2022-05-07, 20:03
Medlem
Dessa pro ryssar förstör tråden ja. Hoppas verkligen dom dör snart.

Vad sker exakt på slagfältet just nu?🧐
Citera
2022-05-07, 20:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nya uppgifter om att Ukraina flyger från rumänska och bulgariska flygplatser. Därför de kan vara aktiva kring Ormön:
https://t.me/svarschiki/6177

Underbart. Det innebär ju att ryssarna måste slå mot dessa flygbaser, eller hur? Snälla, gör det. Snälla.

Det kommer bara låta "Brrrrrrt" när A-10 gör slarvslyla av varenda rysk skrothög. SAS kommer lönnmörda Putler på en kaffekvart. F-22 kommer pensionera det ryska flygvapnet permanent. Paras kommer smiska Kadyrov precis som fjollan gillar det.

Snälla anfall de rumänska flygfölten.
Citera
2022-05-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du gillar verkligen att förvränga och överdriva vad andra sagt..
Jag bara citerar dig, du hävdar ju att Rysslands industris brist på material och reservdelar ordnar sig bara de får en 3-D printer. Om du vill kan jag backa lite i tråden och citera.

Om jag minns rätt så skulle väl även en ”3 D fräs” kunna vara till stor nytta för att starta upp Rysslands döende industri?
Citera
2022-05-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konsekvenserna av ryssarnas folkmord kan leda till massvält då veteexporten störs 400miljoner människor riskerar svält:

https://f7td5.app.goo.gl/Rp3rhr

har vi inte uppfunnit nå billig sörja som kan användas för att överleva än? byt ut vetet mot det så människor kan ha en chans att överleva. ( förresten allt det ska gå på Rysk bekostnad. )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konsekvenserna av ryssarnas folkmord kan leda till massvält då veteexporten störs 400miljoner människor riskerar svält:
Det har ju varit känt sedan länge att hårda sanktioner och detta krig kan leda till svältkatastrof..
Men vem bryr sig om Afrika och Mellanösrn? Inte USA eller EU…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Låter exsakt som rySSk propaganda. Ukraina vinner inget i nuläget på att ha trupp på Ormön. Däremot så är det en vinst att inte ha rySSkt försvar där. Därför så bombar dom den för andra gången på 2 veckor.
Ukrainsk kontroll av Ormön kan vara en del i försvaret av Odessa och västra kustremsan jag tror även Ukraina hade uppskattat radarutrustning på Ormön och kanske även kustförsvar.
Det verkar pågå en del strider relaterat till Ormön så nog anses den viktig av båda sidor.
Citera
Medlem
2 dagar kvar nu, hoppas Ryssen bjuder på mäktig segerparad. Lär garanterat flygas formationer av Z, V och O!

https://youtu.be/Kd-sHp8oN8M

Z
Citera
2022-05-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Båda kör mycket propaganda men den propaganda som naivt folk verkar gå på är den ukrainska..

Nej då.
Ingen går helt enkelt på det skit som kommer från rySSland
Citera
2022-05-07, 20:06
Medlem
Den riktiga kapitulationen skedde väl egentligen den 7 maj 1945?
Citera
2022-05-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag bara citerar dig, du hävdar ju att Rysslands industris brist på material och reservdelar ordnar sig bara de får en 3-D printer. Om du vill kan jag backa lite i tråden och citera.
Du citerar inte utan förvränger och missar att jag skrev att de förutom att tillverka vissa reservdelar själv kan få ta på reservdelar från asien..
Citera
2022-05-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jaja, vad grundar du det på?
Hittills har du ju bara svammlat massa rysstroll-nonsense men den här gången kanske du har nåt vettigt att bidra med?
Varför upphör Ukraina?
Varifrån får du att de förlorat 50000 man?
Hitler-jugend? Lite väl barnsligt, men inte för rysstroll. Ser fram emot Källa och förklaring.
Varför är det över 9:de maj?

Ser fram emot svar men med tanke på att du har haft fel i exakt allt du säger och du mest beter sig som en ryss eller serb så är jag inte optimistisk.

Rysstrollen ger en indikation på hur det går för parasiten ryssland. Det verksr gå riktigt, riktigt dåligt.
Grattis Ukraina till att ha förstört rysslands modernaste skepp. Värt 500$m. Fast känner vi tjuvorganisationen ryssland rätt så är det ju bara grejer värt 100$m i skorven.

Bör Ukraina överväga att befria fångarna i Rostov Oblast när de sparkat ut världshistoriens mest korrupta och idiotiska armé från Ukraina?

Mvh

Ukrainska armén har bara ett fåtal fästen kvar. Vi är i slutskedet av offensiven i Donbass.
Citera
2022-05-07, 20:08
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ukrainsk kontroll av Ormön kan vara en del i försvaret av Odessa och västra kustremsan jag tror även Ukraina hade uppskattat radarutrustning på Ormön och kanske även kustförsvar.
Det verkar pågå en del strider relaterat till Ormön så nog anses den viktig av båda sidor.

Just nu så är det bäst för Ukraina att det inte finns rySSar där och att Ukrainsk personal inte är där heller för det kommer att kosta mycket att försvara ön. Så fort en rySS kommer dit så ska den bombas tillbaka till Sibirien. Det är det bästa just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in