Medlem
Kvinna som hölls gisslan av kloakråttorna i Azovstal talar ut (Engelska undertexter);

https://youtu.be/hYZPAfK7KO8

"Ukraine as a state... it died for me, I will never go back to Ukraine."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och din idol barnamördaren V.Puttin startade kriget, så all risk för eskalering ligger på hans ansvar.
Nu är ju inte Putin min idol, långt ifrån. Ansvaret ligger så klart på honom men troligen ännu mer på USA och Ukrainas ledning som tillsammans konspirerat mot Ryssland. Även Eu har ett stort ansvar och korrupta Ukrainska oligarker…
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nä de kommer tillverka allt de behöver med 3d fräs och 3d skrivare det har jag lärt mig från denna tråd det föreligger ingen som helst fara för Rysslands ekonomi och man är helt oberoende av utländsk intressen

Haha, ska ryssarna tillverka dessa 3D-skrivare själva?
Citera
2022-05-07, 20:38
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här ska vara satellitbilder som bekräftar ryssarnas påstående om Ormön:
https://t.me/Slavyangrad/158
Ehh? det där sa väl ändå ingenting. Om ryssarna har utfört ett lyckat bakhåll lär det väl knappast finnas någon brist på bilder från platsen?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det läste du på Aftonbladet och fick kosnstaterat på SVT och CNN.

Nej det står på sidan jag länkade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyLife
Irrelevant
Det viktigaste i livet är att få rätt när man har rätt.
Även om vi är döda så så känns det bra att veta att Ryssland upphör att existera i samma ögonblick dom anfaller ett NATO land.
Om Nato anfaller först då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in